Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

od dłuszego czasu kapie mi olej z zaworu EGR, czy to jest coś groźnego ?- w sumie samochód chodzi bardzo dobrze, idzie jak burza- ale wkurza mnie to kapanie, bo brudzi wężyki od paliwa i jakieś tak jeszcze.

co zrobic żeby to uszczelnic- sa jakieś uszczelki czy trzeba wymienic cały zawór??

jeżdze na oleju 5W40 - pełen syntetyk- może to przez to, poprzednio miałem zalany półsyntetyk 10 W 40??? i nie pamietam, zeby cos tak kapało

Opublikowano
Po pierwsze nie powinieneś zmieniać w ten sposób oleju. Jeżeli miałeś zalany półsyntetyk to powinieneś dalej lać półsyntetyk.
Opublikowano
no dobrze, ale gdzie turbina , a gdzie zawór EGR, który jest u góry- to wygląda tak jakby tak jakas uszczelka popuszczała przy zaworze własnie
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
no wlasnie kolego ja mam tak samo, znalazles przyczyne tego wycieku?? jak tak to odpisz
Opublikowano
Nie jest to turbina, jezeli nie ubywa ci oleju w silniku to olej bierze sie z przewietrzania silnika, po prostu wyjście z odmy jest umieszczone w obudowie filtra powietrza.Opary z silnika wraz z powietrzem sa zasysane przez turbine i najpierw olej(sa to bardzo male ilosci ale z czasem zbieraja sie w IC) ląduje w intercoolerze a pozniej pchany jest do kolektora. Było juz o tym na forum
Opublikowano
Nie wiem czy to wina przebiegu, gdyby tak było silnik brał by zauważalne ilosci oleju.Podobno pod deklem jest filterek ktory ma za zadanie oddnielac pow z silnika od czastek oleju ale nie jestem na 100% bo jeszcze tam nie zagladalem. W 90% turbina nie ma nic wspolnego z olejem w EGR-e. znajomy mial wyraznie wyczuwalny luz na turbinie w każdej płaszczyznie mimo to po zmianie odpowietrzania silnika w kolektorze mial sucho jak pieprz
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Przyczyna wycieku z egr-a jest jego luz na tulejkach, ponieważ jest on spasowany metal w metal. Po jakims czasie wyrabia sie i zasysany z podcisnieniem olej wydostajie sie na zewnatrz przez odpowietrznik. Sa 2 sposoby na to, a w sumie trzy. Mozna wymienic zawor egr na nowy cena okolo 420 zl. Kolejny sposob to zalozyc kruciec na odpowietrzniku zaworu egr nastepnie zalozyc wezyk i odprowadzac te drobne ilosci oleju spowrotem do silnika, lub najprosciej poprostu zrobic tak jak ja zrobilem od srodka zakleic silikonem dookoła prawa strone czpienia i bedzie ok. Ja zrobilem tak i mam spokoj. Przejechalem juz w ten sposob 2000 tys kilometrow i jak narazie jest ok.

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.