Skocz do zawartości

M20 Silnik przegrzewa się - Wiskoza po raz n-ty...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam po raz kolejny

wcześniej temat omawiałem kolejno w tym poście

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=54178&highlight=

sprawa zaczeła sie po wymianie rozrządu i równocześnie z przyjściem upałów. A mianowicie silnik mi się grzej, pompa nowa, płyn wymieniony na jakiś koncentrat HEPU (podobno dobry), wcześniej układ 2 razy czyściłem jakimś środkiem GUNK i raz octem, chłodnicę wyjąłem wymyłem w środku domestosem, jakimś środkiem do czyszczenia i z zewnątrz płynem do czyszczenia silnika. Termostat nowy (80 stopni C) założony odpowiednio, układ odpowietrzony - chyba. Generalnie jak zgaszę gorący to po odkręceniu odpowietrznika na chłodnicy leci sam płyn także chyba odpowietrzony.

Co jest źle:

rano jak odpale to po 4 km mam pion, później widać jak termostat sie otwiera i spada poniżej pionu tak ok 3 mm do pionu i muszę jechać do 20 km żeby wrócił pion. Później jadę już w mieście i w korkach zaczyna przekraczać połowę jak daje ostro w gaz. Jak stoję dłuższa chwilę w korku to jak ruszam słyszę wiskozę jak huczy ale po chwili ok 5 sek milknie. Generalnie jak stoję w korku to wskazówka przekracza maks o 2 mm połowę, gorzej jest jak jadę szybko, tak 160 i jest 3/4 na wskaźniku temp.

Teraz dygresja:

1- bardzo wolno mi rośnie temperatura, czy to normalne z jednej strony mi się grzeje a jak otworzy sie termostat to jade długo niedogrzanym

2 - już myślałem że to wisko na 100% ale jeden "mechanior" powiedział mi że wisko chłodzi tylko na postoju, w czasie jazdy powinien chłodzić się od pędu wiatru.

Powiedzcie zatem drodzy koledzy czy jest jeszcze cos czego sprawdzić nie mogłem, czy objawy które posiadam wskazują na 100% na VISKO??

I czemu sie niedogrzewa???

A może jakimś patenten spiąć VISKO na stałe i wtedy zobaczyć??

Dziwne jest że stojąc w korkach nie grzeje mi sie , po chwili widać że olej gęstnieje od gorąca i słysze jak huczy, ale jak daję ostro to chyba nie ma możliwości ten olej zgęstnieć i cos nie wydaje??

 

się rozpisałem.. ale zrozumcie jak kupie VISKO i sie okaże że to nie to to sie pogniewam na moje autko a tego bym nie chciał :( żartuję oczywiście ale po prostu szkoda mi kaski, żona mnie już przeklina że tylko kasę wydaję :evil:

doradźcie proszę

 

pozdrawiam

manieq

Edytowane przez manieq
Opublikowano
wg mnie jest dobrze, u mnie bynajmniej to samo na M20 , po paru km mam pion, jak jade w trasie wolno mam troche ponizej, jak jade szybko >160 to mam powyzej pionu , w miescie mam deczko powyzej pionu , jak sie zatrzymam i cieplo poleci na wisko to po odpaleniu chodzi przez chwile i milknie. generalnie trzyma sie blisko srodka.
Opublikowano

generalnie odpowietrzałem wg. instrukcji zamieszczonej tutaj

http://vabikbmw.pl/phpBB2/viewtopic.php?t=646

hmm nie wiem jednak czy jest do końca dobrze, wydaje mi się że tak

 

@pit202 - n ie wiem czy tak dobrze, wczesniej nie było tych problemów czyli w tamte lato, jak dawałem ostro to troche skoczyła temp ale trochę, a teraz jak jade ostro tzn po obwodnicy do 180 to dochodzi do 3/4 ale tego nigdy nie przekroczyło, do czerwonego pola też sie nie zdarzyło??

 

już głupieje bo wydawało mi sie że powinien być pion cały czas, a na pewno w wiekszości czasu, a po takim gazowaniu musze jechać ok 10 km tak koło 90 aby wytracić temp do pionu.

 

nic już nie wiem

Opublikowano
do 3/4 przy gazowaniu to mi nie dochodzi od kiedy wymienilem visco , przy starym nawet nigdy czerwonego nie siegnelo, przy najwiecej jak mialem przy nowym visco to 2-3 mm poza srodek. szkoda ze tak daleko mieszkasz moglibysmy podmienic na chwile i zobaczyc.
Opublikowano

Dzwoniłem dzisiaj do ASO i gość powiedział że według niego to pewnie głowica mi pękła ??!!

Kiedy zaczęłem mu tłumaczyć dokładniej powiedział że mógłbym podjechać ale on nie wie czy mi ktoś doradzi bo niewielu na tych autach się zna "Rzadko już do nas E34 przyjeżdżają" :shock:

ehh to się dowiedziałem że mam zabytek :?

 

a na powaznie to chodziło mi aby ustalić :

czy podczas jazdy tzn powyżej 100 wisko również się włącza czy silnik powinien się ochłodzić od powietrza?

Opublikowano

panowie to jak?

 

czy wisko chodzi również podczas jazdy? tzn pow 100??

 

kotś może podpowiedzieć

thank you :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.