Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich Klubowiczów.

To mój pierwszy post. Niedawno kupiłem 525tds '94 z silnikiem po awarii- urwany zawór wydechowy- w towarzystwie kawałków tłoka i pierścienia wyszedł ...przez przez miskę olejową na podłogę po silnikiem. Auto jeździło, nagle przestało i teraz jest u mnie. Kupiłem inny silnik (cały blok z głowicą, rozrządem i miską, wyjęty z rozbitego auta) i przełożyłem ze starego wszystkie akcesoria. Spróbowałem zakręcić silnikiem- ani z rozrusznika ani na holu nie udało się w pełni go uruchomić. Jedynie 3 razy (dwukrotnie na holu i raz na rozruszniku) silnik zakręcił, wszedł na obr i po 2-3 sek zgasł. Jeszcze podejmował pojedyncze próby uruchomienia się na holu- rozpoznawałem na ucho i po wskaźniku zużycia paliwa, ale bez wchodzenia na obroty.

Wtryskiwacze sprawdzone- ciśnienie otwarcia i strumień- OK. Paliwo do wtryskiwaczy dochodzi. Zawór elektromagnetyczny na pompie działa elegancko i naięcie jest. Teraz mam dylemat- obawiam się, że to problem z pompą, ale wolałbym zacząć od „drobniejszych” źródeł choroby. Czy ktoś z Kolegów ma jakieś swoje doświadczenia? Może powinienem sprawdzić inne czujniki (położenia wału?) albo inne. Jak to przeprowadzić?

Pozdrawiam wszystkich :D i proszę o parę pomocnych słów.

darecki-1, 525tds touring- śliczny :)

Opublikowano
Tak. Kiedy przywiozłem auto- wymontowałem silnik i wszystkie agregaty, w tym czujniki wykręcone z karteru, kolektora dolotowego, czujnik położenia wału, koło zamachowe ze sprzęgłem, turbosprężarkę, rozrusznik, alternator, świece i to wszystko założyłem do "nowego" silnika. Tylko łożysko na wale sprzęgłowym, pompa wody, o-ringi, simmeringi i filtr oleju są nowe. Jeżeli wierzyć poprzedniemu właścicielowi-po awarii ktoś obejrzał auto i stwierdził, że naprawa będzie poważna, no i zapadła decyzja o pozbyciu się auta. Jedna dziwna rzecz, jaką stwierdziłem to zamienione wtyki czujnika ciśnienia oleju i wtyk kabelka, który wchodzi do pompy (jeden styk od czujnika ciśnienia a dwa styki z napięciem ok.11,5V we wtyczce wchodzącej do pompy).
Opublikowano
Witam a pod diagiem był podłączony ,tam wyjdą wszystkie błędy.

 

Nigdzie nie wiozłem auta. Jeszcze nie wiem, gdzie w pobliżu Kalisza można podłączyć. Nawet chciałem dokupić interfejs diagnostyczny (widziadłem takie na ebayu). Na razie szukam "prostych" przyczyn, zanim wynajmę lawetę i powiozę auto na urządzenie diagnostyczne.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Chyba mam przyczynę błędu: okazuje się, że przy wyciąganiu pompy z "nowego" silnika koledzy przestawili koło napędu pompy wtryskowej. Choć rozrząd był ustawiony poprawnie- pompa była przestawiona o ok. 100 stopni :(. Już zdjąłem przednią pokrywę, odpiąłem łańcuch i będę zakładał koło ponownie.

 

Gdzie jednak szukać poprawnego ustawienia koła napędu pompy względem wpustu na wale korbowym? KTOKOLWIEK Z KLUBOWICZóW WIE- NIE POWIE. PROSZę :modlitwa: :modlitwa: :modlitwa:

Opublikowano
W dziale Zrób to sam jest opis (ze zdjęciami) wymiany łańcuchów rozrządu i ustawienia całości. Może to wystarczy?
E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Dziękuję za link do instrukcji wymiany łańcucha - to był świetny strzał. Okazało się, że przyczyną było przestawienie koła łańcuchowego napędu pompy wtryskowej . Efektem był wtrysk paliwa na wydechu :( :( . Dopiero poniewczasie wyszło na jaw, że gość, który wymontowywał pompę wtryskową z "nowego" silnika nie użył odpowiedniego przyrządu, wskutek czego koło obróciło się (!) względem łańcuchów, tak iż fazy rozrządu były OK, ale wtrysk zbyt późny. Dzięki opisowi wskazanemu przez Kolegę PiotrJakub'a zdjąłem pokrywę i przestawiłem koło. Przy okazji okazało się, że tuleja koła pasowego mocowana na końcu wału korbowego ( poz.7 tutaj: http://bmwfans.info/original/images/610_z.img ) ma dość miękką powierzchnię pod wargę simmeringa. Moim zdaniem winna być twarda- chromowana i szlifowana, albo przynajmniej przy wymianie simmeringa należałoby wymieniać i tę tuleję- w obu moich egz. miała poważne ślady zużycia a w silniku, który nie pracował parę miesięcy nawet ślad korozji.
Opublikowano

. Jedna dziwna rzecz, jaką stwierdziłem to zamienione wtyki czujnika ciśnienia oleju i wtyk kabelka, który wchodzi do pompy (jeden styk od czujnika ciśnienia a dwa styki z napięciem ok.11,5V we wtyczce wchodzącej do pompy).

 

Witam

Ja na twoim miejscu sprubowal bym zamienic te wtyki to npiecie co tam napisałes jest wystarczjace zeby otworzył sie elektrozawór w pompie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.