Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Mam pytanie do użytkowników 118d. Jezdze nim od kilku miesiecy i niepokoi mnie jego spalanie. Wszystko byloby ok gdyby w salonie i serwisie nie powiedzieli mi ze to niemozliwe ze tyle pali. Nie mam problemu z tym ze sporo pali bo nie ma to wiekszego znaczenia, nie to jest wazne ale chcialbym sie dowiedziec czy to normalne.

Jezdze glownie po miescie, czasem na jakis szybszych trasach, mam w zasadzie caly czas wlaczona klime. Jezdze raczej dynamicznie (trudno nim tak nie jezdzic). Pali mi srednio od 7,8 do 8,5.

Wspomne rowniez ze komputer pokazuje np 7 srednie spalanie od zatankowania do zatankowania, a po zatankowaniu okazuje sie ze spalil 7,9. Bylem w serwisie cos mi tam podobno przeprogramowali ale niewiele sie zmienilo.

2. Druga sprawa to skrzynia. Moje pytanie dotyczy tego czy wam rowniez 1 bieg wchodzi z lekkim oporem?

Bede zobowiazany za opinie.

Pozdrawiam,

Wierny uzytkownik BMW

Opublikowano

Witam,

 

zacznę od drugiego pytania. Owszem-u mnie też jedynka wchodzi "z oporem"-jednakże im dłużej jeżdżę tym "problem" wydaje sie mniejszy (pewnie się przyzwyczajam albo po prostu robie to zdecydowanie-chyba ta skrzynia lubi konkretne działania).

Co do spalania-troche dziwne,że Ci jakies przeprogramowanie robili w serwisie (bo niby jakie?). Ale co do faktów-na trasie z Poznania do Koszalina spalił mi średnio około 5,5 litra.Jednakze tym razem nie szalałem (pełna droga i ciemno było).Przy bardziej ostrej jeździe pewnie te 0,3 litra więcej by wyszło.Natomiast w mieście (a jeźdże z klimatyzacją często)bierze około 7,5-8 litra. Średnia po przejechanej trasie do Koszalina i z powrotem+miasto-pokazuje teraz prawie 7 litrów więc w mieście niestety duzo pali.Ale to w końcu 2 litrowy silnik.

p.s.Jak Ci sie autkiem jeździ?Nie żałujesz zakupu?

p.s.zawieszenie sztywne i twarde-prawda?;-)

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

2. Druga sprawa to skrzynia. Moje pytanie dotyczy tego czy wam rowniez 1 bieg wchodzi z lekkim oporem?

Bede zobowiazany za opinie.

Pozdrawiam,

Wierny uzytkownik BMW

 

Potwierdzam, u mnie skrzynia lekko oporna, ten typ tak ma.

 

 

Pzdr

Opublikowano

 

p.s.zawieszenie sztywne i twarde-prawda?;-)

 

Zawieszenie jest typowo sportowe - w koncu jedynka limuzyna nie jest ;)

Komfort moze nie za wielki, ale prowadzi sie rewelacyjnie moim zdaniem

Opublikowano

Witam! Jedynka wchodzi z lekkim oporem.Jeżdżę po Warszawie , korki i krótkie odcinki , klima cały czas na "AUTO". Spalanie między 8 a 9l.Jechałem raz zimą poprzez nasze góry 2 osoby ok.1200km. z niewielkimi odpoczynkami śr.spalanie 5,3l. Całe życie jeżdżę z właczonymi światłami i jeśli jest , to klima na "AUTO".

Pozdrawiam.[/url]

Opublikowano

Zawieszenie jest typowo sportowe - w koncu jedynka limuzyna nie jest ;)

Komfort moze nie za wielki, ale prowadzi sie rewelacyjnie moim zdaniem

 

 

Co do właściwości jezdnych i prowadzenia-sprawdzaleś już tolerancję działania DTC i DSC?? Wiem,ze to sprawa względna (zalęzy to od rodzaju nawierzchni,pogody,zakrętu)ale z jaka prędkością najwiekszą sprawdzałeś systemy i ich działanie?

POZDRO!

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Co do właściwości jezdnych i prowadzenia-sprawdzaleś już tolerancję działania DTC i DSC?? Wiem,ze to sprawa względna (zalęzy to od rodzaju nawierzchni,pogody,zakrętu)ale z jaka prędkością najwiekszą sprawdzałeś systemy i ich działanie?

POZDRO!

 

Nie, jakos narazie ciagle jezdze z Zonka i nie chce przeginac ;)

Z pelna kontrola trakcji jechalem wczoraj w masakrycznej ulewie i wszystko bylo ok.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja specjalnie wybrałem ostatnio godzinę grubo po północy (dziewczyna juz spała w domku)aby przekonać się. Były to prędkości nieduże (bo około 40-50 km/h)-przy wychodzeniu z ronda (a było nieco mokro)wdepnąłem i zakręciłem kierownicą-faktycznie DTC zaczął pulsować i cos tam chyba przyhamował odpowiednio bo po krókim czasie auto jechało po obranym torze. Jakis czas później szarpnąłem kierownicą mocniej i dodałem gazu-tu juz pulsował pomarańczowy trójkącik (DSC?) i żadnego zarzucenia tyłu nie było.Zatem-wszystko działa :clap:

Inna sprawa to to,że była to próba-nie jestem raczej uzytkownikiem "sportowym"-ale warto wiedzieć jak auto sie zachowuje gdy ma takie systemy. No i dlatego pytałem tez o tolerancję,zresztą nawet w instrukcji obsługi jest napisane, że praw fizyki systemy nie pokonają (i o tym trzeba pamietać :naughty: ).

p.s.Nie zawsze BMW włącza systemy-jesli chodzi o manewry kierownicą to jest dość duzy margines "niedziałania"-i bardzo dobrze-nie można z byle zadrapaniem biegac ciągle do mamy :D

p.s.Jednakze sprawdzania z duzą prędkościa się boję.

POZDRO!

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Dzieki chlopaki:)

Wyglada na to ze ten typ tak ma i co do spalania i co do skrzyni:)

Oczywiscie jestem bardzo zadwolony z jazdy jedynka. Swietnie trzyma sie toru jazdy, nawet fenomenalnie, ma super agresywny charakter, a jak na a4 jade w nocy i ktos w lusterku wstecznym zobaczy moje ksenony to nie ma auta ktore mi nie zjezdza:) i to jest w tym fajne:)

U mnie systemy od czasu do czasu sie wlaczaja szczegolnie jak przyspieszam na nierownosciach (pewnie dlatego ze nie wszystkie kola przyczepnosc maja)

Generalnie, podsumowujac autko swietne:)))

Pozdrawiam innych uzytkownikow 118d:)

Opublikowano

No własnie-na tarce też mi sie czasem włączają-przy pofałdowanej nawierzchni-przy gwałtownym przyspieszaniu...-DTC czy DSC sie włącza?A może jedno i drugie?

POZDRO-MIK

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Panowie! Przecież ten system na tej zasadzie działa.Każda nawet chwilowa utrata przyczepności któregoś z kół powoduje jego właczenie i o to w tym wszystkim chodzi.Jeśli ktoś się chce pobawić w poślizgi i palenie gum a umie to robić to wystarczy wcisnąć przycisk, odłaczyć elektronikę i do przodu.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jurekp-nikt nie chce palic gum-po prostu interesuje mnie tolerancja jaka dają systemy na zakrętach (wiadomo,ze przy 200 km/h na zjeździe z autostrady żaden system mi nie pomoze-auto zostanie wyrzucone i tyle;interesowało mnie po prostu DO jakiej predkości potrafia one nad autem zapanować?).

POZDRO-MIKOŁAJ

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

Opublikowano

Witam! Ja tylko chciałbym żeby zrozumiano zagadnienie . Wszelkiego rodzaju systemy elektroniczne są w stanie wybaczyć tylko niewielkie błędy. Reszta to tylko to jak umiesz jeżdzić i co robisz na drodze ze swoim autem. W żadnym razie nie sugeruj się , że elektronika zrobi coś za Ciebie.

Pozdrawiam-Jurek

Opublikowano

Broń Boże-nie śmiałbym nawet pzrypuszczać,że elektronika coś za mnie zrobi podczas gdy rozumu brak;-)

POZDRO

MIKE


"Pokazał taki międzynarodowy gest pokoju i przyjaźni, środkowym palcem" M.Sokół o geście Nicka Heidfelda :-)

  • 4 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.