Skocz do zawartości

Wymiana sprzęgła przy 160kkm? Prośba do kolegów z Lublina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszukując od paru tygodni auta oglądałem parę dni temu kolejną E34 M50B25.

 

W związku z tym mam parę pytań:

 

Auto jest z 1995 roku i ma przebieg 168tys. km. - auto sprowadzone w styczniu ze Szwecji. Pomijając już fakt, że to dość niewiele jak na 12 lat (niby jest kompletna książka napraw od szwedzkiej właścicielki i wydaje się ten przebieg potwierdzać) to niepokoi mnie coś innego:

 

Właściciel wymienił sprzęgło, bo się ślizgało (jeździła nim kobieta - częściowo może to wyjaśniać zamęczone sprzęgło), czy to nie za wcześnie na problemy ze sprzęgłem?

 

Ciekła też pompa wody, wiec przy okazji zdejmowana była głowica, przy okazji wymieniona została uszczelka pod głowicą.

Czy to prawda, że jeżeli ciekną uszczelnienia pompy od strony sinika to trzeba zdjąć głowicę żeby to naprawić?

 

Poza tym silnik jest suchy, pali na dotyk, ciągnie gładko z niskich obrotów bez niepokojących objawów typu duszenie, krztuszenie, czy dziwne klekoty. Bez problemów wkręca się też powyżej 6 tys. obr., temperatura przy ostrym potraktowaniu nawet nie drgnie.

 

Na kierownicy są wyczuwalne lekkie luzy - właściciel twierdzi, że to do wymiany końcówki drążków - chyba można mu wierzyć, jeżeli przy skręcaniu nie czuć żadnych stuków, przeskoków, skrzypienia, itp - chyba to nie problem z maglownicą?

 

Co o tym myślicie? Kontynuować oględziny czy po informacji o pompie wody i głowicy dać sobie spokój?

 

Auto jest zadbane - czyste mimo, że jeżdżone na codzień przez młodego człowieka, dobrze wyposażone i kosztuje 11 500zł.

Wydaje się warte rozważenia.

 

Tylko ten silnik...

 

Z góry dzięki za pomoc.

 

P.S.

 

Czy ktoś z kolegów z Lublina i okolic znalazłby chwilkę w poniedziałek (10 września) po południu żeby mi pomóc rzucić okiem i wychwycić ewentualne poważniejsze usterki których sam nie znajdę?

Albo przynajmniej polećcie mi jakiś warsztat, w którym znają sie na BMW i za rozsądne pieniądze mi sprawdzą wszystko co ważne.

 

Oczywiście moja wdzięczność wyrazie się bardzo namacalnie :D

Opublikowano

 

Ciekła też pompa wody, wiec przy okazji zdejmowana była głowica, przy okazji wymieniona została uszczelka pod głowicą.

Czy to prawda, że jeżeli ciekną uszczelnienia pompy od strony sinika to trzeba zdjąć głowicę żeby to naprawić?

 

Co o tym myślicie? Kontynuować oględziny czy po informacji o pompie wody i głowicy dać sobie spokój?

pompa wymienia się w całości i nawet ta które mają duży luz na łożyskach nie ciekną (przynajmniej do tej pory się z tym nie spotkałem) a niema uszczelek tylko jeden oring i wymiana dla wprawnego mechanika to góra 30 minut pracy

a co do uszczelki to jeśli jest zrobine poprawnie to raczej nie powinno być niespodzianek tylko na 100% uszczelka nie jest powiązana z pompą

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.