Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wiecie może co to jest gdy auto jest zimne falują mi obroty ale jak się troszkę rozgrzeje to jest ok Silnik 2.0 m50 vanos
Opublikowano
Obroty falują kilka (kilkanaście) sekund po odpaleniu samochodu potem się stabilizuje niezależnie czy silnik zimny czy ciepły.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

W ub. roku u mnie obroty zaczęły falować. Na początku trochę, tak skakały sobie po ok.1500RPM. A później, to dopiero się zrobiło :duh: zaczęły latać jak szalone i pojawiło się gaśnięcie silnika. Walczyłem z tym ze dwa tygodnie-okazała się padnięta przepływka.

U was może być krokówka, ewentualnie jak wspomniał jarku sonda.

Opublikowano
witam ja tez sie podepne pod ten temat, u mnie ciezko stwierdzic kiedy zaczynaja falowac obroty, i na zimnym i na ciepłym raz faluja a raz nie, casami jest tak ze stanie na 1500 czy 2000 obrotów i stoji, zauważyłem tez ze czasami jak podkrece np. do 5000 to strasznie powoli opadaja obroty, czym to moze byc spowodowane?
Opublikowano
ewentualnie jak wspomniał jarku sonda.

 

Lukas wydaje mi się że sonda raczej nie ponieważ nikt nie wspominał że silnik szaleje podczas normalnej jazdy.

Jak wiadomo sonda lambda jest odpowiedzialna za skład mieszanki więc gdyby była walnięta to silnik by dostawał złą mieszankę i by szarpało itp.

Najprostrzym krokiem gdy obroty falują jest czyszczenie przepływki.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano
Lukas wydaje mi się że sonda raczej nie ponieważ nikt nie wspominał że silnik szaleje podczas normalnej jazdy.

Jak wiadomo sonda lambda jest odpowiedzialna za skład mieszanki więc gdyby była walnięta to silnik by dostawał złą mieszankę i by szarpało itp.

Najprostrzym krokiem gdy obroty falują jest czyszczenie przepływki.

 

No też racja, jakoś nie skojarzyłem :duh: Tak czy inaczej jedna opcja mniej do zagadki :dance:

Opublikowano

Witam

 

Tak mialem w 318i. Na początku zmieniłem krokowy - i nic to nie dało. Obroty szalaly (spadając mocno) tylko przez 2-3 min po uruchomieniu zimnego silnika. Jeś silnik nieco tylko wystygł (1-1,5 h po jeździe) nieco krócej niż np. po całej nocy.

Okazalo się że przyczyną był czujnik temp silnika (nie czujnik cieczy chłodzącej). Po wymianie - OK

Opublikowano
U mnie jak krokowy był brudny, to obroty skakały o mniej więcej 200RPM góra-dół - po przeczyszczeniu wskazówka stoi twardo - minimalne wahania zdarzają się zanim się rozgrzeje. Klimatyzacja niestety powoduje dość duże wahania podczas włączania sprężarki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.