Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam i poproszę o pomoc, może ktoś sobie poradził z tym problemem. Tuż po zakupie E39 520i dostałem świra i zacząłem w nią inwestować :D . Zakupiłem m.in. interfejs od Autosoftu i wtykę 20 pinów. Niby wszystko działa OK, ale tylko niby: diagnostyka OK, LiveData OK, odczyt z LCM OK, z kodowaniem już gorzej. Podczas komunikacji już na etapie czytania danych pojawia się komunikat, że moduł nie odpowiada, a następnie, że odczyt danych został zakończony. Mimo to teoretycznie mam możliwość odhaczenia innych ustawień i zapisania w modułach. Jeśli nie zmieniam żadnych ustawień poza tymi które dotyczą automatycznego ryglowania zamków podczas jazdy lub selektywnego ryglowania zamków, to jest komunikat, że moduł nie odpowiada i że nie można zapisać ustawień. Jeśli natomiast zmieniam inne ustawienia, a nie tykam tych dotyczących ryglowania zamków to wszystko jest OK, jest komunikat o zmianie ustawień i o konieczności odłączenia zapłonu na 10 s. Wygląda na to, że nie ma dostępu tylko i wyłącznie do modułu sterującego ryglowaniem zamków. Pomocy :mad2: !!!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

niewiem czy masz wszystkie PINY bo np. u mnie i w wielu E39 brakuje bodajze PINU 15. I ten kabelek chyba L-LINE co ma isc do 15 wpinam do 20 lub 17 Wowczas dziala modul ktorym mozna zaprogramowac RYGIEL w zamku , oraz pobawic sie zdalnie szybami i wycieraczkami w aucie.

 

Rowniez z 3 , 4 razy na 10 prob nie laczy sie wogole i program lubie sie powiesic. To juz chyba wina tylko niezbyt udanej konstrukcji carsofta.

Opublikowano
niewiem czy masz wszystkie PINY bo np. u mnie i w wielu E39 brakuje bodajze PINU 15. I ten kabelek chyba L-LINE co ma isc do 15 wpinam do 20 lub 17 Wowczas dziala modul ktorym mozna zaprogramowac RYGIEL w zamku , oraz pobawic sie zdalnie szybami i wycieraczkami w aucie.

 

Rowniez z 3 , 4 razy na 10 prob nie laczy sie wogole i program lubie sie powiesic. To juz chyba wina tylko niezbyt udanej konstrukcji carsofta.

 

 

Ja też nie mam 15. PO pierwszych próbach okazało się, że niektóre dane można odczytać wyłącznie z pinu 17, a niektóre wyłącznie z 20. W AUTOSOFT zasięgnąłem języka, a potwierdziłem również na forum, że 17 i 20 można zmostkować... Tak też zrobiłem we wtyku i teraz wszystko to co wogóle mogłem odczytać odczytuję bez przełączania kabelków. A o tym, żeby biały kabelek (L-line) połączyć do 17 lub 20 to nie pomyślałem. Goście z AUTOSOFT zapewniali mnie, że nie ma szans na uszkodzenie interfejsu przy błędnym podłączeniu kabelków, a tym bardziej elektroniki w aucie, to potestuję. Dzięki za radę :D

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

Jutro wytestuję... jeszcze raz dzięki!!! A może masz doświadczenie z domykaniem szyb i szyberdachu?? Chodzi konkretnie o to, czy da się gdzieś tak zaprogramować, żeby nie trzeba było trzymać przycisku w kluczyku przez cały aż zamykania szyb i dachu???

 

P.S. W kwestii elektroniki to jestem pełny uznania dla gości z BMW, bo dopóki nie zaczęła się moja Bemcia odkrywać z tym co ma, to myślałem, że to wehikuły-czołgi...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
tak jak pisalem. ja w tez juz mialem reklamowac modul ale cos mnie tkneło i pewnego dnia postanowilem wpiac tam gdzie nie pisało o tym nigdzie. efekt taki , ze zaczelo dzialac i dzieki temu sobie zrobilem auto ryglowanie ;)

 

Hurrrraaaaaaa!!!! Działa!!!!! Próbowałem różnych kombinacji... ostatecznie przepięcie białego kabelka (ten co powinien być do nieobecnego w mojej E39 pinu 15, oczywiście niebieski pozostaje wtedy bez podłączenia). Proces kodowania przebiegł bez żadnych zakłóceń i za pierwszym razem. Problem tylko taki, że nic innego nie da się zrobić przy takim podłączeniu - brak komunikacji do pozostałych fukcji CS...

 

Jeszcze raz dzięki za wskazówkę !!!! :cool2:

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
hehehe ;) wszsytko dobre co sie dobrze konczy ;)

 

niestety ten carsoft to taka uboga wersja ale zawsze cos ;)

 

Niestety cieszyłem się zbyt szybko... nie sprawdziłem na żywo :duh: , a uwierzyłem w to co pokazał mi komp... W tej chwili na ekranie pokazuje, że funkcja jest aktywna, ale nie działa. Jednocześnie sprawdziłem funkcję programu, dzięki której można bawić się otwieraniem szyb i centralnego i działa bez zarzutu.. Stąd wniosek, że komunikacja jest... nie wiem o co chodzi. Próbowałem kombinować z kabelkami i podłączać je różnie - bez rezultatu... Poddaję się :mad2: ....

Pomóżcie!!!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano

ale po zaprogramowaniu dzialalo ??? czy wogole nie dzialalo ?? moze sproboj od nowa. odlacz funkcjie i zaprogramuj jeszcze raz..

 

tak jak mowie ten carsoft nieraz lubie splatac psikusa. coprawda mnie poszlo za pierwszym razem i tak zostalo. poki co dziala choc nieraz jak na srkzyzowaniu zatrzymam auto to zamki sie same podnosza i zamykaja :D

Opublikowano

ja tez nie mam pin'u 15. Odczyt i kasowanie bledow dziala bez problemu, natomiast nie moge w zaden sposob uzyskac na CARSOFCIE odczytow Live data. Jesli mam podlacona linie K (czyli odczyt i kasowanie bledow), to przy probie odczytu Live Data mam wszedzie zera. Jesli przepne zamiast tego bialy kabelek (linia L) to nie mam nic - zeri komunikacji.

 

Przy jakim podlaczeniu uzyskujecie Live Data ? Prosze o rozpiske wszystkich kabelkow, do ktorych pin'ow macie podpiete.

Facet z próchnicą grał w kości i... wypadły mu cztery szóstki.
Opublikowano
ja tez nie mam pin'u 15. Odczyt i kasowanie bledow dziala bez problemu, natomiast nie moge w zaden sposob uzyskac na CARSOFCIE odczytow Live data. Jesli mam podlacona linie K (czyli odczyt i kasowanie bledow), to przy probie odczytu Live Data mam wszedzie zera. Jesli przepne zamiast tego bialy kabelek (linia L) to nie mam nic - zeri komunikacji.

 

Przy jakim podlaczeniu uzyskujecie Live Data ? Prosze o rozpiske wszystkich kabelkow, do ktorych pin'ow macie podpiete.

 

Ja wielokrotnie rozmawiałem z gościami z Autosoftu i oni powiedzieli, że wszystkie chwyty sę dozwolone. Jak podłączyłem niebieski do pinu 20 i zwarłem na krótko do 17 to działa totalnie wszystko poza kodowaniem i to tylko automatycznego i selektywnego zamykania. Oni zapewniali, że jak się wszystko podłączy i zewrze to nie uszkodzi się ani interfejsu, ani tym bardziej elektroniki i potwierdzam, że mają rację. Dwa kabelki i dwa piny do dużo kombinacji nie masz... Aaaa!!! Ostatnio gość z Autosoftu powiedział mi, że w niektórych egzemplarzach E39 BMW jest zablokowana możliwość ingerowania w ustawienia automatycznego i selektywnego zamykania drzwi i pewno ja tak mam... Tyle, że na ekranie kompa "ptaszek" jest zaznaczony za każdym razem.

Pozodzenia!!!

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.