Skocz do zawartości

uklad chlodzenia - wymiana płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam mam bm e30 325

zabrawlem sie do wymiany wody na plyn chlodniczy, odkrecilem waz na dole chlodnicy i na gorze przy nagrzewnicy woda zleciala dluchnalem jeszcze w zbiornik wyrownawczy i zlecialo chyba wszystko. Tak mi sie wydawalo. Wyczytalem gdzies ze do tego silnika wchodzi 10,5 litra, zaczalem nalewac koncentrat i zmiescilo sie tylko 5 litrow

Mam pytanie czy gdzie indziej powinienem spuscic stara wode jest jakis specjalny kranik ?? Czy uklad sie odpowietrza?? No ile naprawde wchodzi plynu do tego silnika

 

Pozdrawiam i prosze o male rady Zochu

Opublikowano
po prawej strony bloku silnika jest sruba chyba 17 - odkrecasz i spuszczasz plyn z bloku - szukaj jej w rejonach filtra oleju - blizej kabiny na podobnej wysokosci.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
po prawej strony bloku silnika jest sruba chyba 17 - odkrecasz i spuszczasz plyn z bloku - szukaj jej w rejonach filtra oleju - blizej kabiny na podobnej wysokosci.

A ile powinno wejsc plynu do silnika 2,5 ???

 

 

Zochu

  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano

no tak ale jak sie zalewa płyn spowrotem do ukłądu to termostat odcina układ silnika od chłodnicy jak rozwiązać ten problem aby nie wyglądało to tak że nalej 2 litry do chłodnicy a w silniku pusto otworzy siętermostat i źimny płyn wparuje na bardzo rozgrzany silnik... co mozę powodować pęknieciem głowicy badź czegoś tam ...:) no przecież trzeba to jakośwlac a róznica 80 st dla chłodnicy to sporo załadając 100 st przy głowicy bo wiadomo bez wody zanim dojdzie ciepło do termostatu to na bank bezie 100 st przy głowicy ... a płyn ma powiedzmy 20 st... chociaż zakłądam ,że przy głowicy to mozę byc cieplej...

 

Pozdrawiam

kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
no tak ale jak sie zalewa płyn spowrotem do ukłądu to termostat odcina układ silnika od chłodnicy jak rozwiązać ten problem aby nie wyglądało to tak że nalej 2 litry do chłodnicy a w silniku pusto otworzy siętermostat i źimny płyn wparuje na bardzo rozgrzany silnik...

 

witam

 

nie ma takiego problemu gdyz po wlaniu płynu napełnia sie cały układ

na zimnym silniku płyn krazy przez zbiorniczek wyrównawczy

 

pozdrawiam

POSPOLITUS MANIAKUS BEEMWUUS
Opublikowano
no niby jak jak obieg jest odłączony ? zawsze na źimnym ukłądzie chłodnica jest odłączona ...i otwiera obieg dopiero jak otworzy termostat a w chłodnicy chyba krązy sobie osobno...?
kupie silnik 2,5 L bądz 2.0 litra albo zestaw do swapa na 3l ,3,5
Opublikowano
no niby jak jak obieg jest odłączony ? zawsze na źimnym ukłądzie chłodnica jest odłączona ...i otwiera obieg dopiero jak otworzy termostat a w chłodnicy chyba krązy sobie osobno...?

 

a masz dwie pompy wody??

 

jedna do obiegu w bloku silnika a druga do obiegu w chłodnicy????

 

Nie kombinuj zabardzo kolego w tym układzie, speców z Monachum nie trzaba poprawiać.

 

Spuść wszystko, zalej zbiorniczek pod korek, uruchom silnik, nagrzewaj na wolnych obrotach kontrolując temp, popuść śróbkę odpowietrzającą, w międzyczasie dolewaj ubywającego płynu, jak przestanie bąblować z odpowietrznika zakręć, przejedź się , skontroluj temp, skontroluj ew. wycieki, skontroluj poziom i po zawodach :8) :8)

e61 530dA >> spacer.png

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.