Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od pewnego czasu nie działa mi dmuchawa. Najpierw przestała działać na wolnych obrotach a po pewnym czasie przestały działać max obroty - oświetlenie od potencjometrów dmuchawy i temperatury nie świecą się.

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_01.jpg

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_02.jpg

Panel kontrolny jest sprawny tzn. regulacja temperatury działa - mam ciepłe i zimne powietrze z obu stron

Regulacja dmuchawy otwiera mi nawiewy (w czasie jazdy ducha powietrzem) i zamyka dopływ powietrza w pozycji 0

Przełączniki rozdziału powietrza (szyba+tułów+stopy, auto, stopy) działają z obu stron.

Gdy dam maksymalne obroty na dmuchawie to słyszę załączenie się przekaźnika (pod schowkiem od strony pasażera)

 

Co to jest ?

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_03.jpg

Na czerwono jest zaznaczony przekaźnik

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_04.jpg

Zostało to wyjęte z tego miejsca

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_05.jpg

Podłączone było do zielonej kostki

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_06.jpg

Jest jeszcze jedno pudełko z elektroniką (domyślam się że jest to sterownik od nawiewu i klimatyzacji) bo bez tego nie słychać kiedy otwierają się wyloty powietrza

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_07.jpg

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_08.jpg

Wyjęte zostało z tego samego miejsca co poprzedni panel:

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_05.jpg

Podłączone było do niebieskiej i żółtej wtyczki (od strony pasażera) i zielonej i białej (od strony kierowcy)

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_09.jpg

http://bmw-orr.org/bmw7/e32_10.jpg

Po kolorach domyślam się że (strona pasażera) niebieska wtyczka jest od Panela Sterowania a żółta od sterowania prawą stroną nawiewów. Od strony kierowcy jeden kolor jest od nawiewów a drugi ?

Dmuchawa jest sprawna. Została wyjęta i podłączona na krótko. Kręci w obie strony. Do niej dochodzą dwa przewody czarny i brązowo zielony - na pewno jest to + i masa

 

Co mogło się zepsuć że dmuchawa nie działa - a może jakieś przekaźnik jest uszkodzony.

Proszę o pomoc

Opublikowano

na pytanie CO TO JEST ? odpowiem Ci, że to czujnik zanieczyszczeń..

Ponoc to coś ma sprawdzać jak wpadają syfy do kabiny i ten przekaźnik zamyka wlot powietrza...

 

Co do sterowania dmuchawką to masz silnik sterowany płynnie więc przekaźnika się nie doszukasz... :)

Wydaje mi się, że potencjometr obrotów Ci się popsuł... ew może to być bardziej zaawansowane technologicznie poprzez jakiś układ scalony... ale na początek stawiam na pokrętło..

rozbierz to i sprawdź ohm'omierzem czy przy kręceniu pokrętłem masz zmianę oporności na wyjściach...

Jak jesteś z Wawy - to możemy się spotkać i na chwilę zamienić modułami... (mam nadzieje, że mi nic nie spalisz :lol: )

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

a z którego modułu wychodzą przewody do dmuchawy

 

No z wego co jest pokrętło od dmuchawy.. :lol:

Masz je nawet na swoich zdjęciach.. 8)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

włąśnie doczytałem że ten "miecz" (z twojego rysunku nr 3 - CO TO JEST ?) służy właśnie do kontroli pracy dmuchawy.. :?

Czyli nie jest od kontroli czystości stanu powietrza... :shock:

Bo jak zauważyłem u Ciebie nie ma tego w opcji.. nie masz automatycznego zamykania obiegu powietrza... 8)

 

Sorry za błąd... ale jak rozbierałem to u siebie to miałem jeszcze inną - podobą płytkę która właśnie bada ten stan zanieczyszczeń..

.

Czyli to coś to wielki opornik z radiatorem umieszczony w wentylowanym kanale powietrznym.. i jak widać z układem sterującym...

Teraz to tak.. pokrętło w konsoli daje zmienną oporność a ten układ z radiatorem przekłada to na zmniejszanie (zwiększanie) napięcia na stykach dmuchawy... 8)

 

Ale dalej obstawiam żebyś zaczął od zamiany sterowania.. i zobaczył.. a potem ewentualnie ten miecz zamienić... (nie trzeba go koniecznie wkładać, można wtyczkę podłączyć.. ale uwaga bo będzie się grzał... :)

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano

ale na początek stawiam na pokrętło..

rozbierz to i sprawdź ohm'omierzem czy przy kręceniu pokrętłem masz zmianę oporności na wyjściach...

sprawdziłem potencjometry - na wszystkich trzech zmienia się oporność

 

mam pytanko odnośnie przepalonych żarówek - czy one nie są jakimś zabezpieczeniem np. bezpiecznikiem

 

jak wygląda sprawa podświetlenia panela sterowania nadmuchem przy włączonych światłach postojowych, mijania (w nocy to najlepiej widać) - czy włącznik dmuchawy jest jednocześnie włącznikiem oświetlenia pokręteł regulacyjnych temperatury i dmuchawy

 

znam tą strone - dzisiaj dałem kumplowi do przetłumaczenia

Opublikowano

Słuchaj miałem ten sam problem czyli dmuchawa raz się załączała raz wyłączała.

Wyjołem ten tak zwany miecz i przeczyściłem rozpuszczalnikiem do elemęntów elektronicznych i jakiś czas procowała ok czyli płynna regulacja obrotów dmuchawy ale po jakimś czasie znowu "lipa" więc wyciągnołem miecz z powrotem o podłączyłem wtykę.

Przy wyginaniu iryszaniu miecza zaczeła się załączać więc poprawiłem wszystkie lutu i do dziś jest ok

z żarówkami tak samo zrobiłem jak przestawała się palić to tylko poprawiłem ściżki lutu i jest ok

Opublikowano
Wyjołem ten tak zwany miecz i przeczyściłem rozpuszczalnikiem do elemęntów elektronicznych i jakiś czas procowała
wyczyściłem co się dało i nadal nie chodzi

 

na tej stronie http://www.nmia.com/~dgnrg/page_4.htm jest mowa o MOSFET

http://bmw-orr.org/bmw7/sword.jpg

wymieniał ktoś z Was te Mostet-y

 

nadal nie wiem z którego miejsca (modułu) wychodzą 2 przewody do dmuchawy - na nich nie ma napięcia

Opublikowano

podłączyłem wczoraj dwa miecze i dmuchawa nie ruszyła - w obydwu słychać było tylko przekaźnik jak się załącza na max obrotach - tak samo jest jak podłącze swój

 

nadal nie wiem z którego miejsca (modułu) wychodzą 2 przewody do dmuchawy - na nich nie ma napięcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.