Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Już dość dawno temu pisałem na tym forum (np. tutaj) o wymianie przepływomierza klapowego na termiczny, odporny na wystrzały gazu i umożliwiający podniesienie mocy silnika. Kilka osób tym się zainteresowało, pytano mnie o schemat tego układu.

 

Ostatnio zdecydowałem się ujawnić moje opracowanie, więc gdyby ktoś chciał coś takiego zmajstrować na własny użytek, to link do dokumentacji jest tutaj.

 

Pozdrawiam i życzę miłych eksperymentów z elektroniką.

Opublikowano
A czy da sie zamienić przepływomierz klapowy bosch 0280200201(silnik 1.6 m40) termicznym? jaki jest koszt takiej modyfikacji?

 

Jeśli tam jest Motronic to możliwe, że się uda, ale to wymaga eksperymentów. W silniku 4-cylindrowym są dużo większe pulsacje przepływu powietrza niż w 6-cylindrowym, wobec tego w pewnych warunkach wskazania przepływomierza (klapy i/lub termicznego) mogą być zafałszowane. Z tego powodu po zmianie przepływomierza odczyty mogą się nieco różnić. Jak to wpłynie na pracę silnika - nie wiem, trzeba by to dopiero wypróbować. Raczej powinno być dobrze, ale nie ma pewności - trzeba dopiero sprawdzić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.