Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

cry: Mam taki przypadek! Podczas jazdy deska rozdzielcza (od dołu) i lewar od zmiany biegów nagrzewają się że w aucie nie można wysiedzieć. Do tego termometr od małego komputera wariuje. Nagle temperatura skacze na +55 st. a potem spada i od nowa. I tym skokom temperatury towarzyszy nagrzewanie się wnętrza auta. Do tego jak podniosę maskę to po prawej stronie (patrząc od przodu) przy podszybiu jest tak gorąco jakby się coś paliło. Od silnika taki żar nie leci jak z tamtąd. Może ktoś mnie poratuje!! Co to może być?

Auto to BMW E36 320i Vanos rok 1994.

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano

Cześć. Nie jestem może jakimś znawcą, ale co do lewarka, to u mnie E36 325i potrafi się tak nagrzać, że można się niemalże oparzyć. W zimie jak włączę ogrzewanie i pociągnę do 5 tys. obrotów to wali solidny żar. Nie wiem szczerze mówiąc, czy to jest jakiś zły objaw, bo układ chłodzenia miałem płukany itd. Ale może u Ciebie to jest znacznie bardziej odczuwalne... To jedyna rzecz, która mi przychodzi do głowy- sprawdzić czy układ chłodzenia nie jest zapchany i w jakim stanie jest wymiennik- ten od ogrzewania. Jedź do warsztatu specjalizującego się w chłodnicach- oni Ci to zrobią, jeśli coś nie gra.

Co do lewarka to nie wiem. Nie wiem czy temperatura w skrzyni biegów może przenosić się na lewarek- tego nie wiem, nie jestem mechanikiem. Ale jeśli nie wymieniałeś oleju w skrzyni od dawna to i tak możesz sobie wymienić, może masz go w ogóle za mało?- nie zaszkodzi, a może coś się zmieni.

Opublikowano
Olej w skrzyni sprawdzony. Jest ok. Lewarek się nagrzewa że parzy. Tylko co z tym nagrzewaniem deski? Zauważyłem dzisiaj że w miejscu gdzie jest obudowa od kierownicy (szczelina między obudową a zegarami) leci też gorące powietrze. Ale to wygląda jakby leciało spod maski jakąś dziurą lub czymś takimś. Tylko co powoduje że tak się grzeje pod maską? :(

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano
Sprawdź eletrozawór czy na pewno zamyka dopływ cieczy do nagrzewnicy. Jeśli zawór jest otwarty na stałę to znaczy, że nie możesz wyłączyć ogrzewania.
Opublikowano
Nawet jeśli przez nawiewy leci zimne powietrze tak jak powinno być?

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano
W którym miejscu jest ten elektrozawór? Szukałem w książce "Sam Naprawiam" i nie mogę znaleźć.

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano
Nie wiem o co chodzi ale robiłem dzisiaj trasę Wrocław - Kołobrzeg i nie nagrzało się. Raz jest problem raz nie ma! Już zupełnie zgłupiałem.

Była: BMW E36 320i Sedan (vanos) - 94r

Było (i więcej nie będzie): Opel Vectra B 2.0 16V CDX - 98r


Nie zrozumieją ci którzy nie obcowali z BMW sam na sam!!!

Opublikowano

Witam wszystkich - siedzę tu od daaawna ale pierwszy post stuknął dopiero teraz...

 

proponuję sprawdzić:

1. kanały powietrza w układzie wentylacji (może się coś rozłączyło pod deską i dmucha ciepłym powietrzem)

2. osłony termiczne nad wydechem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.