Skocz do zawartości

[E46] nie działa wentylator - POMOCY!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dzisiaj mechanik zauważył, że w ogóle nie działa mi wentylator na chłodnicy - po podłączeniu do kompa też wystąpił błąd usterki wentylatora/sterownika, mam pytanie ... czy w E46 jedyny sterownik sterujący pracą wentylatora to ten, który znajduje się na wentylatorze z tyłu?? czy jest jeszcze jakiś inny .. gdy odpiąłem wtyczkę od wentylatora i zmierzyłem miernikiem to dostaje +12V zasilania oraz na sygnale sterującym o ile dobrze pamiętam chyba cos koło +6, ale gdy nawet podam na sygnał sterujący +12V to wentylatora też nie idzie, więc walnięty sterownik ten na wentylatorze czy jakiś inny?? (gdy podpiąłem +12V bezpośrednio na silnik wentylatora, to wentylator zaczął się kręcić)
Opublikowano
Jak kreci wentylator to moze jakies kostki polaczeniowe sa zasniedziale.Zacznij od tego.
te gusta conducir? BMW
Opublikowano
wtyczki posprawdzane ... jeszcze jedno pytanko, jeździłem tydzień czasu bez pracującego wentylatora, wskazówka była wychylona tylko troszeczkę ponad połowę .. czy możliwie aby coś zaszkodziło dla silnika?? ewentualnie jakie są objawy przegrzanego silnika??
Opublikowano

efekty przegrania silnika to np, pęknięta uszczelka pod głowicą lub popękana głowica.

 

Ja przechodziłem ten problem w samochodzie znajomego, okazało się że był zepsuty ten sterownik na wentylatorze. (podobno to jest standard)

Kolega pojechał kupić drugi używany okazało się że też był zepsuty :/

Co zrobiłem: wywaliłem ten sterownik i podłączyłem zwykły przekaźnik tak żeby wentylator włączał się tylko przy włączonej klimatyzacji. Właścicielowi pomysł się podobał i odpowiadał.

No chyba że chcesz walczyć z sterownikiem ale radze nie kupuj używanego, a co do nowych to cena może Ciebie przygnieść.

pozdr.

Tuning is not a crime it's a way of life!!
Opublikowano

A moze przekaznik?

co do przegrzania silnika to napewno nic mu JESZCZE nie zaszkodziles,bez wentylatora w trasie to jako takie silnik ma chlodzenie powietrzem ale w miescie musisz uwazac.

te gusta conducir? BMW
Opublikowano
A moze przekaznik?

co do przegrzania silnika to napewno nic mu JESZCZE nie zaszkodziles,bez wentylatora w trasie to jako takie silnik ma chlodzenie powietrzem ale w miescie musisz uwazac.

 

w mieście właśnie też jeździłem cały czas ... poza falującymi obrotami to pracuje normalnie i ciągnie też dosyć ładnie ... tak się zastanawiam nad przekaźnikiem ale w inny sposób ... nie mam klimatyzacji, ale może sygnał sterujący podać na przekaźnik, przekaźnik zasilić z zasilania wentylatora i jak pojawi się sygnał to wentylator będzie się kręcić ... jedynyu minus to taki, że jak się włączy to bedzie chodzić na maksymalnych obrotach .. no i nie wiem czy te 6V wystarczy do zasterowania przekaźnika

Opublikowano
Niedopusc aby wskoczyla skazowka temperatury na czerwone pole.Jak wentylator pochodzi troche na maxa to mu nic nie bedzie,lepiej miec nie dogrzany silnik jak zlapac za wysoka temperature.Na poczatek mozesz zrobic maly pstryczek na kabelkach zamin rozwiazesz problem,jak zobaczysz ze temp.rosnie to pstryk .
te gusta conducir? BMW
Opublikowano
Niedopusc aby wskoczyla skazowka temperatury na czerwone pole.Jak wentylator pochodzi troche na maxa to mu nic nie bedzie,lepiej miec nie dogrzany silnik jak zlapac za wysoka temperature.Na poczatek mozesz zrobic maly pstryczek na kabelkach zamin rozwiazesz problem,jak zobaczysz ze temp.rosnie to pstryk .

 

no właśnie temperatura nie wychodzi więcej niż troszkę za połowe, aż mnie to bardzo dziwi czy aby wskażnik czy czujnik jest dobry, no ale z pod maski mi nic nie dymi, głowica nie pęka wiec juz sam nie wiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.