Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak na wstepie dawno nie posiadałem "płaskacza" i to moje pierwsze BMW a raczej żony.

Mowa o E36 M43 1.6. Samochód podoba sie, dobrze sie jeździ na dobrych drogach ze wzgledu na buty 17" 235, ale w koleinach sami wiece.......

Dwa tygodnie eksploatacji i chociaz znam się na mechanice auto zawędrowało do "lekarza".

Diagnoza była szybka, tak jak sie spodziewałem potwierdził że obróciło panewki w korbowodach. Zaczołem juz szukać silnika, ale zdecydowałem sie na remont. Na początku miała być tylko wymiana panewek i regeneracja korb a w tym momecie to juz wyścig zbrojeń: wymiana wszystkich możliwych uszczelnień-pod głowicą,kolektorem,boczna olejową,zaworów,miski itd plus planowanie głowicy,poler wału korb., wymiana pierscieni tłok., poler zaworów i wymiana uszczelnień. Teraz meritum- żonie tak sie spodobała BMK-a że nie chce przez najbliższe kilka lat zmieniac na inne auto wiec chciałem uniknąć wybuchu silnika. Zdecydowałem sie na remont pół kapitalny (nie wymieniam tłoków i nic nie robie z blokiem-stan bdb.) za przybliżoną kwotę 1300zł z (robocizna i części). Nie będę wam pisał o przebiegu ale jest świeży gaz i myślę że mój wybór rozwiązania problemu był właściwy. Oczywiście mozna kupic silnik na allegro za 1200+przekładka, taniej sobie ściągnąć z zachodu ale jaką ma sie pewność że nie będzie trzeba zaraz go rozbierać, a jak sami wiecie robocizna jest teraz w cenie i wszelka ingerencja/remoncik związany z silnikiem to już dość spory wydatek. Na koniec dodam iż gdybym nie był leniwy (a wystarczyło tylko odkręcić pokrywę zaworów) zorientowałbym się przy zakupie że wlano moto-doktora, uniknołbym tego wydatku. Teraz to już chyba moja marka bo sie przejołem sprawą, no dobrze druga marka bo 4x4 to mój konik od wielu lat. Pozdrawiam wszystkich właścicieli bawarek.

 

A to moja mała czarna :8)

http://img463.imageshack.us/img463/3375/bmw1xb1.th.jpg

http://img463.imageshack.us/img463/1272/bmw2qr4.th.jpg

http://img507.imageshack.us/img507/7846/bmw3mt5.th.jpg

Opublikowano

Czesc

Jezeli bedzie robiony na oryginalnych czesciach ,to Ok!

Jezeli nie ,to wyrzucone pieniadze.Wolabym kupic dol silnika.

A poza tym prawdopodobnie pasuje wal i reszta od m 40 a tego jest narynku od groma i tanio.

pozdrawiam

Opublikowano

Otóż to , za dużo tego "prawdopodobnie" , może bedzie pasować, może stan bloku idealny(?).

Do tej pory w głowie mi sie nie mieści że ktoś wolał założyc nową instalacje BRC do zkatowanych korb, chyba że po załozeniu padły a może zapomnieli wlać olej do silnika i taki był efekt.

Nie mam czasu na dłubanie, więc oddałem do zaufanego warsztatu, gdzie nie żeby mnie naciągać na koszta, ale pokazał stan wszystkich uszczelnień i doszliśmy do wniosku że jest jak najbardziej okazja żeby to pokasować i w przyszłości nacieszyc sie tańszą eksploatacją na LPG, niz żeby stało sie to zmora tego auta.

Tak czy owak regenerowałem korby, zostało ściągniętę 2 setki i mechanik stwierdził że nie będzie mierzył wału korbowego ???????? Oby na tym sie nie przejechał, bo reszte części założył markowe.

Opublikowano
Na koniec dodam iż gdybym nie był leniwy (a wystarczyło tylko odkręcić pokrywę zaworów) zorientowałbym się przy zakupie że wlano moto-doktora, uniknołbym tego wydatku.

 

Takie rzeczy tylko w Polsce-a tak poważnie to czy nie idzie tego jakoś zgłosić do organów ścigania jak przestępstwo-jeżeli właściciel nie poinformował Cię o usterce,a do tego zastosował jakieś sfecyfiki,aby zataić właściwy stan pojazdu :duh: :duh: :duh:

http://www.iv.pl/images/16876943185426216561.jpg
Opublikowano

Oczywiście że mozna zgłosić, jest na to paragraf. ale to jest Polska i wymiar sprawiedliwości to dopiero zakatowana machina :roll:

Powiedzmy że sprzedający był w połowie nieuczciwy bo bez żadnychoporów spuscił na cenie 1.5 klocka. zdawał sobie sprawę ile przyjemność by go kosztowała, a gdyby zrobił remont przed sprzedaża to by kapuchy nie odzyskał. Kupiłem samochód poniżej ceny rynkowej, z miesięcznym gazem i lekko zatartym motorkiem. Ma to swoje "dobre" strony bo samochód robię dla siebie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.