Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Po przeanalizowaniu tabelek i postów na forum nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie: chcę założyć 205/40/R17 na felgę szerokości 8 cali, ale czy opona nie będzie za bardzo naciągnięta i czy to jeszcze nie obniży profilu opony? Obecnie jeżdzę na 225/40/R18 i muszę przyznać, że nie jest to fajna sprawa, gdyż przy wyprzedzaniu na koleinach mam ciepło w gaciach, bo mój samochód buja się jak nie przymierzając rubin w pępku cygańskiej tancerki. Do tego drą się krawędzie opon, bo nie mogę wstrzelić się idealnie w koryto koleiny, bo raz jest za wąsko a raz za szeroko. Dla uprzedzenia pytań dodam, że zbieżność mam ustawioną. Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam
Opublikowano

Szerkosc felgi wynosi 203,2 mm a opona 205mm - sam sobie odpowiedz czy taka opona bedzie naciagnieta :D

 

p.s. zamiast 205/40/18 zaloz 205/45/18 (srednica kola ta sama co w 225/40/18)

 

Teraz doczytalem ze chcesz zmienic na 17-tke 205/40 - przy 17-tce to zakladaj 205/50 ewentualnie 205/45.

Opublikowano
Myślisz, że profil 45? Hmm..., skoro tak twierdzisz. W sumie to chciałbym uniknąć prostowania felg ( co może być szybko potrzebne przy naszym stanie nawierzchni). Dzięki :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam. Po przeanalizowaniu tabelek i postów na forum nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie: chcę założyć 205/40/R17 na felgę szerokości 8 cali, ale czy opona nie będzie za bardzo naciągnięta i czy to jeszcze nie obniży profilu opony? Obecnie jeżdzę na 225/40/R18 i muszę przyznać, że nie jest to fajna sprawa, gdyż przy wyprzedzaniu na koleinach mam ciepło w gaciach, bo mój samochód buja się jak nie przymierzając rubin w pępku cygańskiej tancerki. Do tego drą się krawędzie opon, bo nie mogę wstrzelić się idealnie w koryto koleiny, bo raz jest za wąsko a raz za szeroko. Dla uprzedzenia pytań dodam, że zbieżność mam ustawioną. Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam

 

Chyba 205/50/17? to jest zamiennik do 225/40/18. Przy profilu 40 różnica w obwodzie w stosunku do 225 wyniesie 6,5 proc. i takie będziesz miał przekłamanie na prędkościomierzu. Do tego 205/40/17 ma o ok. centymetr niższy bok opony, c0 pogorszy komfort jazdy, natomiast 205/50/17 ma wyższy bok o ok. 1 cm od 225/40/18.

Wejdź na tę stronkę i popatrz jak się zmienia wielkość koła.

http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

Ja bym nie zakładał 205 na 8" ale wybór należy do Ciebie ;) Sam używam 205/50/17 na 7" zimowki. Oczywiście trakcja jest gorsza niż na 225

 

Co do zdzierania krawędzi- może problem tkwi w technice jazdy (płużenie przodu w zakrętach) a nie koleiny :doh: :?:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Witam. Po przeanalizowaniu tabelek i postów na forum nie znalazłem odpowiedzi na dręczące mnie pytanie: chcę założyć 205/40/R17 na felgę szerokości 8 cali, ale czy opona nie będzie za bardzo naciągnięta i czy to jeszcze nie obniży profilu opony? Obecnie jeżdzę na 225/40/R18 i muszę przyznać, że nie jest to fajna sprawa, gdyż przy wyprzedzaniu na koleinach mam ciepło w gaciach, bo mój samochód buja się jak nie przymierzając rubin w pępku cygańskiej tancerki. Do tego drą się krawędzie opon, bo nie mogę wstrzelić się idealnie w koryto koleiny, bo raz jest za wąsko a raz za szeroko. Dla uprzedzenia pytań dodam, że zbieżność mam ustawioną. Będę wdzięczny za porady. Pozdrawiam

 

Chyba 205/50/17? to jest zamiennik do 225/40/18. Przy profilu 40 różnica w obwodzie w stosunku do 225 wyniesie 6,5 proc. i takie będziesz miał przekłamanie na prędkościomierzu. Do tego 205/40/17 ma o ok. centymetr niższy bok opony, c0 pogorszy komfort jazdy, natomiast 205/50/17 ma wyższy bok o ok. 1 cm od 225/40/18.

Wejdź na tę stronkę i popatrz jak się zmienia wielkość koła.

http://www.miata.net/garage/tirecalcold.html

Ja bym nie zakładał 205 na 8" ale wybór należy do Ciebie ;) Sam używam 205/50/17 na 7" zimowki. Oczywiście trakcja jest gorsza niż na 225

 

Co do zdzierania krawędzi- może problem tkwi w technice jazdy (płużenie przodu w zakrętach) a nie koleiny :doh: :?:

 

Myślę, że problem nie w płużeniu, gdyż w 4 kołach krawędzie zarówno wewnętrzne jak i zewnetrzne są pogryzione.

Opublikowano
Jeszcze jedno: czy po założeniu 205/40 na 17 profil opony ulegnie zmniejszeniu sam w sobie? Bo mógłbym zastosować się do zalecenia, aby wrzucić 205/50, ale wtedy wielkość koła byłaby równa( lub prawie równa kołom tym co mam, czyli 18 calowym. A chcę tego uniknąć, bo przy maksymalnym skręcie opony szorują mi o wewnętrzne nadkola ( nie z góry, lecz z przodu i z tyłu).
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

 

Tak, et 15 albo 12 jak się nie mylę. A koła chcę pomniejszyć. Dzięki w każdym razie. Linka przejrzałem. Pomocny.

Opublikowano
Też mam opony 205/40/R17 na felgach 8 calowych i katastrofa to mało powiedziane...Muszę je zmienić bo jazda wygląda jak walka o życie ;)

 

A dlaczego? Za szerokie?Za wąskie? Za niski profil? Napisz póki mam jeszcze czas do zakupu opon, ,bo będę miał kibel...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

 

Tak, et 15 albo 12 jak się nie mylę. A koła chcę pomniejszyć. Dzięki w każdym razie. Linka przejrzałem. Pomocny.

 

Skoro mas takie małe ET :duh: :duh: to nie dziwota że Ci obciera koło.... Weź się lepiej zastanów nad zmianą felg a nie opon :idea: :idea: :cool2:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

 

Tak, et 15 albo 12 jak się nie mylę. A koła chcę pomniejszyć. Dzięki w każdym razie. Linka przejrzałem. Pomocny.

 

Skoro mas takie małe ET :duh: :duh: to nie dziwota że Ci obciera koło.... Weź się lepiej zastanów nad zmianą felg a nie opon :idea: :idea: :cool2:

 

Felgi już poszły na wymiankę.

Opublikowano
Też mam opony 205/40/R17 na felgach 8 calowych i katastrofa to mało powiedziane...Muszę je zmienić bo jazda wygląda jak walka o życie ;)

 

A dlaczego? Za szerokie?Za wąskie? Za niski profil? Napisz póki mam jeszcze czas do zakupu opon, ,bo będę miał kibel...

 

 

Bo są za wąskie.Jazda na takim zestawie mija się z celem(przynajmniej dla mnie) sama jazda po mieście to udręka bo musisz mocno trzymać kierownicę nie ma mowy byś ją na sekundę puścił jak koło znajdzie jakąś nierówność czy pęknięcie w drodze zaraz ucieka a jazda w koleinach to walka o utrzymanie się na drodze . Zero przyjemności z jazdy.Wyglada bardzo fajnie tak naciągnięta opona na felgę ale za dużą cenę trzeba płacić za taki wygląd ;)

Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

A tak z ciekawości, co zrobiłeś przy aucie że masz taką sytuację? A może felgi masz o złym ET/IS? złym to znaczy za małym, np 20-25 zamiast 40-47

 

Tak, et 15 albo 12 jak się nie mylę. A koła chcę pomniejszyć. Dzięki w każdym razie. Linka przejrzałem. Pomocny.

 

Skoro mas takie małe ET :duh: :duh: to nie dziwota że Ci obciera koło.... Weź się lepiej zastanów nad zmianą felg a nie opon :idea: :idea: :cool2:

 

Felgi już poszły na wymiankę.

 

 

wino .. i co udało Ci sie wmienić felgi.wrzuc jakąs fotke coteraz bedzie... polecam 225/45/17 ... 205 na 40 profil to strasznie niska jest.... srednica koła w standardzie to 62,7 a jak założysz 205/40/17 to 59.58.... koła trzeba dobierać mneij wiecej aby średnica całego koła była porównywalna z oryginałe.... a felgi możesz sobie wrzucic 19 jak dasz profil 205/30/19

http://img110.imageshack.us/img110/2668/naroummmpr4.jpg
Opublikowano
Jeśli masz na myśli średnicę całego koła, to tak, się zmniejszy. Po to dałem ci link do strony :duh: :duh:

 

 

wino .. i co udało Ci sie wmienić felgi.wrzuc jakąs fotke coteraz bedzie... polecam 225/45/17 ... 205 na 40 profil to strasznie niska jest.... srednica koła w standardzie to 62,7 a jak założysz 205/40/17 to 59.58.... koła trzeba dobierać mneij wiecej aby średnica całego koła była porównywalna z oryginałe.... a felgi możesz sobie wrzucic 19 jak dasz profil 205/30/19

 

No, po pierwsze, 19 odpadają zdecydowanie. Po drugie to kurczę nie jestem przekonany co do 225, bo mi łysieją ( na koleinach) w okolicach krawędzi wewnętrznej i zewnętrznej i to okrutnie. Na trasie Toruń-Olsztyn-Toruń "wyłysiłem" tak 2 opony ( przednie). Dodam, że zbieżność jest ustawiona prawidłowo . Desperacja mnie ogarnia :mad2: :duh: :cry2: Pomóżcie, bo z nerwów jestem już zajechany jak cygańskie skrzypce :mad2: Aha, i chcę wstawić sobie gwintowane zawieszenie. Czy waszym zdaniem to dobry pomysł?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.