Skocz do zawartości

czojnik temperatury zewnętrznej ?? problem :/


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

mam taki problem po tym jak byłem na myjce ręcznej.

Na komputerze temperatura zewnętrzna jest zaniżana, tzn jak dzisaj jest 25 to mam na kompie 18 ;/ wprawdzie temperatura wzrasta co 0,5 ale dzieje sie tak po jakiś 10 minutach i w takich mniejwiecej odstepach :/ czy mozliwe jest ze czojnik temperatury zewnętrznej jest trafiony po myjce ? I takie jeszcze pytanie czy od tego czujnika zależy poprawne działania climatronica ?

 

pozdrawiam i prosze o pomoc

 

 

zapomniałem dodać ze w ten sam dzień facet zmieniał mi olej i ociapał nim cały silnik, tak ze z godzine go czysciłęm, jest taka mozliwosc ze czojnik zostal tez ociapany i tego zle wskazuje temperature ?

 

gdzie znajduje się ten czójnik ?

 

ma ktoś schemat w realoem ?

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

tez mam problem z temperatura, z tego co wiem to czujnik temperatury powietrza jest tu:

 

http://img208.imageshack.us/my.php?image=tempwn3.jpg

 

wygląda tak:

 

http://img337.imageshack.us/my.php?image=temp2dx5.jpg

 

Czujnik temperatury powietrza to termistor. Niska temperatura powoduje duży opór, podczas gdy wysoka temperatura powoduje mały opór. Zespół sterowania wyznacza temperaturę kontrolując napięcie na czujniku.

 

Diagnostyka

Sprawdzić złącze(a): Sprawdzić złącze(a), w razie potrzeby oczyścić je lub przymocować aby zapewnić dobre podłączenie.

Sprawdzić opór:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Zmierzyć opór pomiędzy oboma wtykami czujnika. Porównać z podanym oporem.

Sprawdzić napięcie zasilania:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika.

Włączyć zapłon i kolejno mierzyć napięcie pomiędzy oboma końcówkami złącza i ujemną końcówką akumulatora. Jedna z wartości powinna być równa 5 V. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie, następnie ECU.

Sprawdzić podłączenie do ECU:

Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącza z czujnika i ECU.

Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza napięcia zasilania i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien on być < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Sprawdzić uziemienie:

Sprawdzić na schemacie czy podłączenie uziemienia zostało podłączone do uziemienia bezpośredniego czy do ECU. Jeśli jest ono podłączone bezpośrednio do uziemienia: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i ujemną końcówką akumulatora. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie. W przypadku podłączenia do ECU: Wyłączyć zapłon. Wyjąć złącze z czujnika i ECU. Zmierzyć opór pomiędzy końcówką złącza uziemienia i odpowiednią końcówką w złączu ECU. Powinien być on < 1 om. Jeśli tak nie jest, to sprawdzić okablowanie.

Opublikowano

chyba te zdjecia to nie przedstawiają czujnika temp zewnętrznej ??

może sie myle ale wątpie zeby taki czujnik był przy silniku gdzie temperatura jest troszke duza :/

 

jak myle się to prosze o poprawienie mnie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.