Skocz do zawartości

Gaśnie silnik po zatrzymaniu 525 TDS automatyczna skrzynia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak dojezdzam do skrzyzowania - zatrzymuję auto - czuję jakby skrzynia do końca "niewysprzęglała" i przydusza silnik. Czasami potrafi on zgasnąć. Dodam ze nie dzieje się to notorycznie a tylko od czasu do czasu. Zdarza się też że podczas zmiany z D na R skrzynia jak by załączała za szybko bieg i nie nadążę z przeniesieniem nogi z hamulca na gaz a silnik w tym czasie gaśnie.

W czym tkwi przyczyna? Czy ktoś spotkał się z podobną sytuacją?

Dodam że olej i filtr w skrzyni był wymieniony (ale taki rzeczy zdarzały sie i przed wymianą).

Zauwazyłem też że czasami na postoju (jak mam na P lub N) i wciskam hamulec to obroty silnika na chwilę spadaja i zaraz wracają na swoje miejsce. Czy odpowiada za to jakiś nastawnik lub czujnik biegu jałowego?

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Auto po nocnym staniu pali bardzo dobrze. Gorzej było jak silnik miał już temperaturę - wtedy było trzeba pokręcić rozrusznikiem (ale z tym już się uporałem - zainstalowałem takie urządzonko co się zowie "podgrzewacz świec żarowych" i pali super).

Przełączanie biegów odbywa się gładko, bez szarpnięć. No chyba że mamy tą sytuację kiedy auto ma zgasnąć i podczas przełączania biegu z D na R skrzynia szybko go załączy to czuć lekkie szarpniecie (i jak by auto dostało za mało gazu - gaśnie). Zacząłem z tym ostatnio sobie radzić i bardzo szybko przenoszę nogę z hamulca na gaz (wciskam z umiarem)wtedy w ostatniej chwili wyciagam go na obroty no ale z tego co czytałem nie jest to dla skrzyni zbyt zdrowe.

Tak jak pisałem wcześniej - olej i filtr w skrzyni były niedawno zmieniane.

Jak stoję na P i przełączę na D zazwyczaj gładko rusza. Czasmi zdarza się że jak trzymam nogę na hamulcu i włączę na D to tył przysiada jak by chciał już jechać (tak samo się dzieje ze wstecznym).

Obroty raczej nie falują przy wrzucaniu biegu czy ruszaniu. Jedynie skaczą jak na postoju wciskam hamulec - ale nie zawsze.

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Mam 100% owa odpowiedz na Twoj problem. No powiedzmy, ze 99,9%.

NASTAWNIK POMPY WTRYSKOWEJ.

Co do "urzadzonka grzejacego swiece" zlikwidowales SKUTEK a nie PRZYCZYNE usterki. Jesli bedziesz tak robil w kazdej sytuacji w swoim TDSie dlugo nie pojezdzisz...

Proponuje od razu udac sie do DOBREGO pompiarza w celu diagnozy czy nastawnik da sie uratowac (masz autko z 94 wiec z tego co sie orientuje masz juz nastawnik HDK) mozna go wyczyscic i zregenerowac.

 

Gdybys nie dodal tego ze autko na cieplo Ci nie palilo.. winna moglaby byc skrzynia i jej sterowanie. Ale skoro MASZ objawy padajacej "pompy" 99,9%, ze to nastawniczek.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

A gdzie szukać tego nastawnika? Widziałem na allegro ogłoszenie osoby która regeneruje - naprawia te nastawniki i mam takie oto pytanie: Jeżeli sam zdemontuję (o ile to nie jest to na tyle skomplikowane) tę część, wyślę do naprawy i spowrotem ją założę będzie wszystko OK czy trzeba jeszcze coś regulować przy pomocy specjalistycznego sprzętu w odpowiednim warsztacie?

 

I czy długo mogę jeszcze z tą usterką jeździć? Grozi mi niechciany postój w trasie???

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
A gdzie szukać tego nastawnika? Widziałem na allegro ogłoszenie osoby która regeneruje - naprawia te nastawniki i mam takie oto pytanie: Jeżeli sam zdemontuję (o ile to nie jest to na tyle skomplikowane) tę część, wyślę do naprawy i spowrotem ją założę będzie wszystko OK czy trzeba jeszcze coś regulować przy pomocy specjalistycznego sprzętu w odpowiednim warsztacie?

 

I czy długo mogę jeszcze z tą usterką jeździć? Grozi mi niechciany postój w trasie???

 

Odpowiadajac na Twoje pytania.

Sciagnac sam mozesz, lecz watpie abys go dobrze ustawil. Pompiarz wysteruje dawke + sprawdzi kat wtrysku Twojego TDS-a. Tak aby bylo na tip-top.

 

Czy dlugo mozesz jezdzic?

Hmmm... mozesz i to dlugo, cale zycie mozna jezdzic zepsutym autem i cekac az zepsuje sie cos innego. Czy grozi postoj w trasie... jak najbardziej tak.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

W takim razie będę szukał jakiegoś speca w swojej okolicy - z czym może być nieco gorzej bo niesłyszałem żeby ktoś zajmował się w profesjonalny sposób pompami.

A jeżeli nie znajdę takiego i wyślę ten nastawnik do firmy która go zregeneruje to myślę że z zamontowaniem i wysterowaniem poradzi sobie dobry mechanik - nie POMPIARZ który zajmuje się naprawą silników a nie tylko zawieszeniem?

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano

Taki objaw bedzie z czasem nasilał aż w końcu jazda będzie bardzo uciążliwa.

Tak jak kolega pisze przyczyną takiego stanu jest nastawnik.

Tutaj masz opis jak przeprowadzić czyszczenie nastawnika, http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=44548

jest to instrukcja dotycząca nastawnika indukcyjnego który można rozpoznać po przewodzie nadmiarowym wychodzącym w bok i taki nastawnik można zregenerować, przynajmniej tak słyszałem. jeśli masz nastawnik potencjometryczny (wylot nadmiaru do góry to można go tylko przeczyścić.

Sam osobiście czyściłem taki nastawnik (zrobiłem to tylko profilaktycznie i nie wiem czy czyszczenie pomaga na gaśnięcie i falowanie obrotów) nie dokonując żadnych pomiarów, zaznaczyłem tylko co i jak, po złożeniu wszystko działało (ale skoro masz podane wartości to lepiej zrobić to wg instr.), jeśli będziesz czyścił to sam możesz próbnie ustawić nastawnik na aucie bez użycia kompa,

Opublikowano

Wielkie dzięki za instrukcje!!! Super sprawa. Troszkę mnie przeraża tylko te końcowe założenie w odpowiedni sposób nastawnika na pompę żeby nić nie uszkodzić - wręcz się BOJĘ :clap: Ale ciekawość czy mi się uda jest wieksza i zaryzykuję :D

Jeszcze raz Wielkie THX!!! :cool2:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Opublikowano
Och co to było! marne grosze :lol: he he

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

I'm back :lol:

Nastawnik wyczyszczony! Okzazało się że w mojej beti siedzi jeszcze ten starszy model nastawnika - potencjonometryczny. Czyszczenie rewolucji nie zrobiło - jak dotąd jeszcze mi nie zgasł ale obroty jeszcze potrafią poskakać i pewnie skończy się na wymianie nastawnika na nowy. Ale na chwile obecną jest wystarczająco dobrze - jak się nie pogorszy to łap tam pchać nie będę. Jestem dobrej myśli :wink: he he

Więc chciałbym obalić mit ze nastawnika EDC potencjonometrycznego się nie czyści :D Otórz sie czyści! Tylko rezulatatów nie można się do końca spodziewać takich jak przy indukcyjnym. Ale warto :twisted:

Chcesz podnieść moc swojego auta?

Posiadam chiptuning do większości modeli silników występujących w BMW E30/E34/E36

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.