Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Brak mocy w bm-ce 740d.Diagnostyka wykazuje j/w.Jedzie na pół gwizdka.

Jak go zlokalizować.Czy wyjęcie nie jest skomplikowane?

Chyba jest gdzieś z tyłu silnika .Ale gdzie?

I czy awaria tego czujnika daje takie objawy?

Proszę o radę.

Opublikowano

Cześć kolego.

Prawdopodobnie chodzi ci o czujnik położenia wału korbowego, a nie jak piszesz - wałka rozrządu. Pamiętam twojego posta sprzed kilku miesięcy, gdzie już opisywałeś swój problem. Ja mam dokładnie taki sam i walczę z nim do dzisiaj. Dopiero dwa dni temu udało mi się zdiagnozować przyczynę - w Gdyni w serwisie. Nikt z miejscowych fachowców nie potrafił ustalić nic konkretnego.

Sam czujnik kosztuje ok. 350 zł w serwisie, a znajduje się gdzieś przy kole silnika na przedłużeniu osi wału - czyli nic konkretnego ci nie podpowiem. Ale z wymianą powinien sobie poradzić każdy bardziej kumaty mechanik.

Opublikowano

Cześć.

Dzięki za odpowiedż.Przed chwilą rozmawiałem z serwisem bmw w Krakowie.

Jednak w naszych silnikach są dwa czujniki - położenia wału korbowego i czujnik wałka rozrządu. Ten drugi znajduje się z przodu po lewej stronie - w/g fachowca z serwisu.

Ale przyczyną spadku mocy jest czujnik położenia wału korbowego.Montaż i demontaż jest dziecinnie prosty.

Przedtem sprawdziłem układ zasilania,zmieniłem filtr paliwa i sprawdziłem pompę paliwa w baku.Także to jest w porządku.

Czy u Ciebie po wymianie tego czujnika jest OK?

Pozdrawiam.

Opublikowano

Jeszcze nie wiem, ponieważ dopiero po południu będzie wymieniony czujnik. Ale i tak mam autko unieruchomione ze względu na to, że nieumiejętnie ładowałem akumulator (nie odłączyłem klem) i się coś porobiło z EWS - podobno. Mianowicie w ogóle nie działa rozrusznik. W każdym razie chłopaki dopiero zaczną "grzebać".

A akumulator padł, bo za długo chechłałem. A nie chciała zaskoczyć, bo padnięty czujnik....

pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie. Czasami zapali od razu, a czasami trzeba kręcić dosyć długo.Chyba to początek końca tego czujnika.

Życzę szybkiej naprawy.

Opublikowano

Chyba w Polsce nie ma za dużo 740d z silnikiem M 67.Sam układ wydechowy ma 4 katalizatory. Koszt w servisie 14.000 pln. Mam nadzieję,że wymiana mnie nie czeka. Przepływka- 1500 pln!!.

A taka wstępna diagnoza jest po wstępnej analizie komputerowej w Kielcach.

Mam tylko nadzieję,że to będzie czujnik położenia wału lub wałka rozrządu lub błąd komputera.

Czekam na jutro - dam znać.

Pozdrawiam.

Opublikowano

I po wizycie w servisie w Krakowie okazało się ,że to awaria jednej z turbosprężarek- prawej. Coś się przycina. Dlatego raz ciągnie a raz muł.Cena nowej 5000 pln a regeneracja ok. 1000. Tylko jak ją wymontować. Może ktoś wie.Czy od spodu auta?

Prosiłbym o jakieś sugestie. Każda uwaga mile widziana.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Czy w Polsce bmw 740d jest dwie szt.?Posiadacze tych ekstra pojazdów z tymi silnikami- dajcie głos.Pomagajmy sobie nawzajem.Po wielu wizytach w servisie - służę pomocą.

Pozdrawiam

Opublikowano

Właśnie wróciłem z serwisu w Gdyni. Trochę to trwało, tzn. nie odzywałem się, bo ostatnio sporo roboty. A w międzyczasie padł cholerny rozrusznik (na szczęście to nie EWS, czy coś tam).

W każdym razie czujnik wału wymieniony - silnik pali na dotyk. Jedzie już dużo lepiej, ale to i tak jeszcze nie to. Mówisz, że to sprężarka? Być może, moje autko idzie jak złoto, tylko że nie zawsze. Boję się, żeby mnie to nie spotkało.

Co do sprężarki, to widziałem jakieś dwa tygodnie temu na allegro właśnie do 740d. I to za nie dużą kasę (chyba 800 zł jak dobrze pamiętam). Ciekawe, czy się jeszcze pojawi?

 

Daj znać jak coś zdziałasz, ja też się odezwę od czasu do czasu, jak będę mógł coś podpowiedzieć.

pozdro.

Opublikowano

Być może,trzeba tylko przeczyścić turbinę z nagaru.Wczoraj jeżdziła bez problemu.I z tąd domniemanie ,że może się przycinać.

Tylko jak ją wyjąć??????????

W kielcach pytałem w kilku zakładach - nikt nie chciał się tego podjąć.Cholera.

Ale częściowo już wiem.Nie wiem tylko jak dostać się do trzeciej śruby łączącej turbinę z kolektorem.

Może mi ktoś pomoże.

Dzięki.

Opublikowano

To raczej nie turbina, a jej sterowanie, to normalka w 740d podobno. Odepnij przepływki i zobacz czy syt. się poprawia. Katalizatory można wyciąć ( w sumie lepiej chyba jest zostawić puszke ale wyciągnąć środek) i jest o niebo lepiej, a przepływka w BOSCHu taka sama tylko bez nowego kawałka rury 1000 zł, a w sumie to pasuje taka za 350 w IC i przelutować czujnik temp.

 

Pozdrowienia.

Opublikowano

troche dziwne aby turbina tak sie walila w tych 740d zeby raz dzialala a raz nie...

 

w srode bede wiedzial cos wiecej po diagnostyce w aso

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.