Skocz do zawartości

[E36] znoszenie przy jezdzie po prostej/regulacja zbieznosci


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Niedawno regulowali mi zbieznosc w mojej betce.

Drążki razem z końcówkami nowe (Lemforder z katalogu).

Silentbloki przód i tył wcześniej wymienione na nowe. Amortyzatory mają 3 miesiące, nowe. Nie ma żadnych luzów na kołach - ręcznie sprawdzali i jest ok.

Auto wczesniej przejechalo ładnych pare tys. i wtedy czesto potrzebna była minimalna korekta w prawo zeby jechal prosto. Opony mam standardowe - 195/65/15 (felga stal).

Teraz, po regulacji zauważyłem, że jadąc minimalnie trzeba korygować w lewo.

Zmienili koła (tył na przód, później lewe na prawe) - minimalna różnica przy zamianie stronami prawa na lewą.

Pytanie, czy to prawda, że opony muszą się uleżeć i dopiero wtedy auto będzie całkiem proste?? Czy możliwe, że opony się wytarły (nie widać zużycia jednostronnego) i dlatego znosi? :shock:

 

Pewnie się przekonam jak założę zimówki, ale to dopiero za pare tygodni.

 

Dzięki za jakieś wskazówki

Opublikowano

nie wydaje mi się żeby z oponami to była prawda, co najwyżej po zmianie to jakieś 3 do 5 km potem powinno być ok.

Pewnie Ci spi..... geometrie, niby komputerowa a nie raz musiałem po nich poprawiać bo auto w zimie tańczyło i ściągało. Zbieżność nic nie ma do ściągania tylko do cięcia opon jeśli to wina drążków sprawdz czy masz równo wkręcone końcówki wystarczy że jeden drążek będzie o 3mm krótszy a drugi dłuższy i będzie ściągać, to jest naj częstsza przyczyna.

Jeszcze może Ci sprężyna od amortyzatora ciągnąć - podlewaruj auto tak żeby oba koła były w góże i skręć na maxa w prawo i w lewo jak w którąś strone odbije mocniej to znaczy że sprężyna jest źle ułożona. Możliwości jest cała masa może to byc np tylna oś.

Oczywiście nie biore pod uwagę ewentualnej powypadkowej przeszłości Twojej betki

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Pewnie Ci spi..... geometrie, niby komputerowa a nie raz musiałem po nich poprawiać bo auto w zimie tańczyło i ściągało. Zbieżność nic nie ma do ściągania tylko do cięcia opon jeśli to wina drążków sprawdz czy masz równo wkręcone końcówki wystarczy że jeden drążek będzie o 3mm krótszy a drugi dłuższy i będzie ściągać, to jest naj częstsza przyczyna.

Dzięki za podpowiedź, tylko jak sprawdzić czy końcówki są równo wkręcone przy możliwie tak małych różnicach - nawet 3mm jak piszesz???? :shock:

Gość kręcił obiema śrubami od prawego i lewego drążka, na wyświetlaczu pojawiały mu się wartości +/- ale czy to miało wpływ na nierówne wkręcenie samych końcówek ????

 

Auto było kiedyś rozbite, fakt.

Ale jeżdząc na zimowych oponach (zaraz po zakupie) nie miałem problemu ze ściąganiem. Było lekkie drżenie kierownicy przy delikatnym hamowaniu z prędkości ok 60 i więcej km/h. Tego już nie ma po wymianie silentbloków i sworzni.

Mam jeszcze podejrzenie, że to może być wina lekko skrzywionego wahacza (prawy przód dla odmiany).

Zobaczymy co będzie dalej. Na razie powiedzieli mi, że ten wahacz może do wiosny poczekać z wymianą. Acha, sworznie przy kołach są ok (nowe niedawno zmieniane).

Jak ktoś ma inne pomysły co to może być, to z góry dzięki za podpowiedzi.

Opublikowano
Oczywiście to może być wachacz nawet pewnie jest, co drążków to sa one nagwintowane równo więc jak masz końcówki tej samej firmy l/p to zmież sufmiarką ile gwintu zostało z prawej a ile z lewej, jeśli jest różnie to wyrównaj. W moim poprzednim autku miało znaczenie 2 zwojów gwintu na gwincie czyli 2mm na + z jednej i 2mm na - z drugiej strony czyli 4 mm samochód ściągał wtedy dość znacznie. Czy ściąganie jest mocne tzn jak puścisz kierownice to wciąga mocno do rowu??

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Oczywiście to może być wachacz nawet pewnie jest, co drążków to sa one nagwintowane równo więc jak masz końcówki tej samej firmy l/p to zmież sufmiarką ile gwintu zostało z prawej a ile z lewej, jeśli jest różnie to wyrównaj. W moim poprzednim autku miało znaczenie 2 zwojów gwintu na gwincie czyli 2mm na + z jednej i 2mm na - z drugiej strony czyli 4 mm samochód ściągał wtedy dość znacznie. Czy ściąganie jest mocne tzn jak puścisz kierownice to wciąga mocno do rowu??

Mam tej samej firmy (Lemforder - katalogowo te drążki idą) dwa kompletne, nowe drążki. Jeśli chodzi o gwint drążków - tutaj gość kręcił dość mocno śrubami i nawet jeśli są tam różnice - to chyba przez to, że właśnie kręcił żeby zbieżność ustawić. Może nie o tym gwincie mówimy, ale jeśli zbieżność teoretycznie jest ustawiona, to ja nie mogę już tymi śrubami kręcić. Jeśli mówimy o innym gwincie - to w porządku. Podjadę i zmierzą czy jest równo.

Jak puszczę kierownicę, droga równa, płaska jak stół, żadnych wybojów, kamieni, itp. auto po przejechaniu jakiś 50 metrów zaczyna zmierzać powoli w kierunku krawężnika. Nie jest to tak, że od razu po puszczeniu wpadam do rowu. Nie ciągnie mocno. Powolutku zbliża się do krawężnika i trzeba minimalnie w lewo przesunąć. Później to samo - znowu puszczam kier. i znowu powoli idzie do prawego.

A co do wahacza, poznać że jest trochę skrzywiony jak popatrzysz na mocowanie gumowych, okrągłych elementów (to są chyba sworznie wewnętrzne - nie te przy samych kołach) z prawej strony i z lewej. To mocowanie z prawej jest lekko wysunięte w stosunku do tego z lewej strony. Widać też bardzo lekko po odchyleniu gumy z łącznika stabilizatora (prawego). Ale to trzeba się dobrze przyglądać, żeby wypatrzyć.

Pojeżdżę trochę, może coś się zmieni. Jak nie to chyba dopiero na wiosnę się dowiem, jak zmienię wahacz (+ łącznik stab.)

Dzięki za pomoc i zainteresowanie. Pozdrawiam

Opublikowano
... Jak puszczę kierownicę, droga równa, płaska jak stół, żadnych wybojów, kamieni, itp. auto po przejechaniu jakiś 50 metrów zaczyna zmierzać powoli w kierunku krawężnika. Nie jest to tak, że od razu po puszczeniu wpadam do rowu. Nie ciągnie mocno. Powolutku zbliża się do krawężnika i trzeba minimalnie w lewo przesunąć. Później to samo - znowu puszczam kier. i znowu powoli idzie do prawego.

...

Spróbuj na różnych drogach - drogi przeważnie są lekko pochylone do krawężnika (spływanie wody) i przeważnie minimalnie ściąga. Pojedź przy lewym krawężniku (jeżeli do droga jednokierunkowa, albo z dwoma jezdniami !!! ;-)) - co wtedy będzie się działo. Następne pytanie - czy cię faktycznie ściąga, czy może masz źle ustawioną kierownicę ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

ja mialem taki problem, ze w 1 warsztacie wymienili mi wahacz przedni bo byl lekki luz, sam widzialem na stacji diagnostycznej

 

nie wiem co kupili, ale byla to jakas koszmarna podroba podroby

 

byl za krotki o jakies 2mm i mial strasznie maly skok

 

po zrobieniu 4 tys kilometrow rozwalilo mi to cale zawieszenie

bo w momecie skretu w lewo kola ciagle uciekaly na prawo

 

pokrzywilo mi to inne elementy zawieszenia, bo przy skrecie w lewo byly bardzo duze naprezenia

 

zbierznosc nic nie dala, ta pierwsza zbierznosc po wyminie tego wahacza

sciagalo non stop na prawo

 

 

i tak sobie jezdzilem jakies 4 tys km, az wszystko zaczelo stukac i latac z przodu, po prostu koszmar, auto latalo na prawo i lewo, raptem po 4 tys kilometrow na poczatku bylo wszystko ok, a wymiana wahacza miala powod tylko taki ze na stacji zalecili by go wymienic.

 

i sie zaczelo od podroby wahacza

 

potem

pojechalem na warsztat i mowie, z reszta bylo widac, ze wahacz jest nowy, wymieniony 4 miesiace temu

 

 

nikt nie podejrzewal ze on jest jakies totalnie zly i przez niego wszystko jest krzywe, bo przeciez nowy...

 

w koncu zorientowalismy sie ze whwacz jest do d... wymienili na nowy bmw, pokrzywione elementy, zuzyte inne wahacze i drazki i jest idealnie, nic nie sciaga, kola nie myszkuja, prowadzi sie lekko

 

uczulam tylko na takie podroby wahaczy, pozorna oszczednosc, wpedza was w gigantyczne koszty

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Uwaga na marginesie do Marcina978 : czemu zawsze piszesz z przerwami między liniami ? Trochę źle się to czyta i trzeba dużo przewijać w wątkach w których piszesz, zmień to to :-) Myślę, że wszyscy będą wdzięczni.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Spróbuj na różnych drogach - drogi przeważnie są lekko pochylone do krawężnika (spływanie wody) i przeważnie minimalnie ściąga. Pojedź przy lewym krawężniku (jeżeli do droga jednokierunkowa, albo z dwoma jezdniami !!! ;-)) - co wtedy będzie się działo. Następne pytanie - czy cię faktycznie ściąga, czy może masz źle ustawioną kierownicę ...

Tak właśnie próbowałem, na różnych drogach. Wiem że trudno w Polsce znaleźć idealnie prostą i przy okazji nie pochyloną, ale zdarza się.

Generalnie jakakolwiek droga by nie była, auto znajomego szło prosto, a moje ściągało tak jak opisywałem.

Z tym lewym krawężnikiem dobry pomysł - wypróbuję to jak znajdę odpowiednią prostą !! :)

Kierownica, też się nad ustawieniem zastanawiałem, nie widzę aby źle ustawili przy okazji ustawienia tej zbieżności.

 

Marcin 978 - żeby uniknąć takich niespodzianek jak miałeś z wahaczem, ja sam kupuję tego typu części. Nie kupię zamiennika wahacza (ani sworznia, łącznika stab. itd) bo właśnie ryzyko jest, że wahacz może być minimalnie za krótki.

Opublikowano
pytanie - czy cię faktycznie ściąga, czy może masz źle ustawioną kierownicę ...

 

Też tak kiedyś myślałem ale naprawdę nie ma znaczenia jak jest założona kierownica (jedynie estetyka i tendencja kierującego do jej prostowania, co może dawac wrażenie że auto ściąga bo tak naprawdę poprostu skręca), za to ma znaczenie dlaczego jest krzywo najczęstszą przyczyna jest zły kąt pochylenia kolumny ale z tego co wiem to w tylnonapędowcach żadko jest redulacja, więc zostaje kręcenie przy drążkach albo cos jest krzywe. Najczęściej po wypadku kierownica jest krzywo w warsztatach naprawiaja to po najmniejszej lini oporu- przestawiaja kierownice a auto myszkuje albo ściąga

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Też tak kiedyś myślałem ale naprawdę nie ma znaczenia jak jest założona kierownica (jedynie estetyka i tendencja kierującego do jej prostowania, co może dawac wrażenie że auto ściąga bo tak naprawdę poprostu skręca), za to ma znaczenie dlaczego jest krzywo najczęstszą przyczyna jest zły kąt pochylenia kolumny ale z tego co wiem to w tylnonapędowcach żadko jest redulacja, więc zostaje kręcenie przy drążkach albo cos jest krzywe.

U mnie z tego co wiem nie ma regulacji kąta pochylenia kolumny. Facet, który ustawiał mówił że kierownicę wypoziomował idealnie!

To właśnie było jedno z pierwszych pytań jakie zadałem przy wizycie w warsztacie po raz drugi.

Dla mnie chyba jedyne i w miarę tanie wyjście na teraz to sprawdzenie tego wkręcenia drążków, czy jest równo, oraz podniesienie auta czy sprężyna od amortyzatora nie ciągnie. Czyli tak jak pisałeś.

Swoja droga czlowiek całe życie się uczy. Ile różnych elementów może mieć znaczenie dla toru jazdy !

Opublikowano
heheheh masz rację ja kiedys miałem szumiące łożysko w kole do tego stopnia że się lewe koło kręciło ciężej niż prawe (minimalnie) i samochód wyjeżdzał na środek jezdni zmieniłem łozysko i jak ręką odją. Może Ci zacisk w którymś kole trzyma. Przy hamowaniu tez ściąga? sprawdz to bo po naciśnięciu hamulca większość luzów się kasuje - nie biez tego testu za wyrocznie bo mogą Ci nierówno brac hamulce

Tylko BMW jest ważne...


http://ot.mklub.net - Ciemna strona wpływu BMW na umysł człowieka :-]

Opublikowano
Może Ci zacisk w którymś kole trzyma. Przy hamowaniu tez ściąga? sprawdz to bo po naciśnięciu hamulca większość luzów się kasuje - nie biez tego testu za wyrocznie bo mogą Ci nierówno brac hamulce

Własnie przy hamowaniu idzie prosto jak po szynach. Miałem kiedyś taki problem, że przy hamowaniu ściągało, ale to był polonez. Jakiś cylinderek (chyba tak to się nazywa) przy kole był zapieczony. Co ciekawe ściągało na lewo, a wina była po prawej stronie - koło prawe (ten cylinderek).

Opublikowano
pytanie - czy cię faktycznie ściąga, czy może masz źle ustawioną kierownicę ...

 

Też tak kiedyś myślałem ale naprawdę nie ma znaczenia jak jest założona kierownica (jedynie estetyka i tendencja kierującego do jej prostowania, co może dawac wrażenie że auto ściąga bo tak naprawdę poprostu skręca ...

Właśnie chodziło mi o to, że może być takie wrażenie, ale kolega widzę już dobrze przetestował w różnych przypadkach - faktycznie powodem jeszcze mogą być łożyska lub hamulce, myślę, że wystarczyłoby podnieść samochód i pokręcić pokolei wszystkimi kółkami.

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

  • 2 lata później...
Opublikowano
wymienilem wachacz i koncowke drazka kierowniczego firmy delphi i jest lipa - auto sciaga w prawo - czy to faktycznie zly pomysl z tym delphi czy ze zbieznoscia sie nie postarali ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.