Skocz do zawartości

[UPDATE] problem z pompa paliwa -> ktoredy ida przewody


Fac3k

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Sprawa dotyczy e34 `90 m20b20

 

Mam problem z pompa paliwa lub z obwodem jej zasilania. Mianowicie nie pompuje ona paliwa :) (zdjąlem wężyk i podczas krecenia rozrusznikiem nie bylo sladu paliwa) Szukalem troche na forum ale nie udalo mi sie znalezc danych do tego modelu e34 (miejsca przekaznika ani opisu wtyczki pompy)

 

 

Jako ze nie chce niepotrzebnie pompy wyjmowac, chce zaczac od sprawdzenia elektryki, ale nie wem ktory przekaznik odpowiada za pompe, ani na ktorych pinach wtyczki powinna byc ona zasilania

 

Z tego co wyczytalem, pompa powinna byc zasilana z pinow 4 i 5. Faktycznie pojawia sie tam napiecie podczas krecenia rozrusznikiem - ale tylko ~8V. Jakie powinno byc napiecie zasilania pompy? Caly czas 12, czy jest regulowane w zaleznosci od np obrotow silnika?

Czy w ogole piny 4 i 5 sa odpowiedzialne za zasilanie pompy :) ?

 

 

Jezeli to mozliwe, to prosze o wskazanie na ponizszych zdjeciach lokalizacji przekaznika od pompy oraz opis pinow wtyczki od pompy

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.ee.pw.edu.pl/~lisieckt/wtyczka.jpg

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//www.ee.pw.edu.pl/~lisieckt/przekazniki.jpg

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Fac3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najlepiej sprawdź czy pompa działa, powinineś słyszeć szum przepływu, u mnie przekaźnik jest 1 z lewej strony u góry zaraz pod bezpiecznikami (kolor pomarańczowy) , bezpiecznik odpowiedzialny za pompę to nr 23.

na pompie 4 i 5 to zasilanie,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc,

 

jesli chcesz moge ci dac kontakt do bardzo dobrego mechanika zajmjacegos ie zawodowo BMW. jest z warszawy. a warsztat ma na bemowie.
Jak mozesz to podaj, tu albo na pw, dobry kontakt jest zawsze przydatny :)

 

A wracajac do tematu:

Wyglada na to, ze wszystkie elementy elektryczne sa sprawne, a mimo to paliwo nie jest pompowane :).

 

Pompe wyjąlem, podlaczona bezposrednio do akumulatora dziala.

Wlozylem ja spowrotem i dalem zasilanie bezposrednio na 4,5 z akumulatora i odpalilem bez zadnego problemu.

Czyli pompa, przewody, wtryski, filtr paliwa, regulatory cisnienia sa ok.

 

Podlaczajac pompe do standardowej wtyczki problem wraca - pompa nie pompuje.

 

W nastepnej kolejnosci wzialem sie za przekaznik. Z tego co wyczytalem powinien to byc srodkowy, pomaranczowy przekaznik w puszce z komputerem (sa tam 3 przekazniki - od sondy lambda- pomaranczowy, od pompy pomaranczowy oraz od motronica -bialy).

Zeby wyeliminowac przekaznik, spialem drutem piny 30 i 87 w gniezdzie przekaznika- pompa powinna pracowac odrazu po zalaczeniu zaplonu, niestety nadal cisza, nie da sie odpalic. Mimo wszystko sprawdzilem przekaznik dajac mu 12V na cewke, slychac ze sie zalacza, przez piny 30 i 87 podlaczylem zarowke do aku - swiecila, czyli przekaznik teoretycznie ok.

 

Bezpiecznik 23 tez sprawdzilem zarowką i akumulatorem, jest ok, co przy jego grubosci mozna wywnioskowac na oko :).

 

 

Jest jeszcze jeden dodatkowy objaw - na pinach 4 i 5 we wtyczce pompy, tak jak pisalem wczesniej pojawia sie napiecie podczas krecenia rozrusznikiem - ale tylko 8V. Ponadto, co chyba bardzo wazne, podlaczona tam zarowka nie swieci!, czyli nie ma pradu.

 

Stawiam w takim razie na przegnite, przetarte kable. Te przy samej wtyczce sa ok, ladnie zalane jakas zywica, wygladaja jak nowe.

 

Niestety nie wiem gdzie dalej one ida.

Jezeli ktos kiedys probowal przesledzic jak sa polozone, to prosze o w miare dokladny opis - rozbieranie wszystkiego to masa czasu :(

 

No i rzecz jasna prosze o analize mojego postepowania, moze jednak cos przeoczylem.

 

Pozdro i dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.