Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Hello.

 

Nabyem w koncu swoje wymarzone e46, moze nie z wymarzonym silniczkiem(posiadam 2.0d) ale jest OK. Auto jest z roku 1998. Aha i przebieg 200.000km

 

Mam oczywiscie kilka pytań do posiadaczy i znawcow :]. Jedziemy:

 

1. Sprzeglo umiera? - czasami jak chce ruszyc szybko z miejsca a nawet podczas jazdy gdy gwaltownie dodam gazu, silnik wyje obroty rosna a auto nie ciagnie. Nie jest to za kazdym razem, czesciej wlasnie podczas ruszania a i tak niezawsze:P Nie sa to buksujace kola, kontrola trakcji nie blyska. Dodam jeszcze ze sprzeglo lapie u mnie strasznie wysoko, nie wiem jak powinno byc w tej buni, ale wydaje mi sie ze to moze byc wlasnie zuzyte sprzeglo. Prosze od podpowiedz :P

 

2. Jak uruchamiam silnik i jak gasze slychac takie "stuk". wydaje mi sie ze to bedzie wyrobiona poduszka silnika, nie mialem kiedy zajzec pod autko na kanale, ale takze drgania sa odczywalne (juz bez stukotu) podczas postoju na jalowych obrotach a takze przy niskich obrotach na kazdym biegu :P (widac to wyraznie po drzacym lusterku wewnetrznym.)

3. Dobijanie (chyba) zawieszenia. Jak jezdze po naszych kochanych wspanialych drogach czasami,a zwlaszcza jak mam pasazerow z tylu, jak przejezdzam przez hmm mala hopke lub taka "depresje" asfaltu. Slychac wtedy dobicie z tylu. Wydawalo mi sie ze to moga byc wyrobione uchwyty tlumika, ale z nimi jest ok.

A moze poprostu dodykam podwoziem do ziemi? czy raczej nie powinno to wystepowac? moze juz mam zdechniete sprezyny? ;] Jakis pomysl.

 

4. Centralny zamek. Dziala zawsze jak jest chlodniej. A jak tylko dopiecze sloneczko, moge tylko zamknac auto i to zarowno z kluczyka jak i ze srodka a otworzyc juz nie moge wogole :P Ktos spotkal sie z podobnym problemem?

5. Jak kilka razy wpadne w poprzeczna nierownosc na drodze na kierownicy i ogolnie z przodu auto zaczyna wpadac w wibracje. Amorki? (aha i podczas hamowania tez ale to chba beda zwichrowane tarcze:P)

 

Hmm to chyba tyle w kwestii scisle techniczej, a teraz sama radosc :P

 

6. Czy istnieja radia do tego modelu fabrycznie wyposazone w obsluge mp3? Znalazlem takie na Allegro a w serwisie BMW powiedzieli ze nie widzieli czegos takiego na oczy :P

 

Hmm to chyba bedzie wszystko uff ale sie naprodukowalem ale jakbym mial otwierac kazdy nowy watek w kazdym innym dziale to bym spazmow dostal.

Milej lektury i licze na wyczerpujace odpowiedzi :]

 

Z gory dzieki

Opublikowano
Hello.

 

Nabyem w koncu swoje wymarzone e46, moze nie z wymarzonym silniczkiem(posiadam 2.0d) ale jest OK. Auto jest z roku 1998. Aha i przebieg 200.000km

 

Mam oczywiscie kilka pytań do posiadaczy i znawcow :]. Jedziemy:

 

1. Sprzeglo umiera? - czasami jak chce ruszyc szybko z miejsca a nawet podczas jazdy gdy gwaltownie dodam gazu, silnik wyje obroty rosna a auto nie ciagnie. Nie jest to za kazdym razem, czesciej wlasnie podczas ruszania a i tak niezawsze:P Nie sa to buksujace kola, kontrola trakcji nie blyska. Dodam jeszcze ze sprzeglo lapie u mnie strasznie wysoko, nie wiem jak powinno byc w tej buni, ale wydaje mi sie ze to moze byc wlasnie zuzyte sprzeglo. Prosze od podpowiedz :P

 

2. Jak uruchamiam silnik i jak gasze slychac takie "stuk". wydaje mi sie ze to bedzie wyrobiona poduszka silnika, nie mialem kiedy zajzec pod autko na kanale, ale takze drgania sa odczywalne (juz bez stukotu) podczas postoju na jalowych obrotach a takze przy niskich obrotach na kazdym biegu :P (widac to wyraznie po drzacym lusterku wewnetrznym.)

3. Dobijanie (chyba) zawieszenia. Jak jezdze po naszych kochanych wspanialych drogach czasami,a zwlaszcza jak mam pasazerow z tylu, jak przejezdzam przez hmm mala hopke lub taka "depresje" asfaltu. Slychac wtedy dobicie z tylu. Wydawalo mi sie ze to moga byc wyrobione uchwyty tlumika, ale z nimi jest ok.

A moze poprostu dodykam podwoziem do ziemi? czy raczej nie powinno to wystepowac? moze juz mam zdechniete sprezyny? ;] Jakis pomysl.

 

4. Centralny zamek. Dziala zawsze jak jest chlodniej. A jak tylko dopiecze sloneczko, moge tylko zamknac auto i to zarowno z kluczyka jak i ze srodka a otworzyc juz nie moge wogole :P Ktos spotkal sie z podobnym problemem?

5. Jak kilka razy wpadne w poprzeczna nierownosc na drodze na kierownicy i ogolnie z przodu auto zaczyna wpadac w wibracje. Amorki? (aha i podczas hamowania tez ale to chba beda zwichrowane tarcze:P)

 

Hmm to chyba tyle w kwestii scisle techniczej, a teraz sama radosc :P

 

6. Czy istnieja radia do tego modelu fabrycznie wyposazone w obsluge mp3? Znalazlem takie na Allegro a w serwisie BMW powiedzieli ze nie widzieli czegos takiego na oczy :P

 

Hmm to chyba bedzie wszystko uff ale sie naprodukowalem ale jakbym mial otwierac kazdy nowy watek w kazdym innym dziale to bym spazmow dostal.

Milej lektury i licze na wyczerpujace odpowiedzi :]

 

Z gory dzieki

 

Witam

3) według mnie amorki tył na 99%

5) nie musisz miec krzywych tarczy , najpierw wymien tuleje wahacza

bo to że ci bije przy jezdzie to napewno to.

Dopiero co kupiles woz wiec nie kupuj jakiegos szajsu. Kup lamforder lub powerflexa- polecam. Febi polecialy mi w ciagu miesiąca.

6) Zwyklego CD mp3 raczej nie ma.

Pozdr

My Definition is High Definition


Moje:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=161053

Opublikowano

1. To jest diesel- nie wiem czy wczesniej dieslem jeździłeś ale dla mnie poczatkowo był szok. jak chciałem laczki spalić to OK ale jak chciałem dobrze przyspieszyć to tak jakoś slimakowato szedł- i tak juz zostało. W poprzednim samochodzie (Mondeo) sprzegło brało na samej górze. kazdy kto nim jechał mówił ze sprzegło na wykończeniu a ja tak zrobiłem jeszcze 80 tkm i nic a nic sie nie ślizgało. Nie wiem jak w BMW to ma świadczyć o stanie zuzycia ale mi też bieże jak juz prawie zupełnie puszcze i nie mam oznak ślizgania. Generalnie na jedynce na starcie samochód mułowaty. Ten typ tak chyba ma :-)

 

2. Ten diesel jest mniej delikatny niż TDIO jeśli chodzi o wibracje- przynajmniej ja tak mam i ma codziennie porównanie. Może ja mam juz za duzo przejechane w BMW?

 

3. Przy 2 masywnych :D osobach z tyłu nic mi nie dobija nawet na dużych falach\ugięciach na asfalcie. Może prędzej spręzyny niż amortyzatory.

 

4. O centrala juz ktoś pytał na forum- taki sam miał objaw. Technika była taka żeby parkowac w cieniu :lol: lub tyłem do słońca :lol: . Nie wiem czy problem został rozwiazany ale sugestie szły w kierunku przekażników i klejących sie na ciepłym styków.

 

5. Jak wibruje przy hamowaniu to sprawdx najpierw zawieszenie tzn Sworznie i tuleje na wahaczu. Nie wiem ale któreś z nich biją przy hamowaniu jak są wyrobione.

 

6. Co do radia to oryginalnego na mp3 nie widziałem (kupiłem Alpine- bursztynowe

:lol: ) ale w poprzednik samochodzie do kasetowca wkłądałem kasete\adapter MP3 za śmieszną sume 10 złotych (jak kupowałem bałem sie czy mi sie w rękach nie rozleci za taka kasę :lol: ) ale muszę przyznać ze grało rewelacyjnie. oczywiście dobra MP3 musi byc (sprzet jak i nagranie).

Problem szachisty: zwalić konia czy posunąć damę :-)
Opublikowano
1. To jest diesel- nie wiem czy wczesniej dieslem jeździłeś ale dla mnie poczatkowo był szok. jak chciałem laczki spalić to OK ale jak chciałem dobrze przyspieszyć to tak jakoś slimakowato szedł- i tak juz zostało. W poprzednim samochodzie (Mondeo) sprzegło brało na samej górze. kazdy kto nim jechał mówił ze sprzegło na wykończeniu a ja tak zrobiłem jeszcze 80 tkm i nic a nic sie nie ślizgało. Nie wiem jak w BMW to ma świadczyć o stanie zuzycia ale mi też bieże jak juz prawie zupełnie puszcze i nie mam oznak ślizgania. Generalnie na jedynce na starcie samochód mułowaty. Ten typ tak chyba ma :-)

 

Hehe jezdze w sumie samymi dieslami wiec mniej wiecej wiem jak dzialaja.

 

Nie chodzi o mulowatosc bo nie jest to za kazdym razem, musze poczytac jak sprawdzic sprzeglo i bede wiedzial na 100%(mam nadzieje)

 

Jakby chodzilo o mulowatosc to problem nie pojawial by sie losowo na kazdym biegu.

 

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.