Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

co wy gadacie za głupoty że nie ma spadku mocy na lpg no może jakiś kowalski z stodoły czy jakiejś gazowni jest lepszym projektantem niż goście z BMW

 

Compact 316g dane w linku

 

http://www.globalcar.com/datasheet/BMW/BMW_316g_Compact.htm

Opublikowano
wyltumacz dokladnie o co Ci chodzi, bo albo nie potrafie odszukac w podanym przez Ciebie linku informacji o lpg, albo link jest jakis lewy
Opublikowano

kdipiast, nie wiem, czy jesteś tego świadom, ale to auto jest konstrukcyjnie z początku lat '90, a teraz mamy rok 2007... :mad2: Technologia poszła troszkę do przodu i prawie każdy Kowalski instalujący gaz potrafi wykrzesać coś lepszego niż inżynierowie bmw w tamtych czasach. A to dlatego, że nie dysponowali dzisiejszymi środkami.

Poza tym wielokrotnie powtarzano, że z gazu LPG da się wycisnąć więcej KM, niż z benzyny, ze względu na jego wyższą liczbę oktanową. Oczywiście ma to swoje minusy.

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak już koledzy napisali powyżej - nie te lata, nie to paliwo (CNG).

 

Jeżeli ktoś montuje II generację na zwężce i mówi, że mu lepiej na LPG chodzi niż na Pb, to znaczy, że ma źle wyregulowaną instalację i amen. Rura dolotowa (dla M50B25) ma około 10cm średnicy, po wsadzeniu zwężki 34mm... może pozostanie w porywach ze 130KM... nawet podczas jazdy na Pb. Blos - nie wiem.

Wtrysk sekwencyjny - żadnych zwężek, moc praktycznie ta sama. Może ujść parę koników ze względu na regulację i kaszaniarską jakość paliwa, które nie trzyma nawet norm Mozambiku. Ogólnie jednak przy dobrze wyregulowanej sekwencji - różnicy mocy nie zauważysz.

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
, moc praktycznie ta sama. Może ujść parę koników ze względu na regulację i kaszaniarską jakość paliwa, które nie trzyma nawet norm Mozambiku. Ogólnie jednak przy dobrze wyregulowanej sekwencji - różnicy mocy nie zauważysz.

 

zgadzam sie i powtorze juz po kims ze na gazie mozesz miec wiecej mocy niz na Pb, wystarczy podpiac sie pod sterownik i zwiekszyc dawke, jak masz specjalny program to nawet samemu mozesz to zrobic, niedawno gadalem z szefem zakladu gdzie mi kladli sekwencje i po uplynieciu gwarancji moge sie sam z tym bawic jesli bede chcial (obecnie dostep do tych funkci zabezpieczony jest haslem). Oczywiscie zwiekszenie dawki wiaze sie z zywotnoscia silnika - na pewno go nie wydluza:D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
, moc praktycznie ta sama. Może ujść parę koników ze względu na regulację i kaszaniarską jakość paliwa, które nie trzyma nawet norm Mozambiku. Ogólnie jednak przy dobrze wyregulowanej sekwencji - różnicy mocy nie zauważysz.

 

zgadzam sie i powtorze juz po kims ze na gazie mozesz miec wiecej mocy niz na Pb, wystarczy podpiac sie pod sterownik i zwiekszyc dawke, jak masz specjalny program to nawet samemu mozesz to zrobic, niedawno gadalem z szefem zakladu gdzie mi kladli sekwencje i po uplynieciu gwarancji moge sie sam z tym bawic jesli bede chcial (obecnie dostep do tych funkci zabezpieczony jest haslem). Oczywiscie zwiekszenie dawki wiaze sie z zywotnoscia silnika - na pewno go nie wydluza:D

 

Tu muszę Cię odrobinę zmartwić i naprostować kierownika warsztatu.

 

Tak, da się tak zrobić, ale NIE tylko przez zwiększenie dawki LPG, absolutnie nie. Masz sprzężenie zwrotne w postaci sondy lambda. Sterownik silnika na tej podstawie i tak dawkę obniży (skróci czasy wtrysków), co wpłynie na czasy wtrysków LPG. Wynikiem tego będzie tylko i wyłącznie problem z przełączaniem między paliwami. Stąd może chęć zrobienia tego po gwarancji :)

 

Bez grzebania w sterowniku Pb takie coś jest niemożliwe.

Dalej, jeżeli przesadzisz z dawką, to cały LPG się nie wypali i wylatuje wydechem - to nie ma sensu.

 

Jedynymi sensownymi rozwiązaniami są:

- przegrzebanie sterownika Pb extra pod Twoje auto,

- zafałszowanie wskazań sondy lambda (nadal uważam to bez sensu),

- wymiana pamięci sterownika na jakiś wsad tuningowy mający algorytm z mniejszymi restrykcjami względem czystości spalin i ich idealnego składu (czyli chiptuning, to ma najwięszy sens patrząc pod względem wyników i kosztów).

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.