Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kupiłem betkę z automatyczną skrzynią. Niestety kupiłem ją po przejechaniu się z rozgrzanym silniku. Automat pracował poprawnie. Następnego dnia po uruchomieniu silnika i przy przełączaniu z 3 na 4 bieg włączył mi się tryb serwisowy. Po rozgrzaniu silnika wszystko jest ok. Skrzynia przełącza biegi super gładziutko. Nie zwlekając pojechałem do warsztatu wymienić olej wraz z uszczelką i filtrem (Dextron III). Niestety nic się nie zmieniło. Wymieniłem więc olej ponownie po kilku dniach. Znowu bez zmian. Pojechałem na diagnostykę skrzyni. Pan podłączył komputer i stwierdził, że występuje jakiś błąd hydrauliki czy coś tam. Poradził żeby spróbować po uruchomieniu ustawić wajhę na 3. Pomogło. Tryb serwisowy się nie włącza ale po ustawieniu na D znowu mam tryb serwisowy. Przeczyściłem bardzo dokładnie pozycjometr (znajduje się pod wajhą zmiany biegów) i też nic. Czy ktoś z was wie jak rozwiązać ten problem? Czy to jest sterowanie czy mechanika? dzięki za odpowiedź.

Opublikowano
Witam.

Czy ktoś z was wie jak rozwiązać ten problem? Czy to jest sterowanie czy mechanika? dzięki za odpowiedź.

 

Hmmm... skoro komp wykazuje blad hydrauliki to pewnie za duzo powydziwiac sie nie da.

Aczkolwiek jesli autko jezdzi na recznej 3jce bez problemow... to warto by bylo znalezc komputer od takiej skrzyni i go po prostu podmienic.

Byc moze to elektronika szwankuje (oby) ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Może masz rację, że to komputer. Zastanawiam się tylko dlaczego po rozgrzaniu skrzyni jest wszystko ok. Może jakieś zimne luty w kompie czy na złączach. A może to elektrozawory w skrzyni. Olej Dextron znany jest z tego, że bardzo zmienia swoją gęstość w zależności od temperatury. W każdym razie spróbuję znaleść kompa i podmienić. A może dolać jakiegoś szuwaksu do środka? Co o tym myślicie?
Opublikowano
Może masz rację, że to komputer. Zastanawiam się tylko dlaczego po rozgrzaniu skrzyni jest wszystko ok. Może jakieś zimne luty w kompie czy na złączach. A może to elektrozawory w skrzyni. Olej Dextron znany jest z tego, że bardzo zmienia swoją gęstość w zależności od temperatury. W każdym razie spróbuję znaleść kompa i podmienić. A może dolać jakiegoś szuwaksu do środka? Co o tym myślicie?

 

Moim zdaniem. NIC!!! zupelnie nic do skrzyni nie dolewaj. Olej ma swoja lepkosc, taka jak powinien miec.

Postaraj sie znalezc z Twoich okolic kogos z podobnym autkiem i po prostu zamien kompy. Byc moze to to.

Czemu po rozgrzaniu jest ok.. nie mam pojecia. Moze rzeczywiscie to wina "mechaniczna" i ani zmiana oleju nie pomaga, ani wymiana kompa nic nie pomoze. Ale jesli masz mozliwosc - sprawdz. Wykluczysz wtedy 2 podstawowe czynniki.

Byly tez przypadki o poluzowanych wtyczkach od skrzyni (zaleznie od typu najczesciej od strony pasazera z boku skrzyni. Odpiac, przeczyscic, przedmuchac, jakis dobry "kontaktor".

Wiem, ze ameryki nie odkrywam, ale naprawde czasami przyczyna moze byc blacha... piszesz, ze masz dostep do kanalu. Takze problemow byc nie powinno.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano
Dzięki. Podstawa to zdrowe podejście do sprawy. To prawda co mówisz. Nie raz naszukałem się jak głupi a przyczyna była banalna. Wyrwę kompa od sąsiada i przetestuję. narka.
Opublikowano
no wlasnie jesli chodzi o skrzynie... u mnie jest na odwrot skrzynia zanim sie nagrzeje chodzi ok , po nagrzaniu troche szarpie jak przy przyspieszaniu nie odpuszczam gazu i ma lag time przy kick down - do dokladnie 80 km/h , powyzej tego jest ok. I zastanawia mnie jedno : otoz nie zapala mi sie w ogole ta kontrolka miedzy "E" / "S" a np D , wiecie o co chodzi... ktos ma pomysl co jest?
The Ultimate Driving Machine
Opublikowano

Sprawdź pozycjometr:

1. Długim śrubokrętem (ok 20cm) podważ poziomą obudowę dźwigni zmiany biegów(niema tam żadnych śrubek). Dokonaj tego poprzez delikatne włożenie śrubokręta pomiędzy tapicerkę, a plastiki od spodu (z dołu do góry). Podważ tą część szerszą obudowy poziomej. Po podważeniu zobaczysz pozycjometr.

2. Kluczem ampulowym odkręć śrubkę mocującą górną część dźwigni zmiany biegów i przesuwając ją do góry zdjąć.

3. kluczem ampulowym odkręcić dwie śruby mocujące pozycjometr.

4. Ustawić dźwignię w pozycji pionowej.

5. zdjąć wtyczkę i wyjąć pozycjometr.

6. Przeczyścić go na przemian sprężonym powietrzem i środkiem do styków elektrycznych.

7. Ocenić stan ścieżek i styków i w razie czego delikatnie dogiąć.

 

Sprawdzić inny wtyk znajdujący się pod obudową i przeczyścić.

 

To powinno pomóc.

Czasami przez lata użytkowania do pozycjonometru dostanie się jakiś napój albo inne zanieczyszczenia i stąd mogą wynikać różne dziwne problemy.

Odpisz czy to pomogło. Pozdrawiam

Opublikowano
no i sprawdz wtyczkę przy skrzyni , mi w omedze robiło się coś podobnego i okazało się że styki były zaśniedziałe i jak auto się nagrzewało to się suszyły i ten nalot nie robił zwarcia a po nocy był wilgotny i robił (nie tyle zwarcie co błąd)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.