Skocz do zawartości

525tds - na autostradzie wypaliło mi dziurę w tloku (!!!)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Mam poważny problem z 525tds. Podczas jazdy autostradą z umiarkowaną prędkością nagle padł mi silnik, temperatura podskoczyła do maximum, musialem awaryjnie hamować. Silnik zaczął pluć olejem spod bagnetu. Po wizycie w serwisie okazało sie, że (!) wypalona została na wylot dziura w tłoku. Przyczyną prawdopodobnie był wtrysk, który zamiast rozpylać mieszankę, wrzucał ją strumieniem na tłok, przez co działało to niemal jak palnik acetylenowy.

 

Czy ktoś miał już podobne doświadczenia lub słyszał coś więcej o tego typu zjawisku? Użytkuję BMW od niedawna, i troche martwi mnie fakt, że awaria wtrysku (lub samej końcówki wtrysku) może spowodować tak poważną awarię, i konieczność remontu silnika...

 

I drugie pytanie: Czy przy tego typu awarii prawdopodobne jest pęknięcie głowicy? Co myślicie o ewentualnym spawaniu głowicy i szlifowaniu cylindra (również lekko uszkodzony), tak aby zmniejszyć ogromne koszty naprawy silnika?

 

Ogromne dzięki za wszelkie rady i wskazówki.

Opublikowano

Takie usterki się zdażają zazwyczaj w turbodoładonych silnikach benzynowych, są spowodowane właśnie awarią wtryskiwaczy. Wtrysk albo leje prosto na tłok jak u ciebie, albo jest mocno przytkany przez co mieszanka jest za uboga co w konsekwencjji sprawia że temp. spalin znacznie wzrasta. Efekt - aluminium się topi....

 

Co do głowicy to mogła pęknąć od przegrzania ale wcale nie musiała, podstawa to sprawdzenie szczelności w warsztacie - koszt ok 60zł. Są firmy które zajmują się spawaniem głowic - jeżeli będzie taka potrzeba to pewnie od razu zaproponują ci wymianę lub regenerację wszystkiego w głowicy (całkowity koszt remontu głowicy ok 2000-3000zł). Najlepiej bądź przy tym jak będą sprawdzać szczelność głowicy i nie daj sie niepotrzebnie naciągać na koszty

 

Ja wymieniłbym 1 tłok + szlif cylindra + wymiana wszystkich pierścieni na nowe, oczywiście zakładając że na pozostałych tulejach nie ma rantów

 

pozdr

www.turboBMW.pl
Opublikowano

to tak normalne w tych silnikach że aż dziw że piszesz na "niebiesko"

jak kumplowi wypaliło to poprosiliśmy znajomego ze serwisu by zobaczył jaka jest przyczyna że olej wali z bagnetu to nawet nie kazał maski podnieść

kiedyś już pisałem na ten temat ; to są bardzo dobre silniki ale nie dla biednego polaka którego nie stać co 100tyś wymieniać wtryski a do tego olej opałowy lub z biedronki ...

głowica nie powinna ucierpieć ale i tak mimo że byś wymienił jeden tłok to szarpnie Cię to na 1.5-2tyś bo sama uszczelka pod głowicę kosztuje 400zł

a jak masz automat to nie dawaj silnika robić byle komu bo kumplowi przy wkładaniu uszkodzili skrzynia to dodatkowo kosztowało 1700zł

Powodzenia i pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.