Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak sądzę, mam za duże ciśnienie cieczy w układzie chłodzenia.

Przewodów nigdy wcześniej nie sprawdzałem ale są twarde tak że nie da sie ich ucisnąć więcej jak na centymetr.

Do tego dzisiaj wracałem do domu ślimaczym korkowym tempem i na wierzchu zbiorniczka wyrównawczego w okolicy śruby odpowietrzającej pojawiły się zielone, wyschnięte ślady płynu(wg tego co słyszałem to tam jest zaworek bezpieczeństwa?).

Podejrzewam właściwie dwie usterki:

1. Sprzęgło wiskotyczne nie działa tak jak powinno i przez to utrzymuje się wyższe ciśnienie w układzie chłodzenia. Jednak wskazówka czujnika temperatury wzorowo osiąga pozycję pionową i w niej pozostaje.

2. Nieszczelność uszczelki pod głowicą, Dodam, że w lutym była wymieniana razem z pompą wody i termostatem a miesiąc temu chłodnica. Rano po przejechaniu mniej więcej 10km po otwarciu korka widać kawowy nalot (może trochę skroplonej pary) , który jak sie pojeździ dłużej znika tzn. wygrzeje silnik(przed lutową wymianą było dużo więcej i nie znikał a po jakimś czasie pojawił się na bagnecie).

 

W związku z tym co opisałem pojawiło mi się kilak pytań, które może rozwieją moje wątpliwości:

 

ad1. W jaki sposób sprawdzić sprzęgło wiskotyczne, tak żeby mieć pewność że działa poprawnie? Kiedyś czytałem że nie poruszając na boki przy zgaszonym silniku nie może miec luzów i nie ma. Czy wzrost ciśnienia w układzie może być spowodowany jego wadliwą pracą biorąc pod uwagę

prawidłowa temperaturę w układzie?

 

ad2.Czy ktoś z was sprawdzał albo może sprawdzić korek wlewu oleju po krótkim dystansie? Ostatnio były duże dobowe wahania temperatury, który mogły spowodować skraplanie się pary.

 

Dodam, że model silnika to m52b25.

 

Z góry dziekuję za wszystkie uwagi i sugestie.

Opublikowano
a może najpierw zacząć od podstawowej rzeczy czyli termostatu. Może się blokuje,kiedyś tak miałem ale w innym autku
Opublikowano

Jesli wskazówka od temperatury zachowuje pion to od termostatu trza by bylo się odpierwiastkować (przy uszkodzeniu termostatu albo by bylo za zimno albo za cieplo a tu chlodzenie dziala w pelnym ukladzie ) .

Zobacz czy po odpaleniu na zimno w zbiorniczku wyrownawczym nie pokazuja sie pecherzyki powietrza , no i czy nie "przybywa ci oleju"A jak masz nowa pompe wody to pewnie i cisnienie masz lepsze niz miales trza by to bylo bardziej organoleptycznie zbadac :?

Bad toys 4 Bad boys

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.