Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie jak w temacie.

 

Od paru tygodni poszukuję jakiegoś oryginalnego i mocnego autka koniecznie w Touringu...rozpaczam bo "uciekła" mi extra M-ka 3,8 w Touringu za jedyne 6 tys Euro - była na mobile tydzień, zanim sie zebrałem w sobie już jest po temacie...

Do rzeczy: pozostaje mi BMW-Alpina B10 3,0 Allrad Touring rocznik 1996r.

Jest to na bazie 525iX Touring E34 z lat 92-97, sprawdziłem na stronie alpiny.

Co oznacza ten X w oznaczeniach fabrycznych? napęd 4x4?

Z tego co piszecie na forum to motor 2494 ccm przy mocy 192 KM to całkiem dobry wybór.

Ale Alpina zrobiła z tego 2997 ccm, moc 231 KM i 312 Nm...Tylko ile to może teraz palić? Czy coś wiecie na ten temat? Jakie mogą być jeszcze różnice od fabrycznej bazy ?

Opublikowano

Tak, X w oznaczeniu to naped na obie osie.

Co do przerobek Alpiny, to nie mam o tym pojecia.

Porownywalna przerobka tego samego silnika wg AC Schnitzera dawala 240 koni (silnik nazywal sie wtedy S3), przy podobnie zwiekszonej pojemnosci do 3 litrow. Zmianie ulegalo ECU, walki, dolot i wydech.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Obiegowe opinie mówią że na bazie fabrycznej M-ki to ukierunkowanie wyłącznie w stronę efektu sportowego natomiast Alpiny to "więcej cywilizacj i komfortu" co zgadzałoby się z tym że generalnie nie są aż tak mocne...może więc relatywnie mniej palą? nie mam żadnych danych niestety ale za to mam obawy przed kupnem, bo jak ma palić 16 litrów to wolę dalej szukać M 3,8.[/img]

Opublikowano

Jeśli szukasz dobrego balansu między osiągami a spalaniem to tak M jak i Alpina stawiają na to pierwsze. Raczej bez kompromisów na rzecz drugiego.

Co do Mobile to poszukałbym jeszcze raz. W moim przypadku często się zdarza, że jak odstawię auto do car-parku to znika jako niedostępne a w wynikach dalej figuruje tylko np. z innym opisem. Co ciekawe nr ogłoszenia z reguły pozostaje ten sam.

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Freude am Fahren - anytime, anywhere

Opublikowano

Moim zdaniem spalanie zarowno przy M-powerze, jak i przy Alpinie to tylko drobny ulamek calkowitych kosztow poniesionych na utrzymanie auta.

Akurat E34 M5 nie pali rozpaczliwie duzo - w trasie potrafi spalic ok 11-12 litrow, po miescie od 15 w gore.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano
Dzięki za sugestie...gdzie ja napisałem że M-ka spali mniej?? Jeżeli mam kupić 230 konną Alpinę która spali 15 litrów, to wolę 340 konną M-kę która spali 18 litrów, proste. O spalaniu 540-ek i M5-ek można sie dowiedziec sporo w necie i na forum chociażby, natomiast O Alpinach nic nie znalazłem (nic dziwnego, bo model podany w tytule wyszedł w ilości 70 sztuk..). Co do napędu 4x4, nie widać pochlebnych opinii o nim nawet w nowszych modelach a to zniechęca, jednak na płaskie drogi po których jeżdżę to zbędny balast a ponieważ auto jest w Szwajcarii to swoje przeszło po górach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.