Skocz do zawartości

Wymiana odmy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś u siebie w e39 w 6-cylindrowej benzynie wymieniał ten zaworek (część nr. 1)?

 

Dużo z tym roboty? Mechanior twierdzi, że dużo. Generalnie im ufam, ale chciałem na wszelki wypadek sprawdzić ile to jest - godzina? dwie godziny roboty?

 

Mam problem o którym pisałem wcześniej - para wodna mi nie odparowywuje z silnika. Jednym z podejrzeń jest właśnie niedrożność tej odmy. Tylko czy jest możliwe, żeby odma była zapchana a nie było żadnych innych objawów, jak np. problem z zapalaniem silnika albo nierówne obroty na luzie? U mnie nie ma z tym problemu. Niemniej analiza wykryła wodę w oleju, pomimo że jestem w gorącym klimacie, jeżdżę 2 razy dziennie po 30 minut do pracy, a w weekendy jeszcze dłużej.

 

Z drugiej strony to może być padnięty termostat, którego wymiana to też podobno ładnych parę godzin roboty, bo cały układ chłodniczy trzeba rozebrać i płyn spuścić. Czasami monitoruję sobie na wyświetlaczu temperaturę płynu chłodzącego - przeważnie jest ok. 92C, ale są momenty, że chwilowo spada do 80C. Za parę minut wraca na 90. I nie wiem czy tak ma być, czy powinien się trzymać bliżej 90 non-stop. Może to też nie być sam termostat a czujnik temperatury cieczy. Za zbyt niską temperaturą silnika przemawia fakt, że od jakiegoś czasu jakby trochę więcej zaczął palić, szczególnie w trasie.

 

Sam nie wiem od czego zacząć... Co radzicie?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.