Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich po latach :D

 

Bardzo dawno nie było mnie na forum, bo i dużo zmieniło się w moim życiu. Wraz z rodziną wyjechałem do Irlandii, BMW sprzedałem (nowy właściciel do dnia dzisiejszego jest szczęśliwym posiadaczem) i aktualnie pod domem parkuje :oops: Golf 3 :oops: Wstyd się przyznać do obecnej marki samochodu, ale po przyjeździe do IE musiałem szybko coś sobie sprawić z małym silnikiem ze względu na wysokość ubezpieczenia, ale już nie długo pod domem zagości nowe BMW zaś Golfa przejmie żona :lol:

 

Ale z jakim problemem tu uderzam... Mój sąsiad dwa dni temu kupił BMW e39 523i automat z 97 roku i dzisiaj pojawił się problem z układem chłodzenia silnika. Płynu w zbiorniczku wyrównującym jest pod sam korek (sąsiad sam dolewał wody bo samochód zagotował się mu w drodze) zaś przewody przez które płynie płyn chłodniczy są miękkie, jak by puste w środku. Ogrzewanie auta nie działa więc podejrzewam, że układ jest centralnie zapowietrzony. Wiem, że problem odpowietrzania był poruszany już setki razy, ale czy w e39 odbiega on od reszty bmw?

 

Gdy dawno, dawno temu :D ja odpowietrzałem swoje e36 robiłem wszystko według tego schematu:

1. na całkowicie zimnym silniku (najlepiej rano) nalać płynu chłodniczego do kreski do zbiorniczka wyrównującego.

2. zakręcić korek od zbiorniczka wyrównującego, odpalić silnik i włączyć ogrzewanie ma maksa.

3. odkręcić a właściwie to poluzować korek odpowietrzający obok korka wlewowego do chłodnicy.

4. czekać, aż przez korek odpowietrzający zacznie uciekać płyn chłodniczy bez bąbelków powietrza. W międzyczasie można uciskać węże gumowe aby wyszło z nich powietrze.

5. zakręcić korek odpowietrzający i sprawa załatwiona.

6. przez kolejne 2, 3 dni rano przed uruchomieniem auta w miarę potrzeby dolać płynu chłodniczego aby poziom ustabilizował się przy wspomnianej wcześniej kresce na zbiorniczku wyrównującym.

 

Czy o czymś zapomniałem bo jak wspominam robiłem to już ponad 1,5 roku temu no i oczywiście w innym modelu więc może coś o czymś więcej należy pamiętać?

 

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi i wskazówki.

 

Pozdrawiam.

 

Konradex

 

P.S. Proszę nie piszcie, że temat był setki razy poruszany na forum bo to oczywiście prawda, ale gdy ja ostatni raz byłem na forum to wyglądało ono zupełnie inaczej niż dzisiaj. Posty, które kiedyś mi pomogły pewnie zostały usunięte albo są tak zakopane, że nie mogłem ich znaleźć.

Edytowane przez konradex
Opublikowano

błąd ! nie możesz pierw nalać do kreski tylko tak jak piszesz na zimnym silniku i zgaszonym - ogrzewanie na MAXa , wykręcasz oba odpowietrzniki i lejesz do zbiorniczka aż będzie przelewać się czysty płyn bez powietrza z obu odpowietrzników , następnie zakręć oba i wężykiem upuść do kreski

najlepiej autem stanąć tak by odpowietrznik chłodnicy był wysoko

stracisz trocha płynu ale inaczej nie odpowietrzysz

Opublikowano
nie możesz pierw nalać do kreski tylko tak jak piszesz na zimnym silniku i zgaszonym

też mu tak mówiłem, ale problem dopadł go w trasie i ratował się czym miał pod ręką a pod ręką była tylko czysta woda

wykręcasz oba odpowietrzniki

czyli są dwa odpowietrzniki?

pierwszy znajduje się zapewne przy korku wlewu płynu chłodniczego na zbiorniczku wyrównującym a gdzie jest drugi?

Czyli teraz to najlepiej będzie spuścić cały płyn i nalać świeżego? A ile litrów potrzeba? Pewnie ok 12?

 

P.S. Jezeli to nie problem to poproszę o zdjęcie z RealOEM.com gdzie mam szukać tego drugiego odpowietrznika

Opublikowano

awaryjnie to może być woda a przed zimą wymienić lub dolać koncentratu

drugi jest na obudowie termostatu , taki sam jak na chłodnicy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.