Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Bardzo proszepraszam jesli temat znow jest powtorzony a zapewne tak jest - ale jestem w sytuacji kiedy sam bede musial zmienic olej bo przebywam aktualnie zagranica a lada dzien musze jechac do Polski a wczesniej olej musze zmienic...

Tak wiec prosze o rade - jaki olej wlac do mojej 318 TDS - aktualnie na karteczce wymiany mam napisane ze ktos wlal 5W40 ale nie wiem jakiej firmy, z tego co wyczytalem jest to syntetyk, ale wyczytalem tez ze w silniku o takim przebiegu jak moja 318 (250 tysiecy) zaleca sie juz stosowanie pol syntetyka...

Prosze niech ktos kto sie zna na rzeczy odpowie komus kto sie na tym malo zna:

1. czy do mojej bmw z takim przebiegiem (250k) lepiej juz stosowac polsyntetyk - jest tak to jakie oznaczenie jest tego oleju i jakiej firmy proponujecie...

2. kazdy mowi ze lepiej jest jezdzic na syntetyku niz pol - ale dlaczego..syntetyk jest dobry ale chyba w mlodszych silnikach

3. olej w moim silniku jest strasznie czarny - a byl wymieniany jakies 10 tysiecy temu - dlaczego - czy to normalne zjawisko w dieslu?

 

Zaznaczam ze nie zauwazylem zadnych bialych plam na korku wlewu oleju, plyn w chlodnicy tez raczej jest czysty bez oleju - lekko zielonkawy

 

Jeszcze raz serdecznie przepraszam za ten post jesli juz byl identyczny na forum ale tak jak pisalem - przebywam zagranica i musze sie sam zmierzyc z tym problemem - DZIEKUJE za wszelkie cenne wskazowki od znawcow tematu...

DZIĘKI

Opublikowano

Tak. W tej chwili masz zalany fullsyntetyk. Odpowiadam na Twoje pytania:

1.To zależy. Jeśli Twój silnik nie łyka oleju i jest w dobrym stanie to ja bym lał nadal fullsyntetyk. Jeśli uważasz że będziesz lał półsyntetyk to ma oznaczenie 10W-xxx. Ja polecam Castrol Magnatec 10W-40.

2. Jasna sprawa że lepiej jeździć na fulsyntetyku. Jest rzadszy, lepiej rozprowadza się po silniku, ma lepsze właściwości. Ale nie można go lać do starych silników z kosmicznym przebiegiem które jeździły wcześniej na mineralnym lub półsyntetyku i dymią na niebiesko. Fullsyntetyk przepłuka takie silniki.

3. To normalne że masz czarny olej bo powinieneś go już dawno zmienić. W dieslach zaleca się wymianę co 7500km. Olej i powietrze to podstawa w dieslu.

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Dziekuje za informacje,

Sprawa jest o tyle trudna, ze ciezko jest mi stwierdzic czy moj silnik jest w dobrym czy zlym stanie - moze jakies prymitywne wskazowki jak to sprawdzic?

Silnik mi kopci na bialo w momencie kiedy go odpale przez chwile - pozniej nawet nie poza sytuacja kiedy przeciagne go powyzej 3 - 3,5 tysiecy obrotow na niskim biegu - wtedy za mna unosi sie chmura czarnego dymu - ale podejrzewam ze to chyba w dieslu jest normalne...

A gdybym tak dla bezpieczenstwa nalal polsyntetyka - 10W-xxx tak jak pisales to bedzie cos zlego? silnik bedzie sie szybciej zuzywal?

I jeszcze jedna kwestia - ten 10W-??? no wlasnie co powinno byc zamiast pytajnikow - 40 a moze 50? i czy ten castrol ma jakies dokladne specjalne oznaczenie dla silnikow diesla?

Prosze o taka fachowa rade - czy dalej dawac mu syntetyka czy moze juz przy 250k dawac polsyntetyk bo silnik ma duzy przebieg? Tak z doswiadczenia prosze....

Musze to zrobic bo do Polski mam kawalek a nie chce przejecha na starym oleju - po powrocie na pewno pojade na okresowe badania ale to juz w PL bo zagranica to sporo kosztuje....

Opublikowano

Sposób na sprawdzenie stanu silnika najprostszy... Jeśli na każde 1000km dolewasz litr oleju to nie jest dobrze :D

Czarny dym w dieslu to normalka. Gorzej jak by był niebieski.

Jeśli masz dylemat co wlać to dla własnego spokoju wlej tego półsyntetyka. Ja polecam Castrola Magnateca ale to do benzyny. Do diesla coś na pewno też znajdziesz w sklepie. Będzie pewnie z napisem Diesel. 10W-40 będzie spoko. Jak wlejesz 10W-50 to też się nic nie stanie. Im wyższa druga liczba tym olej lepszy w wyższych temperaturach.

Powodzonka i miłej podróży do Polski :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Wlasnie najdziwniejsze jest to ze od ostatniej wymiany oleju (jakies 9k temu) nie dolalem ani kieliszka oleju a na bagnecie stan pokazuje powyzej minimum...

Slyszalem ze to tez podobno nie jest najlepsze jak silnik nie bierze oleju...

Opublikowano
To normalne. Twój silnik dobrze się trzyma i już. Także śmigaj i niczym się nie przejmuj :wink:

Pozdrawiam.

Krzysiek


Było:

E36 318 is coupe 93'

E36 323i sedan 97'

Opublikowano

Witam

zalej 10W-40 zupełnie wystarczy i dobry filtr oleju np. mann

Ja leje Castrol diesel Magnatec 10W-40

pozdrawiam Tomek

ps wcześniej lałem mobil i zużycie oleju w granicach litra na 10000 km teraz max 0,3-0,4 dolewam

http://imagizer.imageshack.us/v2/150x100q90/834/uaec.jpg

Był Polonez, Golf III, E36, E46, .................

Jest E61i jest Git ..................................... :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

sorki ze sie podlaczam pod temat ale mam podobny problem

silnik ten sam. sciągnąlem auto z włoch, tabliczki od oleju nie było. mój mechanik nie spytał tylko zmienił olej na 15w40 minerał. troche mam zarzygany silnik i czasem doleje pol litra na 2tys km.

zmienilem uszczelke pod pokrywą ale jeszcze cos jakby z uszczelki pod głowicą wali olej.

nie dymi na biało ani niebiesko, nawet mało co dymi na czarno.

 

zbliza mi sie wymiana oleju. zmienic na polsyntetyk czy dalej smigac na takim?

p.s. przebieg "na liczniku" ok 150

:worried:

Opublikowano

Z uwagi na to ze przebywam poza granicami kraju musze zadac to pytanie - owszem maja tu castrola o takich samych oznaczeniach jak pisano wczesniej, ale spotkalem sie z roznymi opiniami ze castrol to g...no, poza tym prawodobnie moj silnik poprzednio tez byl zalany castrolem i po 2 tysiacach olej byl czarny jak smola dlatego teraz przechodzac na polsyntetyk przejde tez na mobila - i tu pytanie - w sklepie widzialem mobila S 10W-40 - semi - synthetic - niby to uniwerslany do benzyny i do diesla - czy moge takiego zalac - czy ktos jest mi w stanie podac konkretna nazwe mobila 10W40 do diesla - nie spotkalem sie tutaj zeby na opakowaniu ktoregos z mobili widnial napis diesel - ale patrzac na allegro ktos oferuje taki sam olej i pisze ze jest to olej uniwersalny do benzyny i do diesla - czy mozna taki zalac?

Prosze o odpowiedz bo musze w koncu sprawe do prowadzic do konca.

I ostatnie pytanie - ile w PL kosztuje filtr oleju do 318 TDS? taki sredniej klasy - tu chca za jakis zamiennik prawie 100zł w przeliczeniu na zlotowki - zastanawiam sie czy to duzo czy to malo.

Wielki dzieki za odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.