Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Musze napisac do jakich wniosków doszedlem, a mianowicie:

Kupiłem compacta tds 1,7. Sam byłem po to auto i mam 100% pewność, że przebieg jest aktualny (książka serwisowa - 164 tyś).

 

Wcześniej czytałem porady kilku kolegów, którzy piszą ze jeśli tds na ciepłym silniku długo zapala to jest już z dużym przebiegiem kiepską pompą wtryskową i lepiej takiego nie kupować.... A ja kupiłem i tak właśnie się dzieje że musi dłużej kręcić żeby odpalić, a przebieg jak na diesla jest mały...

 

Zauważyłem że jeśli silnik trochę ostygnie i świece żarowe zadziałają to zapala na tzw "strzała", a jak jest ciepły to świece sie nie włączają (tak niestety musi być) i trzeba kręcić dłużej. W związku z tym mam pytanie do znawców tematu: Czy jest jakiś bezpiecznik lub czujnik od temperatury silnika, który steruje tym czy świece maja sie włączyć, czy też nie :?: Parę lat temu mój ojciec miał passata i był taki sam problem.... znalazł jakaś tam wtyczkę i odłączył i po tym świece grzały się pełny czas jak na zimnym silniku (mimo tego że był rozgrzany) i auto zapalało na dotyk.

 

Być może to by pomogło :?: Co o tym sądzicie :?:

Opublikowano

poszukaj na forum, ktos kiedyś pisał o jakimś czujniku, ale wg mnie to bnez sensu- bo jak odłączusz to komp moze wiedziec że cały czas jest zimny silnik.

lepsze chyba jest pod tym wzgledem "cudo" z allegro bo oszukuje kompa tylko na chwile ze silnik jest zimny, a potem przytwraca wszystkie paramerty, ponadto cudo zwiększa dawkę wtrysku

Opublikowano
Tez mam diesla 318, z takim problem. Zamatowalem te kostke z allegro i trzeba przyznac ze pomogła, ale do konca objawy nie znikły.
Opublikowano

Jeżeli auto nie jest z pierwszej ręki, to nie ma się pewności, że przebieg jest prawdziwy. Niestety ale w Europie Zachodniej też już "kręcą" liczniki - oczywiście nie wszyscy. Owe 164 tys. km zrobionych na zachodnim (dobrym) paliwie na TDS-ie jest przebiegiem małym, a dolegliwość jaka występuje wskazuje na niesprawną pompę wtryskową. Ale do rzeczy - faktycznie owe "cudo" z allegro rozwiąże problem z zapalaniem na ciepłym silniku, ale nie rozwiąże problemu.

Osobiście tego nie polecam. Uważam, że usterkę powinno się zdiagnozować i poprostu usunąć. Oszukiwanie samego siebie nie jest dobrym rozwiązaniem.

Pozdrawiam

Opublikowano

w takim razie nie ma co kombinować przy świecach....

Ile kosztuje regenaracja takiej pompy :?: Bo poza odpalaniem to nie moge nic zarzucic, spalanie okolo 6 litrów osiągi bardzo dobre....

Opublikowano

jezeli na razie samochód chodzi dobrze to nie wpędzaj sie w koszty, które sa niemałe na pewno powyzej 1000 zł.

mi tez odpala na ciepłym po 2-3 s, ale sie tym w ogóle nie przejmuje- po prostu przeszedłem nad tym do porządku dziennego. Miał to od samego początku- jak go kupiłem w zeszłym roku-zrobiłem ok 30 tkm i jest cały czas tak samo. nie widze, żeby cos sie pogarszało,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.