Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Mam taki problem otóż posiadam E30 ze stałym napędem na cztery koła, zimą bardzo to pomaga w jeździe(można nieźle powymiatać :mrgreen: ) ale teraz przedni napęd jest praktycznie zbędny.

Moje pytanie brzmi czy da się jakoś odłączyć przedni napęd.

Piszcie co wiecie na ten temat.

 

Pozdro!

Opublikowano

na moje oko to jak zdejmiesz wałek od skrzyni do przeniego napędu to zadziała

ale zwoją droga to tak jakby wyjąc żarówki ze świateł przeciwmgielnych bo np jak jest mgła to siedzi się w domu

bez urazy oczywiście

 

:)

 

lepiej nie kombinować bo można przegiąć i wszystko się popsuje

http://images21.fotosik.pl/249/3d76349318abecfa.gif


Bardzo Mądry Wybór

firma "brain69" pozdrawia wszystkich:)

Opublikowano

niestety wyjęcie wału nic nie da bo już tak robiłem.

Po wyjęciu wału nie mogłem nawet wyjechać z garażu.

Cała moc która poszła na tylną oś była od razu przekazywana na przedni napęd, a że nie było wału to tylko wieloklin się obracał a samochód stał.

Kiedyś na allegro na jakiejś aukcji ktoś sprzedawał taką beemkę i pisał w opisie że da się to zrobić w bardzo prosty sposób i każdy mechanik nie będzie miał z tym problemu.

Swoją drogą to czemu tego nie zrobił :?:

Opublikowano
ale zwoją droga to tak jakby wyjąc żarówki ze świateł przeciwmgielnych bo np jak jest mgła to siedzi się w domu

bez urazy oczywiście

 

 

Święta prawda... :8)

Opublikowano

Chodzi mi tylko o zmniejszenie spalania, a i przyspieszenie będzie trochę lepsze.

Naprawdę niema sposobu żeby go odłączyć (oczywiście nie na amen)?

Opublikowano
a i przyspieszenie będzie trochę lepsze.

amen)?

Jakim cudem, e30 325ix na starcie zostawia e30 325i daleko z tyłu.

Opublikowano

To się nazywa ciąg na cztery kopyta :lol:

325i smaży laczka przy starcie, a 325ix jedzie do przodu

Przy 325i trzeba odpowiednio dawkować gaz żeby nie zerwać przyczepności

325ix nie ma takiego problemu :norty:

Opublikowano
Cały problem polega na tym, że każda cztero napędówka posiada centralny dyferencjał, który dziłała podobnie jak tradycyjny dyfer. Jedynym sposobem jest blokada dyfra centralnego na stałe lub zmiana na zwykłą skrzynię biegów.
Opublikowano

Ale wymiana skrzyni na zwykłą i tak nie rozwiąże do konca problemu bo nadal pozostaną zwiększone opory jazdy z powodu pozostawienia niewymontowanego przedniego napędu.

Operacja odłaczania na lato ogólnie wydaje się nieopłacalna chyba ze ktoś w okresie letnim robi bardzo duze przebiegi (autostrady lub wyjazdy zagraniczne) to mozna się bawić w takie przekładki. A może po prostu kupic drugie auto "letnie" np. E30 kabrio?

Opublikowano

Generalnie to też zastanawiałem się nad wymianą skrzyni od RWD.

Moja skrzynia jest już lekko przykatowana, do wymiany mam synchronizatory, jest problem drugim biegiem.

Nie wiem jak będzie z mocowaniami.

Może załatwię sobię jakąś skrzynie padaczkę i przerzucę ją na próbę.

Bo blokowanie dyfra wydaje mi się bardzo skomplikowane.

Co sądzicie?

Opublikowano

to po co ty to auto kupiles trzeba bylo kupic i!!!

zmienisz skrzynie naped zostawisz i i tak auto bedzie obciazone.

a wywalac wszystko i wsadzac z i ???? to takie chodzenie w kolo, trzeba bylo zwykla kupic i bys nie cudowal, a swoja droga ja jakbym mial wybor i oraz ix to wolalbym ciagnac na 4 lapy.....

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
a ja tyle czasu ix szukałem.... ech :duh:

E39 540i touring jeszcze bardziej czarrrnaaa :twisted:

E30 325i touring diabelnie czarna (była!)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.