Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów!

Postanowiłem założyć konto na Waszym Forum, ponieważ od jakiegoś czasu szukam jakiejś miłej starej Bawarki :wink:

Początkowo szukałem E30, ale po kilku przejażdżkach stwierdziłem że to za ciasny samochód dla mnie i o wiele lepiej czuję się w E28...

No i znalazłem wreszcie ciekawą propozycję sprzedaży - jest to 525E z silnikiem ETA 2,7 (o ile czegoś nie mylę, nie siedzę dobrze w beemkach), nie tuningowany, z przyzwoitą blachą...

Egzemplarz ten jednak ma - w/g mnie - pewne wady, o które chciałem Was zapytać. Mianowicie

- bardzo ciężko przełączają się biegi. Skrzynia chodzi tak jakby wewnątrz był baaaardzo gęsty olej i nawet po rozgrzaniu efekt nie ustępuje...

Biegi wchodzą "skutecznie", nie wypadają, jednak nawet w pozycji "luz" lewarek sprawia wrażenie jakby był zawieszony w jakimś gęstym glucie :lol:

Czy należy w związku z tym spodziewać się poważnych napraw skrzyni ?

Druga sprawa :

- czy te silniki miały wyskalowane obrotomierze do 4 tys. obr. ???? :jawdrop:

Właściciel mówi że jest to niskoobrotowy silnik i choć "na ucho" motor wkręca się wysoko (ten dźwięk... :oops: ) to oczywiście obrotomierz wskazuje niskie wartości (przy 100km/h na Vb. daje 1000 obr/min.)

Czy aby nie ma zegarów przełożonych z Diesla ??

 

Takie oto dwa pytania mnie dręczą i zniechęcają przed zakupem tego autka. Jesli ktoś ma doświadczenie z E28 z takim właśnie silnikiem to bardzo proszę o pomoc.

DZIĘKI !

Opublikowano
Witam Forumowiczów!

Postanowiłem założyć konto na Waszym Forum, ponieważ od jakiegoś czasu szukam jakiejś miłej starej Bawarki :wink:

Początkowo szukałem E30, ale po kilku przejażdżkach stwierdziłem że to za ciasny samochód dla mnie i o wiele lepiej czuję się w E28...

No i znalazłem wreszcie ciekawą propozycję sprzedaży - jest to 525E z silnikiem ETA 2,7 (o ile czegoś nie mylę, nie siedzę dobrze w beemkach), nie tuningowany, z przyzwoitą blachą...

Egzemplarz ten jednak ma - w/g mnie - pewne wady, o które chciałem Was zapytać. Mianowicie

- bardzo ciężko przełączają się biegi. Skrzynia chodzi tak jakby wewnątrz był baaaardzo gęsty olej i nawet po rozgrzaniu efekt nie ustępuje...

Biegi wchodzą "skutecznie", nie wypadają, jednak nawet w pozycji "luz" lewarek sprawia wrażenie jakby był zawieszony w jakimś gęstym glucie :lol:

Czy należy w związku z tym spodziewać się poważnych napraw skrzyni ?

Druga sprawa :

- czy te silniki miały wyskalowane obrotomierze do 4 tys. obr. ???? :jawdrop:

Właściciel mówi że jest to niskoobrotowy silnik i choć "na ucho" motor wkręca się wysoko (ten dźwięk... :oops: ) to oczywiście obrotomierz wskazuje niskie wartości (przy 100km/h na Vb. daje 1000 obr/min.)

Czy aby nie ma zegarów przełożonych z Diesla ??

 

Takie oto dwa pytania mnie dręczą i zniechęcają przed zakupem tego autka. Jesli ktoś ma doświadczenie z E28 z takim właśnie silnikiem to bardzo proszę o pomoc.

DZIĘKI !

 

Co do skrzyni to ciężko mi się wypowiadać ale kupienie innej i montaż nie będzie jakiś strasznie kosztowny jeżeli okaże się że ta już do reanimacji się nie nadaje ! ETA to silnik niskoobrotowy dzięki czemu jest ekonomiczny i to chyba najlepszy wybór jeżeli chcesz E28 do crusingu bo jeździ lepiej od 2,4 td i 2,0 benzyzny a pali mniej od nich :) Obrotomiersz jest okej :cool2:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Co do skrzyni, to może być uszkodzony sam wybierak, skoro skrzynia nie zgrzyta przy zmianie, czy przy redukcjach, ważne jak wchodzi z 3 na 2 a potem na 1, jeśli jest bez zgrzytów to stawiałbym na sam wybierak.

Co do obrotomierza, to zdaję mi się że ETA ma jednak obrotomierz do 5tys, ale mogę się mylić bo jeździłem takim sprzętem 2 lata temu i nie więcej jak 100km :D

Ale wrażenia z jazdy miałem bardzo pozytywne, dół mocniejszy jak w noramlnym 2.8

Sprawdz dobrze blachę to podstawa w klasykach, resztę tanio naprawisz

http://pomocdrogowakrk.pl

Tel:790 580 495

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.