Skocz do zawartości

Czy w miejsce silnika 2.5 można wstawić 2.8?!


loskomandos

Rekomendowane odpowiedzi

witam, mam możłiwość kupna BMW 325 coupe z 1991r z walnieta uszczelka pod glowica. Pomyslalem, zeby wstawic od razu silnik 2.8 a tamten sprzedac na czesci, co by odzyskac choc troche kasy. Czy mozna wiec bez zadnych dodatkowych przerobek to wykonac?! W jednej z aukcji koles oferuje silnik 2.8 i pisze, ze jest on na osprzecie 5WK9 i pasuje bez problemu do innych BMW o takim samym osprzecie.. czy 325 z 1991r jest na osprzęcie o takim symbolu?! pozdr!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5WK9 to osprzęt siemensa, miały go zresztą wszystkie M52. Twój silnik to M50 na osprzęcie Boscha (komp z końcówką 402 lub 405). Podstawowa różnica to że twój komputer nie obsługuje vanosa i tu jest problem. Musiałbyć usunąć nastawnik vanosa i włożyć wałek ssący z twojego M50B25, i będzie wtedy działać jak trzeba, wtryski musisz tylko mieć z 2,8 reszta osprzętu będzie pasować. Uważaj na to w którym miejscu jest czujnik położenia wału, w różnych silnikach różnie to wygląda (inne położenie czujnika i w innym miejscu brak 2 zębów na kole zębatym - na szczęście da się to przerobić), musi być ustawiony tak jak wymaga tego sterownik z 325

 

Oczywiście ideałem było by przełożyć kompletny silnik z osprzętem (co pewnie zaraz ktoś napisze) jednak jak zrobisz tak jak napisałem też będzie dobrze

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to widze, ze byloby troche z tym zabawy.. no ale gdyby to auto mialo silnik vanosa to wtedy mozna przelozyc tylko silnik bez osprzetu, tak? a tak w ogole od ktorego roku wychodzily vanosy? pewnie moje pytania sa tendencyjnie, ale dopiero wdrazam sie w tematyke e36 wiec wybaczcie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a co w ogole myslisz, gdybym zdecydowal sie na 'wskrzeszenie' tego oryginalnego silnika 2.5? Podobno jest walnieta uszczelka pod glowica, jjakie ewentualnie dodatkowe 'przyjemnosci' moga mnie czekac? Slyszalem, ze remont takiego silnika pochlania troche kasy, nie chcialbym sie wladowac z tym autem.. moze lepije poszukac takiego modelu, ale z silnikiem vanos?! kompletnie nie wiem co robic.. pomozcie ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no a co w ogole myslisz, gdybym zdecydowal sie na 'wskrzeszenie' tego oryginalnego silnika 2.5? Podobno jest walnieta uszczelka pod glowica, jjakie ewentualnie dodatkowe 'przyjemnosci' moga mnie czekac? Slyszalem, ze remont takiego silnika pochlania troche kasy, nie chcialbym sie wladowac z tym autem.. moze lepije poszukac takiego modelu, ale z silnikiem vanos?! kompletnie nie wiem co robic.. pomozcie ;)

 

Wymienic uszczelkie i splanowac glownice i po problemie. Vanosa mozesz odpuscic... Vanosy z pierwszej serii byly wadliwe, pozatym roznice w osiagach praktycznie zadne... Jezeli Vanos to podwojny.. ale to juz pozniejsze roczniki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.