Skocz do zawartości

Układ dolotowy, wydechowy i CHIP BMW E36 323i Coupe-PYTANIE


Hyro

Rekomendowane odpowiedzi

Chciałbym aby ktoś konkretnie napisał mi jak to powinno wyglądać od dolotu do wylotu...

W jaki sposób zamontować filtr sportowy aby uzyskać największą funkcjonalność, co zrobić z kolektorem ssącym - czy założyć od 325?Czy "baran" z podanego linka: KOLEKTOR ///M3 nadaje się do załozenia na dłuższą metę, co z wydechem żeby był jak najbardziej przepustowy i nie tak mocno ryczący - żeby dało się jechać w trasę bez uciązliwego wrzasku tłumika.

Również chciałbym zrobić chiptuning - na czym się skupić i kiedy najlepiej to zrobić - przed czy po założeniu dolotu i wydechu?

 

Z góry dziękuję i oczekuję konkretnych wypowiedzi od znawców tego tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz zamontowac stozek w miescu orginalnej puszki ( najlepiej zebys zrobil oslone stożka z blachy kwasoodpornej oraz zrobi dolot zimnego powietrza od dołu zderzaka. Za ta cene oplaca sie kupic te barany ( sa wykonane na wzor orginalnych bmw m3 ) do tego reszta ukladu wydechowego z m3 (Mam taki do sprzedania ) i narazie wystarczy ;P Co do kolektora z 325 to juz ciezszy temat , najpierw trzeba go przerobic/ zalozyc a pozniej znalezc osobe ktora to wszystko ladnie wystroi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepszym rozwiązaniem byłoby wstawienie bardziej "przewiewowego" układu wydechowego niż ma M3?

Baran, strumienica z dwoma rurami, rura i wydech przelotowy, albo za strumienice tłumik przelotowy dla wygłuszenia ryku?

Jeżeli chodzi o dolot to chyba raczej też pełni dużą funkcję w takim układzie?

 

A jaka wogóle cena za taki wydech od M3?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli poprostu wstawisz stożek zamiast obecnej puszki to na 99% pogorszą sie osiągi. Nawet ze zrobinym doprowadzeniem powietrza. Zmienianie dolotu nie jest takie proste najlepiej załórz wkładke sportową ( ale jakiejś dobrej firmy)

 

Ja mam wsadzony stozek w miejsce orginalnej puszki ( do tego zrobiona osłona z blachy kwasoodpornej + doprowadzenie zimnego powietrza ) osiagi napewno nie sa gorsze niz na orginalnej puszcze.

 

 

A nie lepszym rozwiązaniem byłoby wstawienie bardziej "przewiewowego" układu wydechowego niż ma M3? 
Baran, strumienica z dwoma rurami, rura i wydech przelotowy, albo za strumienice tłumik przelotowy dla wygłuszenia ryku? 
Jeżeli chodzi o dolot to chyba raczej też pełni dużą funkcję w takim układzie? 

A jaka wogóle cena za taki wydech od M3? 

 

Moj układ nie ma srodkowego tłumika oraz katalizatorów ( zastapione zostały dwoma pojedynczymi strumienicami ) srednica rur wew.

2x 5.5cm . Koncowy tłumik jest zrobiony na wzor orginalnego bmw m3 ( prawie nowy ) Brzmienie identyczne jak w m3. Cały układ bez baranów 700 zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
jeżeli poprostu wstawisz stożek zamiast obecnej puszki to na 99% pogorszą sie osiągi. Nawet ze zrobinym doprowadzeniem powietrza. Zmienianie dolotu nie jest takie proste najlepiej załórz wkładke sportową ( ale jakiejś dobrej firmy)

 

Napisz mi co trzeba zrobić jeżeli wiesz (pomijając sportową wkładkę), no po coś jednak robią te "stożki" i nie znam żadnego przykładu gdzie moc spadła, a jedynie wzrosła minimalnie bo minimalnie, ale wzrosła.

 

Jak to powinno wyglądać i co jest w zmienianiu dolotu na sportowy najtrudniejsze? Bo nie otrzymałem żadnych znaczących informacji od Ciebie tylko stwierdzenie że "nie" i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie lepszym rozwiązaniem byłoby wstawienie bardziej "przewiewowego" układu wydechowego niż ma M3?

Baran, strumienica z dwoma rurami, rura i wydech przelotowy, albo za strumienice tłumik przelotowy dla wygłuszenia ryku?

 

W silnikach wolnossących aby wykorzystać ich potencjał musi być odrobinę "przytkany" wydech, by wytworzyło się odpowiednie ciśnienie w układzie, wykorzystuje się wtedy tzw zjawiska falowe które przyczyniają sie do wzrostu mocy i momentu silnika spalinowego.

 

Założenie całego układu przelotowego tylko pogorszy osiągi seryjnego silnika

 

Tu możesz poczytać wszystko o układach wydechowych:

http://www.mitsubishi-grafix.pl/forum2/viewtopic.php?t=170&sid=ba7ebdeb971022e8ae5877f28e005571

 

 

Napisz mi co trzeba zrobić jeżeli wiesz (pomijając sportową wkładkę), no po coś jednak robią te "stożki" i nie znam żadnego przykładu gdzie moc spadła, a jedynie wzrosła minimalnie bo minimalnie, ale wzrosła.

Jesteś pewny - a raczej masz jakiś wykres z hamowni? Może cię rozczaruję ale w 90% przypadków stożek pogarsza osiągi seryjnego silnika a zwłaszcza momentu obrotowego (który przekłada się bezpośrednio na przyspieszenie), głównie z powodu zasysania gorącego powietrza czyli po prostu złego montażu.

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładnie opisane, dzięki za linka!

 

Po przeczytaniu całości muszę powiedzieć, że wiem już znacznie więcej na temat układów przelotowych.

Ja akurat nie chcę robić całego układu tak aby tylko ładnie wyglądało, chodzi mi o to żeby wszytsko było dobrze dograne w takim stopniu aby moc i moment się podniosły.

 

Jak Twoim zdaniem powinno to wyglądać w BMW E36 323i ?

Jak możesz się podzielić ze mną Twoją więdzą na ten temat to bardzo chętnie poczytam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli czytałeś wypowiedź inż Grabowskiego to wiesz już że zrobienie od podstaw dobrego układu wydechowego jest bardzo trudne i wymaga skomplikowanych obliczeń. I właśnie dlatego wiele osób mających spore doświadczenie doradzi ci żeby po prostu zostać przy seryjnym układzie wydechowym. Przede wszystkim chodzi o tłumik końcowy i średnicę i dł. rur dolotowych które inżynierowie BMW odpowiednio dobrali. Poprawę osiągów może czasami przynieść usunięcie katalizatora i zastąpienie go zwykłą rurką. Może też pomóc wymiana seryjnego kolektora na "barany" ale na więcej jak kilka KM bym nie liczył...

 

Najlepszym rozwiązaniem jest kupno cełego układu dobrego producenta, co do rodzimych firm to słyszałem nie raz o przypadkach tworzenia od podstaw całych układów w nierdzewce, z baranami, za kwotę ok 3 tys.zł, a efektem był wzrost mocy o 2-3KM...

www.turboBMW.pl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja sie odezwe tylko na temat wywalania katalizatora. Zazwyczaj po wywaleniu kata jest poprawa osiagów bo w ponad 10 letnich autach katy sa zapchane - rzecz normalna. Czasami jest to tylko zludzenie gdyz auto chodzi glosniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.