Skocz do zawartości

Odkręcanie kół - za każdym razem coraz większy problem


Zbychoo

Rekomendowane odpowiedzi

WItam,

Od pewnego czasu mam problem z odkręcaniem aluminiowych BBS-ów. Jeszcze 2,5 roku temu sam zmienialem koło po złapaniu gumy, zwykłym kluczem. Teraz jak zmieniam z zimówek na letnie czy odwrotnie, każdy warsztat wulkanizacyjny przeżywa koszmar. Łapią się za głowę jak tylko mnie widzą. Żadne pneumatyczne maszynki nie wchodzą w grę - obowiązkowo dobry klucz krzyżakowy z 1,5 metrową przedłużką, każda śruba. A i tak za każdym razem kilka śrub zostaje skręconych na łbie, no i wymiana. Wczoraj musiałem ściągać koło z powodu problemów z oponą i musiałem wymienić wszystkie 5 śrub - tak się zużyły przy odkręcaniu. Nawet nie myślę co by się stało jakby trzeba było zmieniać koło gdzieś na trasie.

Pracownik warsztatu powiedział mi, że to wina wyrobionych stożków w felgach i stwierdził, że czas zmienić felgi, a nie bardzo mam na to ochotę. Powiedział też, że ewentualnie mogą pomóc śruby ze stożkową ruchomą podkładką. Zastanawiam się czy chodziło mu może o śruby pływające?Jeżeli macie jakieś doświadczenia w tym temacie to proszę o pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba ci się blokuje na gwincie, czy do felgi tak przywiera? Jasne, że podkładki mogły by pomóc - bo lepiej by śruby felgę chwytały - jeżeli stożek śruby jest za mały do felgi. Ale czemu właściwie tak się dzieje - za mocno ci dokręcają śruby? Ja u siebie zawsze smaruję gwinty śrub przed przykręceniem i nie ma problemów z odkręcaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś z zakładu wulkanizacyjnego twierdził, że wina nie leży po stronie gwintu ale łączenia na stożku 'felga - śruba'. I powodem napewno nie jest zbyt mocne dokręcanie śrub, po prostu śruba zapieka się na stożku, bo stożki w feldze są wyrobione (to wszystko wg opinii pracownika warsztatu).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są chyba specjalne smary do aluminium, żeby się nie zapiekało - wiem, że stosuje się je w rowerach do aluminiowych śrub. Zastosowanie podkładek też mogło by coś dać takim przypadku, bo wtedy podkładki by się wtedy zapiekły, a same śruby można by odkręcić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.