Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Problem polega na tym że ciężko odpala ( temat poruszany w wielu postach) ale u mnie jest inaczej. Auto jest z 95 roku i ma przejechane 114tyś. Pomyślałem że nie możliwe ale poprzedni właściciel pojechał ze mną do Servisu BMW w Monachium zrobili u udokumentowali przebieg. Następnie pojechałem do specjalisty z ADAC i potwierdził że przebieg jest autentyczny. Problem jak w wszytkich, źle odpala na ciepłym. Kolega doradził żebym zamówił takie cudo na allegro za 100zł które ukryje problem, ku zdziwieniu nic nie pomogło a na dodatek mogło zaszkodzić - silnik pracował coraz gorzej. postanowiłem wyrzucic to i do wylutowania kabli odpiołem wtyk do tego sterownika czy jak to sie tam nazywa ( czarna szkrzynka odkręcana na 4 śr. po stronie turbiny). gdy kable zostały wpięte zpowrotem samochód palił newyobrażalie łatwo ( jak mało który diesel połowe przeciągnięcia rozrusznika i pali) ( na zimnym jak i na ciepłym) trwa to jedynie 5 - 10 minut.

CO MU DOLEGA ????

Opublikowano

Opis trochę mizerny

 

ale z tego co zrozumiałem to sprawdź czy działa Ci przekaźnik świec żarowych - i nie pisz bo świeci Ci się kontrolka bo to akurat niema znaczenia to tylko psychologiczne a przekaźnik i tak ma w sobie wew moduł elektroniczny :) - dziś rozebrałem swój stary więc wiem - czasówka

 

jak sprawdzić? tak najprościej ?

 

1. z rana jak silnik zimny przekręć z 3 razy stacyjką aby podgrzać świece

i dotknij świec albo silnika koło nich - powinien mieć wyższą temp

 

2. odkręcić wieko skrzynki tej na 4 śruby i na przekaźniku świec żarowych sprawdzić, w E34 jest to wtyczka 10 pinowa podzielona jakby wizualnie na 2 segmenty 6 pinów i 4 piny podepnij żarówkę do masy i drugi kabel w jeden z 6 pinów i przekręć stacyjką żarówka powinna się zapalić

 

 

a to cudo z allegro to nic innego jak element który mimo ciepłego silnika załącza świecie żarowe...

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

fachowcy z ADAC tez stwierdzili za nie da sie za..........bac merca ML w ciagu 30 min. :naughty:

i ML pekl w niecale 2,5 min.

nie powolujn sie na ADAC i ASO :nienie:

nikt ci nie udokumentuje przebiegu na 100 % tym bardziej ze auta sa podszykowane

no chyba ze wierzysz w cuda

Opublikowano
Samochód był serwisowany regularnie i to potwierdza przebieg. Aby się upewnic panowie z ADAC sprawdzili pewne elementy samochodu stwierdzając że samochód może byc w takim przedziale km. A i samochód zakupiłem od osoby prywatnej która się pod tym wszystkim podpisała ( a wiemy co graozi za to w niemczech gdy przebieg nie jest autentyczny)
Opublikowano

Szczerze ? nic nie grozi jeśli samochód jedzie poza Niemcy :)

 

" AUSLAND? JAA No to 300 euro mniej :D "

 

jakbym nie miał tam rodziny to bym nie wiedział

 

Zresztą niejednokrotnie samochód kupiony przez wujka do jazdy po Niemczech nie był wolny od wad bo każdy i to nawet ten kupiony z małym przebiegiem z salonu mercedesa ;] przykład A-Clase które było z przebiegiem 20tyś km i do dziś dnia zawsze coś się pierdzieli ;]

 

Prawo Prawem Życie Życiem

 

Kolego niech Ci tutaj nie chce wmówić że masz złom

ale porostu objawy wskazują standardowe usterki

co nie oznacza że w Twoim przypadku to coś innego

 

Pozdrawiam

http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

Ja nic nie mam do do dużych przebiegów w samochodzi jak samochód jest zadbany i regularnie serwisowany to naprawde można się z niego długo cieszyć .

Gorzej jak samochód ma mały przebieg i długo stał .. Wiem to po sobie bo kupiłem Sprintera który stał na parkingu przez 3 lata.

Masakra. samochód ma przejechane 140 tyś. a chodzi gorzej niż mój poprzedni z przebiegiem 420tyś.

Ja tylko zwracam się z problemem nie chce się ani wymądżac ani kłucić

 

Pozdrawiam

Opublikowano
gdy kable zostały wpięte zpowrotem samochód palił newyobrażalie łatwo ( jak mało który diesel połowe przeciągnięcia rozrusznika i pali) ( na zimnym jak i na ciepłym) trwa to jedynie 5 - 10 minut.

nie za bardzo to moga zrozumieć , o co chdzi z tym 5-10min ?
Opublikowano (edytowane)

dajan

 

czytamy z zrozumieniem ;) czyli jak ma podłączone świecie żarowe może kręcić 5-10min zanim zapali

 

a jak odłączy to zapala na cyknięcie :)

 

 

Dziwne bo w brew logice

 

 

Chodź w 2 poście napisał że jak odłączył gadżet z allegro i podłączył kable do sterownika bmw zapala lepiej :)

 

U mnie po wymianie sterownika bmw zapala o niebo lepiej, porostu kontrolka może od świec się zapalał ale świecie nie załączały się a czasami jak się włączyły to stycznik nie puszczał dopiero w czasie jazdy od drgań styk puszczał...

 

 

Pozdro

Edytowane przez enas
http://yourdomain.com/images/broken_link.gif
Opublikowano

enas - nie wiem co on ma przy turbo ale jak wiesz sterownik świec jest po drugiej stronie pod kolektorem ssącym

zresztą ja TDSa sie pozbyłem więc pytam z ciekawości

Opublikowano

widzisz to jednak człowiek całe życie się uczy ...

to ciekawe co jest w pudełku czarnym pod kolektorem ssącym z którego wychodzi drucik do każdej świecy i do czujnika w głowicy odpowiadającego za grzanie świec ?????????? no a wpudle przy komputerze silnika jest przekaznik świec

Opublikowano

Co to tego problemu z tym 5-10 min i "turbina"

 

1. Samochód pali w około 3 s. :) ale po odłączeniu wtyczki od komputera czy od jakiegoś sterownika ( który jest właśnie w tej skrzynce na foto) samochód palił błyskawicznie

 

2 turbina miała wskazać po której stronie zajduje się ta skrzynka :P

Opublikowano

A jak kreci a nie odpala to kreci szybko.. rozrusznik zapierdziela normalnie czy tez w jakis sposob zwalnia dlawi sie.

Kiedys ktos mial taki problem ze przekaznik od siwec sie "zatykal" i pobieral MAX pradu rozruchowego i bylo ciezko.

Pytanie: czy to nie jest cos zwiazane z pradem. Zbadaj pobor podczas rozruchu, do ilu spada przy wpietym przekazniku a do ilu przy wypietym.

 

114 tys na liczniku

114tys przebiegu na 1 kolo prawie 500 000. I nawet przy takim przebiegu TDS zadbany bedzie wygladal niejednokrotnie lepiej niz inny samochod po 100 000. ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.