Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Wiem, wiem - to temat rzeka wałkowany w różnych tematach, jednakże wypadałoby go odświeżyć, bo dla użytkowników diesli to bardzo ważne.

 

Do założenia posta nakłoniła mnie refleksja sprzed tygodnia:

pokusiłem się i zatankowałem na stacji . Różnica w cenie to w mojej okolicy od 25 - 45 gr/l.

 

Wczoraj zrobiłem dolewkę do pełna i okazało się, że spalił mi 1,3 litra więcej na 100km.

Empirycznie przekonałem się do droższych paliw, ze względu na korzyści finansowe które podam poniżej:

 

tanie paliwo: 8,5l/100km x 3,72 zł/l = 31,62 zł/100 km

paliwo z dodatkami: 7,2l/100km x 3,97 zł/l = 28,58 zł/100 km

 

różnica w cenie: 0,25 zł/l

 

różnica w spalaniu 3,04 zł/100km

 

... i nie chodzi tu w głównej mierze o pieniądze...

 

Na pewno jakość paliwa przekłada się na kulturę pracy silnika, nagary, dymienie, sadze, przyspieszenie i dystans pokonywany na pełnym zbiorniku, ale przede wszystkim na odpalanie zimnego silnika i związane z tym ewentualne problemy.

 

W książce obsługi BMW wyczytałem takie rzeczy:

 

Że należy lać paliwo zimowe itp itd, że liczba cetanowa nie powinna być mniejsza niż 45 (z tego co wiem to Polska Norma to 51 cetanów).

Książka obsługi BMW ostrzega również przed dodatkami do paliw zapobiegającymi przed wytrącaniem parafiny !!! Nie mogą one zawierać azotynów i aminów.

 

Czy ktoś z Was zwracał na to uwagę?

 

BMW zaleca dolewanie nafty (ale nie jest napisane jakiej). I w ogóle skąd ją brać?

W skrajnych przypadkach zaleca dolanie benzyny bezołowiowej w ilości...

... i tu uwaga 30% !!! Czyli na zbiornik 80l przypada ok 24l benzyny.

 

Nie napisałem tego posta aby rozczulać się nad złotówką w tą czy inna stronę tyko jako ciekawostkę. Co wy na to?

 

Chcę nadmienić, że właściciel stacji może Ci nalać wody do baku i narazić Cię na koszty naprawy, utratę gwarancji i to w majestacie bandyckiego prawa, które panuje na terenach Republiki Bananowej. Otóż kontrola paliw na stacji musi być.... zapowiedziana :)

 

Każde spostrzeżenie i opinia mile widziana.

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
mysle, ze nie nalezy zbytnio przesadzac. po prostu tankowac na sprawdzonej stacji. ja leje tylko na Shellu Vpower diesel, na jednej i tej samej stacji. na zime mozna zakupic preperat przeciw wytracaniu sie parafiny np: firmy Liqui Moly i wlewac.
Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.