Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Panowie mam problem, otóż wczoraj chciałem wrócić koło 24 godziny do domu i spotkała mnie nie miła niesapodzianka w postani rozładowanego akumulatora!auto odpaliłem dzięki kablom, ale jadąc do domu zaiważyłem że światła (wszystkie) świecą ledwo co!!!dziś naładowałem aku i odpaliłem samochód, wszystko by grało gdyby nie fakt że nie ma wogóle ładowania!zmierzyłem napięcie na biegu jałowym i było 11,8V!!!dodam że kontrolka ładowanie nie świeci się wogóle to znaczy jak przekręce kluczyk powinna się zapalić a tego nie robi, potem po odpaleniu auta też się nie śweici a powinna skoro nie ma ładowania :duh: nie mam pojęcia co to może być, wyjołem szczotki i są jeszcze dobre (koło 13mm)pasek dobry, masa od alternatora do silnika nowa!co jeszcze może być nie tak?piszcie proszę bo nic takiego na forum nie znalazłem( chodzi mi o tą nie świecącą się kontrolke)z góryu dziękuję!

(OO( )( )OO)
Opublikowano
No to rzeczywiście masz problem. Mogło (ale to już dramatyczny scenariusz) któreś uzwojenie się potegować. Regulator napięcia może, szczotki są równo wytarte? Narazie nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Poczekajmy, aż inni coś dopowiedzą.
Opublikowano
No to rzeczywiście masz problem. Mogło (ale to już dramatyczny scenariusz) któreś uzwojenie się potegować. Regulator napięcia może, szczotki są równo wytarte? Narazie nic więcej mi nie przychodzi do głowy. Poczekajmy, aż inni coś dopowiedzą.

 

szczotki wytarte są równiutko! co do resztyto pewności nie mam :?

(OO( )( )OO)
Opublikowano
masa do silnika też sprawdzona, kabelek jest praktycznie nie ruszony!masa od alternatora do silnika była troche w gorszym stanie więc wymieniłem cały kabel na nowy!nie wiem czy to może być od tego czy nie ale jakiś tydzień temu też się coś stało i jak zamykam autko to centralny sam odskakuje za pierwszym razem a potem za drugim już jest ok, zamyka się i tak jest zawsze!czy to może być powiązanie?
(OO( )( )OO)
Opublikowano
masa do silnika też sprawdzona, kabelek jest praktycznie nie ruszony!masa od alternatora do silnika była troche w gorszym stanie więc wymieniłem cały kabel na nowy!nie wiem czy to może być od tego czy nie ale jakiś tydzień temu też się coś stało i jak zamykam autko to centralny sam odskakuje za pierwszym razem a potem za drugim już jest ok, zamyka się i tak jest zawsze!czy to może być powiązanie?

 

Wymien regulator napiecia bo zdaza sie ze jak padnie to i kontrolka nie pali /sprawdz najpierw czy na przewodzie od regulatora masz napiecie ....po przekreceniu kluczyka/sprawdz mase co idzie od aku do karoserii...

Opublikowano
masa do silnika też sprawdzona, kabelek jest praktycznie nie ruszony!masa od alternatora do silnika była troche w gorszym stanie więc wymieniłem cały kabel na nowy!nie wiem czy to może być od tego czy nie ale jakiś tydzień temu też się coś stało i jak zamykam autko to centralny sam odskakuje za pierwszym razem a potem za drugim już jest ok, zamyka się i tak jest zawsze!czy to może być powiązanie?

 

A w jakim stanie masz kable idące do tylnej klapy, przy lewym zawiasie. Nic nie jest tam popękane??

Opublikowano
A w jakim stanie masz kable idące do tylnej klapy, przy lewym zawiasie. Nic nie jest tam popękane??

 

już przerabiałem ten wątek z kablami w tylnej klapie:)hehehe było 6 przeciętych:) :D ale już od paru tygodni jest ok:)ale zastanawia mnie co z tym centralnym się dzieje?

(OO( )( )OO)
Opublikowano
już przerabiałem ten wątek z kablami w tylnej klapie:)hehehe było 6 przeciętych:) :D ale już od paru tygodni jest ok:)ale zastanawia mnie co z tym centralnym się dzieje?

 

Dlatego wspomniałem o tylnej wiązce przewodów :roll2: Nie gniewaj się, ale dobrze to tam po izolowałeś? Centralny nadal skacze i może jakieś małe zwarcie Ci się tam robi i prąd "ucieka" tam zamiast do akumulatora?

Mocne herezję prawię? :doh:

Opublikowano
A w jakim stanie masz kable idące do tylnej klapy, przy lewym zawiasie. Nic nie jest tam popękane??

 

już przerabiałem ten wątek z kablami w tylnej klapie:)hehehe było 6 przeciętych:) :D ale już od paru tygodni jest ok:)ale zastanawia mnie co z tym centralnym się dzieje?

 

Od centralnego jest taki modul moze on ma wine...http://moto.allegro.pl/item266911475_bmw_5_3_komputer_modul_sterownik.html...

Opublikowano
Od centralnego jest taki modul moze on ma wine...http://moto.allegro.pl/item266911475_bmw_5_3_komputer_modul_sterownik.html...

 

Qrde, trochę to kosztuje. Może nie majątek, ale zawsze. Możliwe, że to on.

Ewentualnie czujnik krańcowy drzwi (przechodziłem małą gehennę z tym).

Opublikowano

witam!

problem z alternatorem rozwiązany!ale nie powiem że tanim kosztem!musiałem kupić używaby, w moim starym alternatorze poszło prawie wszystko:)od łożysk które już na wykończeniu były do stojana?!!!nie wiem tylko dlaczego tak się stało!za naprawe tego starego alternatora musiałbym wypłacić 270zł!!!a to troszke za dużo jak dla mnie!kupiłem używke i ładowanie jest (przy obciążeniu) jakieś 14,34V więc chyba nie najgorsze:)zastanawiam się tylko od czego ten popszedni tak się w momęcie rozleciał?dodam że nie dawno dopiero znalazłem przyczynę mrugania świateł wszystkich, były przecięte kable te które idą do tylnej klapy!autko miało przez bardzo długi okres czasu zwarcie więc może to wykończyło ten alternator?co wy na to?

 

no i drugie moje zmartwienie, co z tym centralnym się dzieje?dlaczego muszę dwa razy przekręcić kluczykiem żeby zamknąć drzwi?

 

piszcie jeśli coś wam wpadnie do głowy:)dzięki za posty:)pozdrawiam!

(OO( )( )OO)
Opublikowano
witam!

problem z alternatorem rozwiązany!ale nie powiem że tanim kosztem!musiałem kupić używaby, w moim starym alternatorze poszło prawie wszystko:)od łożysk które już na wykończeniu były do stojana?!!!nie wiem tylko dlaczego tak się stało!za naprawe tego starego alternatora musiałbym wypłacić 270zł!!!a to troszke za dużo jak dla mnie!kupiłem używke i ładowanie jest (przy obciążeniu) jakieś 14,34V więc chyba nie najgorsze:)zastanawiam się tylko od czego ten popszedni tak się w momęcie rozleciał?dodam że nie dawno dopiero znalazłem przyczynę mrugania świateł wszystkich, były przecięte kable te które idą do tylnej klapy!autko miało przez bardzo długi okres czasu zwarcie więc może to wykończyło ten alternator?co wy na to?

 

no i drugie moje zmartwienie, co z tym centralnym się dzieje?dlaczego muszę dwa razy przekręcić kluczykiem żeby zamknąć drzwi?

 

piszcie jeśli coś wam wpadnie do głowy:)dzięki za posty:)pozdrawiam!

 

sprawdz ten sterownik co ci podalem przyklad z alegro....

Opublikowano
dodam że nie dawno dopiero znalazłem przyczynę mrugania świateł wszystkich, były przecięte kable te które idą do tylnej klapy!autko miało przez bardzo długi okres czasu zwarcie więc może to wykończyło ten alternator?co wy na to?

 

Czyli zgadłem :dance:

 

no i drugie moje zmartwienie, co z tym centralnym się dzieje?dlaczego muszę dwa razy przekręcić kluczykiem żeby zamknąć drzwi?

Może nadal coś tam jest w tej tylnej wiązce nie tak? Ewentualnie czujnik krańcowy lub sterowanie centralem. :worried:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Spóźniłem się odnośnie alternatora. Z objawów wynika, że poleciało uzwojenie stojana lub któraś z diod. Teraz to już nieważne. Jak się wyciągnie alternator, to fakt, że można przy nim zrobić wiele rzeczy, które niewiele kosztują, ale jest ich trochę i się nazbiera. Od regulatora, przez łożyska, do pierścieni.

 

Odnośnie centralnego, który zamykasz za drugim razem:

Taki objaw jest wtedy, gdy jeden z głównych zamków (drzwi kierowcy, drzwi pasażera z przodu, klapa bagażnika) nie domyka się. Można przeprowadzić test polegający na zamykaniu kluczykiem każdego z tych zamków. Ten, przy którym zamknie się za pierwszym razem jest uszkodzony. Uszkodzenie może być mechaniczne lub elektryczne siłownika, czujników krańcowych lub kabli.

Kai
Opublikowano

hej!:)

no powiem ci że z tym centralnym to jesteś na dobrej drodze:)własnie pare minut to zauważyłem zamykają auto od strony pasażera!zamknęły się tylko drzwi pasażera!reszta nie, więc coś mi się zdaje że to będzie coś z tym siłownikiem!nie mam dziś czasu ale jutro może zobacze co się z nim dzieje:)dzięki za podpowiedzi:)pozdrawiam:)

(OO( )( )OO)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.