Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, jestem nowy na forum i mam tez pierwsze w zyciu BMW. Caly czas smigam mercedesami a zakup BMW wyszedl jakos tak przy okazji. A ze autko bylo w super cenie to sobie kupilem. A co!

 

Problem z autem jest nastepujacy:

Po ostatnich ulewach, z niewiadomych przyczyn zalana zostala kabina, wody po kostki na podlodze. Nie wiem ktoredy sie woda tam dostala ale kolega(poprzedni wlasciciel) mowi ze nigdy nie ciekla woda do kabiny. No i raczej nie klamie bo podloga wyglada jak nowka.

W obecnej chwili auto sie suszy, fotele wyjete, dywany podniesione - moze ktos wie jak wyjac dywan spod srodkowej konsoli, tam gdzie sa pokretla od nawiewow? Wtedy wyjalbym calosc..

Wszystko byloby git ale silnik nie chce odpalic, kreci rozrusznikiem i nie pali. Po kilku dniach stania odpalil na 1-2sec i zdechl ponownie. Dodatkowo olej w silniku smierdzi benzyna - czy mozliwe ze od krecenia napompowal siebie wachy w miske?

 

Doradzcie cos, od czego zaczac sprawdzanie?

Opublikowano

Zeby wyjąć dywan jest troche roboty(przerabiałem to gdy wymieniałem środek w swej coupe [może ktoś chce go kupić?] :) ) Musisz zdemontować cały tunel począwszy od miejsca gdzie jest zegarek,półeczka-później konsola(gdzie masz lewarek biegów) kończąc na podłokietniku(jeśli masz). Wszystko poskręcane jest na torx-y. Rozłączasz wtyczki - wszystko tak by był dywan na wierzchu. Nagrzewnica na srodku jest przykręcona małym wspornikiem-też go odkrecasz. Dla łatwości manipulacji trzeba wykręcić schowek i osłonę na nogi pasażera- u kierowcy również. Jeszcze wyciągnąć plastykowe łączniki nawiewu na nogi pasażerów i możesz wyciągać dywan :shock:

Wyciągnąć powinno póśc w miarę łatwo-tak by przypadkiem czegoś nie urwać.

Problem będzie jednak go włożyć gdy wyschnie :( Część która jest pod nagrzewnicą za chiny nie wcisniesz spowrotem(ja mam klime wiec moze to było trudniejsze bo wszędzie jest ciasniej). Jednak poradziłem sobie że właśnie pod nagrzewnicą rozciąłem dywan i wcisnąłem go z dwóch stron-od kierowcy i pasażera. Jednak tak czy siak bedziesz musiał rozciąć bo z lewej strony tunelu(normalnie w okolicach zapalniczki) jest mocowanie kolumny kierownicy, no chyba że kokpit też rozkręcisz......

 

Szczerze to nie wiem czy drugi raz chciałoby mi się to robić jeszcze raz, choć już mam w tym jakieś doświadczenie......

W każdym razie: Mnóstwo roboty!

Opublikowano
Nie kazda okazja jest dobra okazja.A beemki z okazji czesto lubia wyciagnac pare zlotych z kieszeni.Dziwne ze temu koledze nigdy auta nie zalalo tylko sie to trafilo tobie-moze miales okna otwarte?
te gusta conducir? BMW
Opublikowano

To nie tak.

To jemu zalalo auto, ja kupilem gdy juz bylo zalane i gdy nie chcialo odpalic. Po prostu w dobrej cenie, wczesniej widzialem jak to auto chodzi, slyszalem jak pracuje silnik i wszystko bylo OK.

Na razie sie suszy, pozniej bede musial poszukac usterki w ukladzie elektrycznym - bo zapewne tam woda poczynila najwiecej szkod...

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Auto uruchomione. Padla pompa paliwa. Kupilem oryginalna uzywke. Zapalil od strzalu. Niestety buja na jalowych obrotach po zagrzaniu silnika. Po odpieciu przeplywomierza obroty sie stabilizuja i bujanie zanika. Silniczek krokowy przeczyszczony i dziala. Czyzby sonda lambda padla? Kolega zanim zarznal pompe to troche wachy napompowal w wydech - moglo to zabic sonde?
Opublikowano

W jaki sposob sprawdzic taka pompe?

Dodam ze auto zbiera sie normalnie, na wysokich obrotach nie ma problemu z dlawieniem wiec paliwa raczej nie brakuje - jedynie to falowanie na jalowym biegu.

Opublikowano

Nowe dane.

Wymienilem filtr paliwa na nowy, falowanie jest nadal. Na krotko zamontowalem nowiutka pompe paliwa od VW - parametry te same co oryginal. Falowanie jest nadal. Jednym slowem nie pochodzi ono od ukladu zasilania.

Przyjrzalem sie dokladnie pracy silniczka krokowego i jestem teraz mniej pewny, ze on dziala prawidlowo. Po pierwsze to brzęczy, po drugie gdy silnik zaniza obroty wystarczy w niego postukac i silnik zgasnie, po trzecie zdjalem przewod powietrzny idacy od silniczka do kolektora, zaslepilem go zostawiajac maly otwor i odpalilem silnik. Pracowal kulejac na niskich obrotach, a ja zmienialem doplyw powietrza przez zastosowany otworek. Silnik zmienial obroty, natomiast przeslona w silniczku krokowym nie poruszala sie - byla otwarta na maximum.

Stad moje podejrzenie ze silniczek wyzional ducha.

BTW, jak wyglada sterowanie tego silniczka/nastawnika? Podlaczajac do zasilacza i regulujac napiecie przeslona porusza sie plynnie, natomiast na wtyczce przy silniku jest stale 12V - stad sadze, iz sterowanie jest impulsowe? Mam racje?

Silniczek ma 2piny we wtyczce.

Opublikowano

czesc

Masz racje :P

Sprawdz w takim razie ,czy na tym przewodzie jest te 12 V,jezeli Ci zmienia po podlaczeniu do prostownika i przeslona sie porusza,to moze byc uszkodzony przewod do krokowego.

pozdrawiam

Opublikowano

Nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Zrobilem tak:

wymontowalem silniczek krokowy, umylem, wypastowalem i podlaczylem na stole do zasilacza labolatoryjnego. Regulujac napiecie od 0-12V uzyskiwalem rozne otwarcia przepustnicy w silniczku. Chodzila bez zaciec. Natomiast gdy zamontowalem go juz w aucie i zdjalem waz zeby widziec przepustnice to nie poruszala sie ona w zaden sposob mimo zmian predkosci obrotowej silnika samochodu. Potem zdjalem wtyczke z silniczka krokowego i zmierzylem napiecie na niej - jest 12V wiec kable sa OK. Napiecie bylo tez stale, niazalezne od obrotow silnika. Stad moje podejrzenie, ze napiecie jest 12V ale jest zmienne i jego przebieg zalezy od predkosci silnika - aby to zobaczyc musialbym miec oscyloskop. Mowiac krotko silniczek jest sterowany napieciem 12V modulowanym czestotliwosciowo. Mam racje?

Opublikowano

Wymienilem silniczek krokowy i teraz trzyma idealne obroty.

Teraz pozstaje dolozyc wspomaganie, bo maglownica(bez wspomagania) ktora jest w aucie juz dawno sie skonczyla...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.