Skocz do zawartości

Wymiana sondy lambdy - 2szt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie, wskazania z Carsoft 6,5 pokazują błędy na sondach, a napięcie na sondach w Life Data po 4,875V, więc mniemam, że chyba jest coś nie tak. Chyba, że się mylę :?: Jeśli wymiana jest konieczna, to jakie sondy doradzacie, bosch, czy NTK, czy jeszcze coś innego :?:

 

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=264611329

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=265844696

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Wygląda na to, że masz 5V tytanowe, tak więc zapomnij o Bosch'ach - masz trzy opcje: Siemens (oryginał, cholernie drogie), NTK (ca. połowa ceny oryginału) albo Hella (Hella produkuje te sondy dla Siemens'a, kosztują ca. tyle co NTK ale są praktycznie nie do dostania w naszym kraju).

 

Tutaj masz link, który ci pomoże (z tego co pamiętam mgliście to były NTK OTA7H-5A1, dobierz przez cross-ref z www w linku):

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=60563&highlight=

Opublikowano
Jeżeli pokazuje takie napięcie, to znaczy że masz sterownik Siemensa i wszystko jest OK. Spróbuj podciągnąć delikatnie do góry izolację przy sondzie - uważaj może być gorąca. Jeżeli przewody są czerwone i czarne, to są to 5-voltowe siemensy. Więc wszystko może być ok. Podjedź do jakiegoś serwisu od BMW, bo standardowe urządzenia np. Boscha czy Carsoft potrafią czasami zdiagnozować tylko Boschowsie sterowniki z sondami 1-voltowymi.
Opublikowano
Tych sond za katalizatorem praktycznie się nie wymienia. Najczęściej sony przed katalizatorem. Nadal upieram się, że może to być błąd softu.
Opublikowano
W zasadzie, to tylko pytanie z mojej strony, czy należy coś wymieniać? Jeśli może być to błędem carsoftu, to ok, dla mnie jeszcze lepiej. Żadengo niepokojącego objawu nie zauważyłem, silnik pracuje ok, obroty nie falują, spalanie w normie, może delikatnie większe niż w instrukcji, ale samochód swoje latka ma, więc nie narzekam :wink: Gdyby ktoś mógł coś więcej powiedzieć na temat pozostałych błędów, to byłbym wdzięczny, nie to, żebym chciał coś usilnie grzebać przy samochodzie i nie to, żeby coś się działo, ale lepiej wiedzieć o co chodzi i co być może sprawdzić zanim może się zepsuć.

był E34 525i, E39 528i

jest E60 530d

Opublikowano

Osobiście to radziłbym podjechać na porządny komputer z oryginalnym softem, bo coś mi się wydaje, że ten Twój cuda jakieś tworzy. Będziesz miał porównanie ile jest ten Twój soft warty.

A jeżeli nic się nie dziej, to się nie przejmuj.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.