Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Wszystkich

Od dawna poczytuję na tym forum i zawsze dzieki postom w różnych działach udało mi się roziązywać problemy tym razem jednak nie mogę już:

 

Wymieniam właśnie gumę pomiędzy wałem a skrzynią biegów jak wyczytałem tutaj nazywa się ona sprzęgło homokinetyczne. Moja jest cała popękana wręcz zaraz uległa by pęknięciu. Odkręciłem 6 śrub odepchnęłem lekko wał w strone mostu i niestety nie mogę tego rozpiąć. Pod gumą jest jeszcze taki jakby sworzeń, jest on wyślizgany więc podejrzewam że łączy obydwa elementy.

http://bmwfans.info/original/E34/Lim/520i-M20/ECE/L/M/1988/09/mg-26/ill-26_0061/#1

jest element chyba 1

 

Co zrobić aby zdjąć tą cholerną gumę, autko właśnie stoi na kanale a jutro musze jechać do pracy.

Pomóżcie :modlitwa:

Opublikowano

Witam,

jak masz za mało miejsca na wyjęcie przegubu to odkręć jeszcze podporę [nr 6 na rysunku] będziesz miał więcej miejsca, gdyż wał się wtedy zegnie, żadnych sworzni tam nie ma jest jedynie tuleja centrująca [nr 1 na rysunku]

 

Powodzenia

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano

Ale to chyba będę musiał wydech odkręcić . osłone itd a obawiam się iż połączenie przy 1 tłumniku nigdy nie było odkręcane także może być problem. Nie można tego jakoś podważyć dopchnąć..

Wał odepchnęłem o jakieś 2.5 cm także widać obok tej gumy tą tuleję pod nią ale ona wyraźnie wychodzi ze skrzyni i trafia do wału. Jest jeszcze jakiś taki metalowy jakby simering niewiem jak grzebałem śruokrętem to odpadł.

Pomocy autko stoi w garażu a jak czekam przed kompem

Opublikowano
--byłem oglądac gumę z e28 mam taką stara ,przyznam ,ze nigdy nie wymieniałem, ale muśle ze trzeba chyba odkrecić podpore i wał z tyłu,azeby go cofnąć ,pamiętaj że na krzyżaku sie nie rozpina jak się nie wie o pewnych sprawach wał jaest wywazany jak żle złozysz będa cyrki--tyle poradze moze ktos to robil-pozdro :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

A co myślicie jeśli bym podniósł tył auta czy nie rozjechał by się wał tak że mógłbym go bardziej cofnać - dobrze główkuję.

Jest godzina 10:30 i mam w sumie całą noc ale podpora i wydech mnie przerażają więc jesli ktoś miał do czynienia to pliss help

Opublikowano
... bez odkręcania podpory raczej się nie obejdzie, spróbuj nie rozkręcając wydechu, odkręć go tylko od autka niech sobie wisi (można podeprzeć) , będzie trochę miejsca na odkręcenie podpory :idea:

marzenie : E34 M5

http://img266.imageshack.us/img266/9927/540podpisnj4.jpg

Opublikowano
--ja uwazam , że wydech dla spokoju sprawy należy odkręcic , będzie i tak szybciej bo dojście lepsze do wszystkiego
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

Uff

godzina prawie pierwsza ale już po robocie i nawet po kąpieli (ja) :lol:

 

Tłumika nie odkręcałem tylko zdjąłem z zaczepów - przy przejechanych 400 tyś połączenie tłumika pod podporą musiałbym chyba przecinakiem zdejmować i od nowa skręcać. Odpięłem opuściłem i złamałem wał i wyszło. Wygląda to tak iż ze skrzyni wychodzi jakby cieńszy trzpień metalowy który wchodzi w wał i jest na tyle długi że to on blokował.

Uff ale sie udało

 

dzieki Panowie za pomoc :cool2: :modlitwa:

 

apropos z innej beczki - wydaje mi sie iż przestało mi trząść autem jak ruszam (tak było wcześniej) ale czytałem w którejś z wcześniejszych wypowiedzi iż nadmierne luzy na tej gumie mogą spowodować uszkodzenie łożyska w skrzyni

Niestety ja od jakiegoś czasu obserwuję iż jak sie rozpędzę tak pow. 90 samochód zaczyna jakby wyć. Nie wiem zmieniłem w międzyczasie opony na letnie (szersze) myślałem z poczatku że to to ale odgłos wyraźnie wydobywa sie albo ze skrzyni albo z mostu. Jakby porównać to jest to w podobie jak czasami (jeśli ktoś takowego posiadał albo jeździł) polonez ma uszkodzony most i ten wyje :D to podobnie jest tutaj.

Kojarzy może ktoś co może być przyczyną?

 

Pozdrawiam i dzięki jeszcze raz :cool2:

Opublikowano
--sprawdz stan oleju w "dyfrze", powiem tak kiedyś zmieniłem skrzynię biegów w e28 na używaną ze względu na łożysko na wałku głównym, i na trzecim biegu skrzynia właśnie wyła jak w Poldku, wniosek był jeden oddac skrzynię ,a drugi musiała byc rozbierana i np. zestaw 3-go biegu był wsawiony z innej skrzyni-----nigdy tak się nie robi ponieważ inne wiązki trybów nie zgrają sie z drugimi, i moze byc taki efekt, u ciebie nie wiem i le masz to auto i czy było cos robione koło skrzyni--pozdro :arrow: :arrow: :arrow:
"" jedż z butem ,ale nie na kapciu"", mów co myślisz , rób co mówisz
Opublikowano

Hmm, samochód mam prawie 4 lata. Jak kupiłem to wymieniłem olej w dyfrze i skrzyni na oryginały wg. katalogu. Od tamtego czasu zrobiłem ponad 100 tyś. Jak sie przyjrzałem to mam wyciek obok w/w sprzęgła - wycieka spod uszczelniacza a dyfer też jest lekko też wilgotny przy półosiach, nie leje sie ale jest mokrawo. Przy skrzyni bardziej...

Chyba sprawdzę stan oleju w skrzyni.. :idea:

dzieki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.