Skocz do zawartości

powietrze a moc ?!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od razu zaznaczam, że chodzi o seryjny silnik m20b25 i fabryczny osprzęt (kolektor dolotowy, przepustnicę, gumę, przepływomierz i puszkę filtra powietrza).

 

Kwestia dotyczy ilości powietrza dostarczanego do puszki filtra powietrza przy tej fabrycznej konfiguracji. Chodzi o to czy Motronic potrafi dostosować ilość paliwa do dostarczonego powietrza aby mieszanka była optymalna?

Generalnie chodzi o to, czy jeśli porowadzimy większej średnicy rurę do puszki filtra to czy to zwiększy ilość powietrza doprowadzanego do silnika (czy przepływomierz ma tu coś do powiedzenia) i w związku z tym osiągi będą lepsze?

Lub odwrotnie, jeśli dolot do puszki filtra będzie mniejszej średnicy to ilość powietrza będzie mniejsza i osiągi gorsze?

Przy na "chłopski rozum" założeniu że Motronic się nie przystosuje to:

Gdy zwiększymy ilość doprowadzanego powietrza to mieszanka będzie zbyt uboga i osiągi spadną,

Gdy Motronic się nie dostosowuje to nie ma znaczenia jaka średnica dolotu powietrza do puszki filtra?

Co wy na to?

Opublikowano

jest w zasadzie tak jak piszesz, tylko o ile zmniejszenie ilości dopływającego powietrza (klasyczny przypadek spotykany przy instalacjach gazowych I i II gen. - ze zwężką) spowoduje, że przepływommierz obliczy i przekaże mniejszą ilość powietrza, a co za tym idzie będzie mniej mieszanki, to motor będzie słabszy ... o tyle samo zwiększenie ilości dopływającego powietrza już tak prosto nie zadziała

 

stosuje się co prawda różnego rodzaju stożki/sportowe wkładki itp. które mają zwiększyc ilość powietrza, ale żeby zmienić to odczuwalnie musiałbyś dokonać dalej idących zmian - na seryjnym osprzęcie wiele się nie osiągnie

 

zrób sobie doświadczenie i na jakimś kr ótkim dystansie przejedź się w ogóle bez wkładki filtra z otwartą puszką - zobaczysz czy polepszyły się osiągi - powietrza będzie dochodziło na pewno więcej

oczywiście nie polecam takiej jazdy przez dłuższy czas, ale na krótko nic się nie stanie - chyba, że masz syf, który Ci lata pod maską itp.

 

BTW - poza ilością powietrza bardzo ważna jest także jego jakość i temperatura

 

P.S.

poza osprzętem, który wymieniłeś na zmianę (zwiększenie) ilości podawanego paliwa mają wpływ także pompa paliwa, regulator ciśnienia oraz wtryskiwacze

beemki to choroba - nieuleczalna, ale za to bardzo przyjemna

miłośnik E30 ... użytkownik E46 :)

Opublikowano

Kurcze, tak czytam tego swojego pierwszego posta i chyba niezbyt jasno napisałem o co chodzi :-[

 

Więc tak, wywaliłem instalację gazową z auta i staram się doprowadzić pod maską wszystko do stanu seryjnego. Niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć do m20b25 tej rury gumowej idącej od puszki filtra powietrza do osłony lewej przedniej lampy. Znalazłem za to jakąś od mniejszego motoru i jest ona nieco węższa. Na siłę ją upchnę ale właśnie chodzi o to czy mniejszy przekrój tej rury nie spowoduje spadku osiągów (poprzez zmianę mieszanki powietrzno-paliwowej). Lub odwrotny przypadek, jeśli założę tam jakąś większą samoróbę to czy również nie dbije się to na zubożeniu mieszanki i spadku mocy (dlatego pytałem czy motronic się dostosowuje i czy średnica tej rury ma wpływ na ilość powietrza dostarczanego do silnika). Teraz chyba wyszło jaśniej :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.