Skocz do zawartości

[E39] 528iTA - dlaczego tak duzo pali


fomicz

Rekomendowane odpowiedzi

prosze tak samo o pomoc ,kupilem 528i dwa dni temu,niewiem co sie dzieje ale auto bierze mi 29 litrow gazu wedlug obliczen 155 kilometrow zrobione na 44 litrach male miasteczko i troche trasa ,moze cos z instalacja jest,prosze o pomoc bmw 528i automat
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

528 lubi paliwo, ale u Ciebie na pewno coś nie tak. Znajdź dobrego gazownika i dobrego mechanika. Sprawdź czy nie wchodzi lewe powietrze, bo to powoduje duże spalanie gazu. No i napisz coś więcej o instalacji, bo z fusów nic nie wychodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodane: Zatankowane, srednie spalanie ~14 l LPG, koszt przejechania 100 km ~29 zl.

 

Chcialbym aby moje e39 palilo 14 litrow?!! podane spalanie jest w miescie? Rozumiem ze masz manuala??

Ja nie schodze ostatnio ponizej 17.5-18 (automat) spokojna jazda miesczucha... Nowa instalacja stag 300

 

Eee no tez mam automata e46 stag 300-4 Plus i max 11-12L LPG tryb mieszany a jak trafi sie sama trasa to i 9.5-10 l LPG cos masz nie doregulowane w swojej buni :(

 

Ale nie powiem bo "nascie" razy byłem dostroic u gazownika :) bo albo słaba była albo check engine sie paliło albo jeszcze co innego :( teraz o benzynie to ja nawet słyszec nie chce ! :)

E46 2000 r

1.8i

Steptronic

Full Opcja


ślicznotka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
witam,prosze o pomoc ,jestem posiadaczem 528i w automacie i niewiem co z nia jest ,pali 21litrow w trybie mieszanym ,troche trasy i troche miasta,trasa z polski do niemiec przy predkosci 120 /h 13litrow gazu ,bylem na regulacji instalacji i wszystko jest ok zdaniem gazownika, w dalszym ciagu 21 litrow gazu,zaznaczam ze jezdze tylko do momentu przelaczania biegow czyli max 2200 obrotow,kupilem ja biorac uwage duzo opini na tym forum ze bedzie palic max 15 do 17 litrow a tu zonk ,wiem ze niejest jeszcze najgorzej bo to gaz ale wkurza mnie tenkowanie raz na 5dni,prosze o pomoc koledzy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sekwencja BRC trzy letnia,normalna ekonomiczna jazda 21 lirtrow ale normalnie troche szybciej czyli pierwszy ze skrzyzowania ale bez przesady zgodnie z ograniczeniami to brala mi nawet 30l ,jeszcze zostaje mi zalanie do pelna benzyny i przejechanie 100km ,ale prosze o wszystkie opinie ,czy to w ogole jest normalne 21 litrow na 100km z czego moja trasa do pracy wyglada nastepujaco 6 razy musze ustapic pierwszenstwa i reszta autostrada 10km i naprawde niemoge zejsc ponizej 21 litrow jezdzac jak zolw 2200 obrotow ,z gory dziekuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to znaczy normalna BRC? Nie ma takiej. Jest np. BRC Sequent 56, ja mam taką.

Generalnie jest to słaba instalacja do tego silnika.

Reduktor Genius Max jest awaryjny przy dużym obciążeniu - a takie mu daje 528 - lubi popsuć się membrana i pracuje na granicy wydajności.

Wtryskiwacze BRC jak wyżej. Padają. Ja mam przejechane 80 tys. na gazie, już wymieniłem 3 wtryskiwacze. Na szczęście można to wymienić na Keihiny.

Sam komputer BRC SQ 56 i wpięcie w system BMW jest słabo rozwiązana.

Generalnie jest to słaba instalacja do tego silnika.

Ale skoro już jest. Też mi dużo palił. W mieście dochodziło czasami do 23-24 litrów na 100 km. Sprawdź świece. Wymieniłem fajki od świec - bardzo ważne. Sprawdź czy nie bierze lewego powietrza. Wymieniłem odmę, ale od dołu odmy jest taki plastykowy wężyk, który lubi pękać i wciąga lewe powietrze. Generalnie sprawdź świece i zasilanie świec oraz lewe powietrze. No i teraz dobry gazownik. Teraz mam ustawione tak, że pali mi do 12 litrów na trasie (oczywiście przy normalnej jeździe). Jeżeli pojadę wolniej i stabilniej to i 10,5 litra wyjdzie. Ale u nas tak mało, ciągle przyspiesza się i hamuje i to dużo spala. W mieście w tej chwili pali mi max. 17 litrów, co uważam za dobry wynik dla tego silnika w automacie. Nie wierz, jeżeli ktoś Ci powie, że 528 w automacie pali 8 litrów w trasie i 12 w mieście, bujda. Ten silnik lubi paliwo, to wszystko.

W tej chwili, po długiej walce ze swoją instalacją, jeżdżę na niej, bo szkoda mi kasy na wymianę. Potrzeba by jakieś 2-2,5 tysiąca na zmianę instalacji. Zmieniłbym - po doświadczeniach kumpli z dużymi silnikami w BMW, Audi i Mersyfie - na Staga 300 Plus, który posiada system adaptacji, podobnie jak w komputer w BMW, i czyta dane adaptacyjne komputera silnika i również się tak ustawia. Instalacja pracuje bardzo stabilnie, odpowiedni reduktor i wtryskiwacze Keihina są wydajne. No i dobry gazownik, bardzo ważny element układanki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Dzieki za pomoc ,znalazlem przyczyne ,obydwie sondy padniete,bylem na trzech roznych komputerach ,zaznaczam drogich i nic niewykazalo,a po powrocie do polski podlaczylem do polskiego kompa i pokazalo sondy,takze radze wszystkim na przyszlosc zaczac jednak od sond,spalanie zmiejszylo sie o 35%,pozdrawiam wszystkich
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.