Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Proszę o pomoc bo nie mam już pomysłów (mechanicy też :( ). Mianowicie jak odpalam auto na zimno (silnik M40) jest wszystko ok, a w miarę rozgrzewania chodzi na wolnych coraz gorzej :evil: Obroty są w miarę stabilne, efekt jest taki jakby wypadały suwy i dosyć intensywnie "pyka" w rure wydechową (na zimnym nie pyka). W czasie jazdy nic sie nie dzieje, spalanie w normie.

Sprawdzone zostało już prawie wszystko:

Kopułka + palc + kable + świece - nowe

Sonda lambda sprawdzona w dwuch warsztatach niby ok

podmieniałem kompa, cewke, przepływke, dalej to samo

kompresja we wszystkich cylindrach 100%

wczoraj sprawdziłem za pomocą przyrządów ustawienie wałka rozrządu w stosunku do wału korbowego - jest ok

układ dolotowy sprawdzony szczelny

Dodam jeszcze ze jak sie rozgrzewa i zaczyna źle chodzić to obroty na jałowym są troche za małe ok 600-650 obr.

Czy ktoś sie spotkał z czymś takim? nie wiem juz co jeszcze można sprawdzić :mad2: Proszę o pomoc :modlitwa:

:)
Opublikowano

Witam

sprawdz jeszcze cisnienie na listwie wtryskiwaczy i dzujnik polozenia przepustnicy oraz sprawdz.czy przepustnica na jalowym jest zamknieta.

/powinna byc zamknieta!/

Nie napisales nic o silniczku krokowym ,wiec wyczysc i ew.sprawdz.

pozdrawiam

Opublikowano

Myślałem juz o tym ciśnieniu paliwa, tylko teoretycznie jakby było za małe to na zimnym też byłyby problemy ale przy najbliższej okazji sprawdze (jakie ma być ciśnienie w tym silniku). Silniczek krokowy też był sprawdzany, rusza sie w środku i jako tako ustawia obroty bo wskazówka obrotomierza prawie (jak to w M40) sie nie rusza na jałowym. Jeden z mechaników powiedział ze to mogą być nieszczelne zawory wylotowe ale kompresja wyszła idealnie. Obroty silnika nie falują tylko lekko strzela z rury (cvzym bardziej gorący tym bardziej strzela) i silnik cały drży co mnie bardzo denerwuje jak stoje na światłach (wtedy najchętniej bym go wyłączył).

I jeszcze jedno - facet w serwisie bmw powiedział ze czasami na kompie wychodzi ze sonda dobra a po jej wymianie silnik odżywa na nowo :jawdrop: Tylko ze uniwersalna np boscha kosztuje ok250zeta a jakby sie okazało ze to znowu nie to to :mad2: Nie chce znowu ładować w części kótre okazują sie dobre ale może ktoś sie spotkał z takim przypadkiem i mnie pocieszy to będę kupował sondę ze spokojniejszym sumieniem :?

:)
Opublikowano
Dzięki za info ketiw. Byłem u tego mechanika wczoraj, podłączył auto do kompa i stwierdził że na jałowym ma za długie czasy wtrysku co może być spowodowane zanieczyszczeniem wtrysków. Polecił wlać do baku środek do czyszczenia wtrysków STP w podwójnej dawce, a jak to nic nie da to trzeba rozebrać i przepłukać je specjalnym środkiem pod wysokim ciśnieniem. Przejade z tym środkiem dwa baki i zobaczymy co bedzie, mam nadzieje ze nie trzeba bedzie rozbierać
:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.