Skocz do zawartości

[E32] Lepsza praca silnika a styl jazdy???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Tam właśnie po całym dniu jeżdzenia w poślizgach (na suchej nawierzchni),ze startu zatrzymanego do prawie max.prędkości,szybkich odcinków specjalnych(na czas)-po prostu dzień ostrej na maxa jazdy tak że w jednym momencie zaliczyłbym dach OCZYWIŚCIE CAŁE SZALEŃSTWO ODBYWAŁO SIĘ NA BENZYNCE

 

I co po tym wszystkim -moje cacko dostało jeszcze lepszego kopa

Mało tego przestały stukać i tak ledwie słyszalne zawory ,poza tym praca silniczka uspokoiła się i jest jak szmer .

 

Pozwoliłem sobie zacytować fragment wypowiedzi ZIELONEGO bo zaczeło mnie to zastanawiać.

Otóż jak część z Was pewnie wie nie mogę dojść do ładu z równą pracą mojego silnika (M30) :evil: . I również zauważyłem, że właśnie po dość agresywnej jeździe motorek mi się uspokaja i dostaje wigoru :shock:

 

Z czym to może mieć związek???

Przecież nie są to :nienie: silniki rajdowe, które potrzebują takiego traktowania non-stop :mrgreen:

Bądź miły dla ludzi kiedy pniesz się w górę,

bo możesz ich spotkać kiedy będziesz spadał w dół...

Opublikowano

W e46 faktycznie tak jest, ma to zwiazek z otwieraniem sie przepustnicy i adaptacja jej do stylu jazdy. Czyli samochod prowadzony przez osobe ktora wogole nie przekracza 4000rpm bedzie zachowywal sie inaczej niz samochod ktory czesto wchodzi na obroty powyzej 4000rpm.

Latwo to zresetowac i przetestowac.

 

Pierwsza opcja:

Wystarczy przekrecic kluczyk do pozycji "zaplon", wcisnac pedal gazu 4 razy do samego konca, cala operacja powinna na koncu zostac zasygnalizowana krotkim beep-em.

 

Druga opcja:

Wlaczyc zaplon na czas 10sekund, wylaczyc na kolejne 10 sekund, i zastartowac silnik.

 

Po przeprowadzeniu tego typu czynnosci samochod nabiera zdecydowanie wigoru i jest zdecydowanie bardziej czuly na kazde nacisniecie pedalu gazu. Mysle ze w innych modelach BMW na pewno istnieje cos podobnego.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nawet w instrukcji BMW (E34, strona 79) pisze:

"...Po dłuższej jeździe z małą prędkością (np. w godzinach szczytu w mieście albo wo kolumnie pojazdów) jak najszybciej przejechać kilka kilometrów z prędkością obrotową silnika powyżej 3000 obr/min. ..."

 

Ogólnie działa, ale z mapą adaptacyjną nie ma wiele wspólnego (ta mapa nie poprawia działania pod względem osiągów, a pod względem czystości spalin i równomiernego działania).

 

Poadrawiam...

 

a poza tym nie ma piękniejszego dźwięku, niż "rozdarte" do 6000rpm BMW :)

 

a właśnie! przypomniało mi się też, że w tej samej instrukcji pisze, żeby nie dopuszczać do obciążania silnika poniżej 1500rpm!!!

to napisałem dla tych, którzy w imię "mniejszego spalania" duszą beemki na jak najniższych obrotach, a to fatalnie wpływa na ich żywotność

Kai

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.