Skocz do zawartości

Problem z 525 TDS !!!


Zbychu_bmw

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym że ciężko odpala ( temat poruszany w wielu postach) ale u mnie jest inaczej. Auto jest z 95 roku i ma przejechane 114tyś. Pomyślałem że nie możliwe ale poprzedni właściciel pojechał ze mną do Servisu BMW w Monachium zrobili u udokumentowali przebieg. Następnie pojechałem do specjalisty z ADAC i potwierdził że przebieg jest autentyczny. Problem jak w wszytkich, źle odpala na ciepłym. Kolega doradził żebym zamówił takie cudo na allegro za 100zł które ukryje problem, ku zdziwieniu nic nie pomogło a na dodatek mogło zaszkodzić - silnik pracował coraz gorzej. postanowiłem wyrzucic to i do wylutowania kabli odpiołem wtyk do tego sterownika czy jak to sie tam nazywa ( czarna szkrzynka odkręcana na 4 śr. po stronie turbiny). gdy kable zostały wpięte zpowrotem samochód palił newyobrażalie łatwo ( jak mało który diesel połowe przeciągnięcia rozrusznika i pali) ( na zimnym jak i na ciepłym) trwa to jedynie 5 - 10 minut.

CO MU DOLEGA ????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opis trochę mizerny

 

ale z tego co zrozumiałem to sprawdź czy działa Ci przekaźnik świec żarowych - i nie pisz bo świeci Ci się kontrolka bo to akurat niema znaczenia to tylko psychologiczne a przekaźnik i tak ma w sobie wew moduł elektroniczny :) - dziś rozebrałem swój stary więc wiem - czasówka

 

jak sprawdzić? tak najprościej ?

 

1. z rana jak silnik zimny przekręć z 3 razy stacyjką aby podgrzać świece

i dotknij świec albo silnika koło nich - powinien mieć wyższą temp

 

2. odkręcić wieko skrzynki tej na 4 śruby i na przekaźniku świec żarowych sprawdzić, w E34 jest to wtyczka 10 pinowa podzielona jakby wizualnie na 2 segmenty 6 pinów i 4 piny podepnij żarówkę do masy i drugi kabel w jeden z 6 pinów i przekręć stacyjką żarówka powinna się zapalić

 

 

a to cudo z allegro to nic innego jak element który mimo ciepłego silnika załącza świecie żarowe...

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fachowcy z ADAC tez stwierdzili za nie da sie za..........bac merca ML w ciagu 30 min. :naughty:

i ML pekl w niecale 2,5 min.

nie powolujn sie na ADAC i ASO :nienie:

nikt ci nie udokumentuje przebiegu na 100 % tym bardziej ze auta sa podszykowane

no chyba ze wierzysz w cuda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód był serwisowany regularnie i to potwierdza przebieg. Aby się upewnic panowie z ADAC sprawdzili pewne elementy samochodu stwierdzając że samochód może byc w takim przedziale km. A i samochód zakupiłem od osoby prywatnej która się pod tym wszystkim podpisała ( a wiemy co graozi za to w niemczech gdy przebieg nie jest autentyczny)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze ? nic nie grozi jeśli samochód jedzie poza Niemcy :)

 

" AUSLAND? JAA No to 300 euro mniej :D "

 

jakbym nie miał tam rodziny to bym nie wiedział

 

Zresztą niejednokrotnie samochód kupiony przez wujka do jazdy po Niemczech nie był wolny od wad bo każdy i to nawet ten kupiony z małym przebiegiem z salonu mercedesa ;] przykład A-Clase które było z przebiegiem 20tyś km i do dziś dnia zawsze coś się pierdzieli ;]

 

Prawo Prawem Życie Życiem

 

Kolego niech Ci tutaj nie chce wmówić że masz złom

ale porostu objawy wskazują standardowe usterki

co nie oznacza że w Twoim przypadku to coś innego

 

Pozdrawiam

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nic nie mam do do dużych przebiegów w samochodzi jak samochód jest zadbany i regularnie serwisowany to naprawde można się z niego długo cieszyć .

Gorzej jak samochód ma mały przebieg i długo stał .. Wiem to po sobie bo kupiłem Sprintera który stał na parkingu przez 3 lata.

Masakra. samochód ma przejechane 140 tyś. a chodzi gorzej niż mój poprzedni z przebiegiem 420tyś.

Ja tylko zwracam się z problemem nie chce się ani wymądżac ani kłucić

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gdy kable zostały wpięte zpowrotem samochód palił newyobrażalie łatwo ( jak mało który diesel połowe przeciągnięcia rozrusznika i pali) ( na zimnym jak i na ciepłym) trwa to jedynie 5 - 10 minut.

nie za bardzo to moga zrozumieć , o co chdzi z tym 5-10min ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dajan

 

czytamy z zrozumieniem ;) czyli jak ma podłączone świecie żarowe może kręcić 5-10min zanim zapali

 

a jak odłączy to zapala na cyknięcie :)

 

 

Dziwne bo w brew logice

 

 

Chodź w 2 poście napisał że jak odłączył gadżet z allegro i podłączył kable do sterownika bmw zapala lepiej :)

 

U mnie po wymianie sterownika bmw zapala o niebo lepiej, porostu kontrolka może od świec się zapalał ale świecie nie załączały się a czasami jak się włączyły to stycznik nie puszczał dopiero w czasie jazdy od drgań styk puszczał...

 

 

Pozdro

Edytowane przez enas
http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzisz to jednak człowiek całe życie się uczy ...

to ciekawe co jest w pudełku czarnym pod kolektorem ssącym z którego wychodzi drucik do każdej świecy i do czujnika w głowicy odpowiadającego za grzanie świec ?????????? no a wpudle przy komputerze silnika jest przekaznik świec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to tego problemu z tym 5-10 min i "turbina"

 

1. Samochód pali w około 3 s. :) ale po odłączeniu wtyczki od komputera czy od jakiegoś sterownika ( który jest właśnie w tej skrzynce na foto) samochód palił błyskawicznie

 

2 turbina miała wskazać po której stronie zajduje się ta skrzynka :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak kreci a nie odpala to kreci szybko.. rozrusznik zapierdziela normalnie czy tez w jakis sposob zwalnia dlawi sie.

Kiedys ktos mial taki problem ze przekaznik od siwec sie "zatykal" i pobieral MAX pradu rozruchowego i bylo ciezko.

Pytanie: czy to nie jest cos zwiazane z pradem. Zbadaj pobor podczas rozruchu, do ilu spada przy wpietym przekazniku a do ilu przy wypietym.

 

114 tys na liczniku

114tys przebiegu na 1 kolo prawie 500 000. I nawet przy takim przebiegu TDS zadbany bedzie wygladal niejednokrotnie lepiej niz inny samochod po 100 000. ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.