Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam ponownie

 

Mam wielki problem jest on bardzo uciążliwy czytałem posty na temat gazu i nic nie znalazłem,problemu takiego jak mój

Chodzi o gaz w mojej bmce

jest to instalacja brc zakładana 1,5 roku temu,ale nie przezemnie poprzedni właściciel zakładał,mam problem ponieważ:

Zaczne tak,gdy silnik jest zimny powiedzmy po nocy odpalam jade wszystko super na gazie pozniej w miatre rozgrzewania silnika zaczyna przerywac w trakcie jazdy,muli sie,na wolnych obrotach np.jak ruszam z miejsca dławi się nie moge ruszyc minimalnie musze wyczuwać dodawanie gazu,nieraz jest wszystko super,na wyzszych biegach tj.4,5 jest ok ale przerywa,szarpie autem,pozniej zatrzymuje sie np.na skrzyzowaniu i lipa znowu sie muli ,nie moge ruszyc,jest to wrazenie ze ja dodaje gazu a on sie muli nie ma mocy,chodzi nie na wszystkich garach,nagle popuszczam gazu rusza i jade,zauwazylem kostke od silnika krokowego,zamiast silnika krkowego jest ręczna regulacja,Byłem u gazmajstrów i koles wyregulował ale nie do konca bo mowil ze nie moze wyregulac az tak bo jest jakis przedmuch spaliny gdzies sie jeszcze wydostają,po drugie psiknął jakims specyfikiem w okolice kolektora ssacego i powiedzial ze tam gdzies jest lewe powietrze,zapytalem czy to moze od silnika krokowego ktorego nie ma,powiedział że na ręcznej regulacji tez moze jezdzic i powinno byc ok,po czym powiedzial ze ktos celowo wyjal silnik krkowy bo moze uszkodzona byc sonda,kupilem ten silnik krokowy podlaczylem myslalem ze juz bedzie oki :shock: a tu po chwili nie moglem ze skrzyzowania ruszyc tak sie zdlawil ze przelaczylem na benzyne i bylo oki,pomozcie co to moze byc?swiece,przewody,kopulka,palec,filtr powietrza,filtr gazu sa nowe,

z tego co jeszcze zaobserwowalem to ja kprzelacze na benzyne to chodzi super obroty nieskacza itd.[po czym przelaczam znowu na gaz i jes toki dopiero po przejechaniu powiedzmy 1 km znowu sie dlawi,czy to rzeczywiscie lewe powietrze,czy te nsilnik krokowy musi byc?pomozcie jezeli ktos wogole spotkal sie z czyms takim,obroty na gazie nieraz faluja tj.z 1000 na 800 poboja sie wskazowka i jest oki,nie gasnie,nie strzela

pomocy!!!!

Opublikowano

Trochę mnie to dotyczyło parę razy-skoki obrotów/przymulanie przy ruszaniu,podczas jazdy i próbie przyśpieszenia,obczytałem też wszelkie dostępne mi żródła+teoria u gazowników,doświadczenia znajomych:

 

1.kable,kopółka,palec,świece-zużyte i będzie lipa-sprawny układ zapłonowy ma być

2.krokowiec przynajmniej w moim przypadku zabrudzony powoduje skoki-musowe czyszczenie

3.nieszczelności i zasysanie lewego powietrza

4.zużyty tps-namącił mi równo

5.innym razem silnik krokowy odpowiedzilany u mnie za wolne obroty padł

6.w służbówce -miałem zwykłą instalkę i tam poprawną pracę zakłucał:

a.zawilgocony bezpiecznik od instalki-1 z 2 co są na kablach pod kapturkiem z plastyku

b.nagromadzony syf w parowniku-trzeba odkręcić śrubkę i spuścić tą maź na ciepło

7.ostatnio uszkodzony czujnik temperatury od reduktora

8.kumplowi w vw skakało jak miał masę od instalki "ześniedziałą"

9. :idea: i pewnie jest jeszcze wiele innych możliwości-ale pewnie zaraz dopiszą je "specjaliści z forum"

 

czy czasem teraz wszelkie gwarancje są udzielane na 2 lata :idea: :?:

 

jak tak to wal do instalatorów i niech szukają do skutku/papiery pewnie masz

Opublikowano

dzieki za podpowiedzi

 

elementy zaplonowe nowe

 

nie ma aktualnie silnika krokowego od gazu bo zpowrotem zalozylem reczna regulacja bo nasilniku wogole nie moglem ruszyc

 

-jak sprawdzic nieszczelnosci?

-co to jest tps i gdziesie znajduje?

-ktora srubke od parownika odkrecic zeby spuscic ta maz,reduktor brc?

-i gdzie jest czujnik temp od reduktora

 

instalacja strracial gwarancje poniewaz poprzedni wlaciciel nie mial zadnego wpisu z ksiazce gwarancyjnej?

Opublikowano

do tych nieszczelności jest taki sprey-jak go psikasz i wciągnie go w tym miejscu to tak jakby przymula silnik-słychać to

 

TPS-czujnik położenia przepustnicy,w moim aucie jest-z biegiem lat się zużył,dla benzyny chodził ok,a dla gazu już niewystarczało i była lipa-tymbardziej,że moja instalacja bierze odczyt minn z tego tps,sondy itd

 

w tej służbówce to śrubka była tak z dołu,po odkręceniu wypływała maź

 

ten czujnik u mnie wygląda tak,jakby śruba i z niej 2 kable lecą

Opublikowano
a te nczujnik od gazu mozna samemu wymienic i pewnie jakbym go chcial wymienic czujnik od reduktora to zapowietrzyl bym uklad chlodzenia bo po odkreceniu bedzie lal sie plyn tak?prosze o odp
Opublikowano

wpierw fecet takimi klamrami/szczypcami (-wygląda jak kompinerki tylko "ostrze"chyba gomowe)zacisnął 2 przewody,które grzeją reduktor

 

potem wykręcił,dobrał odpowiedni,wkręcił+ wpięcie kabelków i koniec

 

i szczypce zdemontował

Opublikowano

kurde noe nie wi mco jest,dlaczego na paliwie nieszarpie tylko idzie super zadnych skaczacych obrotow dziwne to dla mnie i jeszcze bardzo dziwne ze z gazu ja kprzelacze na benzyne to idzie super i potem znowu na gaz to takze super idzie dopiero po jakis paru minutach robi mi takie numery,i ja kjest zimny to tez dobrze na gazie leci,dopiero jak zaczyna sie rozgrzewac tak sie dzieje

 

uklad zaplonowy oki swiece przewody kopulka itd nowe

nie wie mjak z tymi nieszczelnosciami i ten tps w ktoruym miejscu sie znajduje?

 

rece mi opadaja,pomocy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.