Skocz do zawartości

Wilgotny dywanik po stronie kierowcy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, pytałem już na forum na temat znikającego płynu chłodniczego. Ostatnio przy odkurzaniu samochody podniosłem wykładzinę i okazuje sie że jest wilgotna, a w rynienkach na podłodze jest spora ilosć płynu.

Jak sie mógł tam znaleźć..Podejrzewam że może z nieszczelnej nagrzewnicy(tak miałem dawno temu w Polonezie) dodam że również auto lekko plami .Jeśli ktoś może mi podpowiedziec jeszcze jakieś inne przyczyny i naprawiał ten problem to będę wdzięczny za odpowiedź.

Opublikowano

... jeżeli to jest z Twojej strony to zobacz te połączenia do nagrzewnicy :

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/11407_p.png

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

kurde mam ten sam problem, moze nie az w takim stopniu intensywnosci, ze mam mokra podloge, ale na dywaniku widac czasem krople plyny. narazie podlozylem szmatke, zeby zobaczyc jak mocno kapie. szczerze mowiac nie wiem jak zabrac sie za uszczelnienie tego dziadostwa. wyciek widac mniej wiecej przy punkcie 2 z poprzedniego zdjecia

 

http://img153.imageshack.us/img153/8429/zdjecienr0181dr6.jpg

 

P.S. Mam chyba podobnego compacta? kolorek cordobarot ?

Opublikowano

U mnie bylo to samo ale kanaly do odplywu wody deszczowej byly zapchane!

 

Tez myslalem ze to plyn chlodniczy bo mi ubywal ale jakos przestal po tygodniu.

 

Zobacz czy sa kanaliki czyste!

Opublikowano

W zasadzie to je tak nazwałem...bo raczej to jesat profil podłogi(płyty podłogowej). Jest poprostu w przekroju kwadratu i stąd to moje określenie. Tam zbierał sie nadmiar płynu który uciekał z układu( tak sądzę)

I jeszce raz pytanie zasadnicze; można dobrać sie do tej usterki w warunkach domowych? Jeśli możesz misiek_525 odpowiedzieć to jestem wdzięczny. :cool2:

Jak wspomianialem lekko plami ale od lewej strony( patrząc od przodu auta) w strone grila......Kurde!! może to spod chłodni??od spodu??może to być??

Opublikowano
W zasadzie to je tak nazwałem...bo raczej to jesat profil podłogi(płyty podłogowej). Jest poprostu w przekroju kwadratu i stąd to moje określenie. Tam zbierał sie nadmiar płynu który uciekał z układu( tak sądzę)

 

To tam pod wykładziną ma sobie płynąć woda ? I którędy ma się wydostawać na zewnątrz ?

Opublikowano

... no jestem ...

w pierwszym wątku pisałeś o Polonezie - tam puszczał zaworek regulujący dopływ płynu do chłodniczki - tu jest nie co inaczej , te końcówki ze schematu oznaczone nr 6 masz w komorze silnikowej i przychodzą na nie wężyki z zaworków sterujących , w kabinie masz tylko połączenie oznaczone nr 2 - w realu wygląda to jak na fotce z tej aukcji :

 

http://allegro.pl/item183409464_bmw_e_36_nagrzewnica_panel_nagrzewnicy_e_36_e36.html

 

/ na 3 fotce widać te rurki a połaczenie/wejście do nagrzewnicy jest pod tą folią - żeby sie do tego dostać to zdemontuj osłonę nad pedałami , odchyl tapicerkę nad tunelem z Twojej strony - tam masz przewody do nagrzewnicy , jeżeli ciekną na tym połączeniu będzie biało- siwy nalot , /jeżeli chłodniczka przecieka to już jest więcej roboty bo trzeba rozbierać tunel i nagrzewnicę / pomacaj wykładzinę na tunelu powinna byc mokra ale to obstawiam na 30 % - prędzej woda bedzie dostawała się do środka z ... podszybia .Zobacz w komorze silnika po swojej stronie czy nia ma tam śmieci , na łączeniu blach podszybia i lewego boku / przykręcany jest do niego błotnik / są szczeliny odpływowe - jeżeli są nie drożne stoi tam woda a ona potrafi wcisnąć się pod uszczelkami wiązek el., linki otwierania maski itp , jak masz szyber to odpływy idą w słupkach i też tam kończą swój ' bieg ' więc mogą "dopompowywać poziom " - trzeba popatrzeć najpierw tam ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano (edytowane)
Misiek, (twój cytat-Zobacz w komorze silnika po swojej stronie czy nia ma tam śmieci , na łączeniu blach podszybia i lewego boku) sugerujesz przeciek wody z warunków atmosferycznych? Tą ciecz co macałem palcami pod wykładziną po stronie kierowcy( na przedziale pasażera), to ewidentnie wskazuje(po kolorze , kosystencji i ..no zapachu :) ) że to jednak chłodzący ale w każdym razie dzięki za bardzo obszerny opis, a teraz musze to przetrawić na wizji w samochodzie :cool2: . Może to potrwać pare dni....zanim dojdę co i jak(nie grzebałem nigdy przy betce) albo sie wkurzę i dam do kogos kto może to zrobić, równoczesnie stosując twoje uwagi przy naprawie :) . Pozdrawiam Edytowane przez Anonymous
Opublikowano
W zasadzie to je tak nazwałem...bo raczej to jesat profil podłogi(płyty podłogowej). Jest poprostu w przekroju kwadratu i stąd to moje określenie. Tam zbierał sie nadmiar płynu który uciekał z układu( tak sądzę)

 

To tam pod wykładziną ma sobie płynąć woda ? I którędy ma się wydostawać na zewnątrz ?

Pytanie retoryczne..... :8) lub złośliwe.....nie wiem... jest tam dotąd,dopóki jej fizycznie nie usunę co zrobiłem ostatno.

Opublikowano

mam ten sam problem.jakis czas temu zauwazylem ze nie moge oparowac szyb i zaczolem szukac od filtra pylkowego.myslalem pozniej ze nagrzewnica ale plynu chlodzacego nie ubywalo.zaczolem szukac w aucie wilgoci po czym zauwazylem mokry dywanik zdemontowalem wykladzine podlogowa i okazalo sie ze po umyciu samochodu woda przeciekla do srodka kabiny po dwoch stronach srodkowej konsolii.jeszcze tego problemu nie udalo mi sie rozwiazac ale to bardziej ze wzgledu na ograniczony czas ale mysle ze problem lezy w podszybiu.mysle ze tez odplywy sa zatkane.

 

http://img262.imageshack.us/img262/4080/dsc00868gg8.jpg

http://img66.imageshack.us/img66/2830/dsc00867yc9.jpg

Opublikowano

... co do chłodnicy to popatrz na połączenia 13/14 - tam jest czujnik poziomu płynu w chłodnicy - może puszczać na uszczelce (14) , zobacz korek spustowy - 9 czy jest dokrecony - tam gdzie jest wyciek powinno był tłuste / od glikolu / i nalot szaro - zielony , no może jeszce wypuszczac na uszcelce - 12 - no chyba jeszcze sprawdź opaske dolnego weża chłodnicy .... :cool2:

 

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//bmwfans.info/original/images/2501_p.png

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

Rayzel

sorka że tak to odebrałeś....borykam sie z tym i dopiero szukam rozwiązań :cool2:

misiek_525 świetnie to opisuje i naprawdę należy zagłębić się w ogrzewanie samochodu.

Opublikowano
Witam ! Co do mokrego dywanika po stronie kierowcy ,jesli cieknie Ci na polaczeniu nr2 to wymienic tzreba uszczelke nr 3 , u mnie tez cieklo i wymienilem , raczej tej uszczelki nie dostaniecie w motoryzacyjnym , przynajmniej ja bylem w kilku i nie dostalem. Chcieli mi sprzedac cala nagrzewnice za okolo 250 zl , wiec wyciagnelem owa uszczelke i poszlem do sklepu motoryzacyjnego ale z czesciami do maszyn rolinczych i ciagnikow , tam bez problemu dobrali mi odpowiednia . Wsadzilem ja tam gdzie trzeba i juz nic nie cieknie, koszt calej operacji to okolo 1zl . Aby wyciagnac uszcelke nie trzeba wyjmowac calej nagrzewnicy ani zciagac deski .
Opublikowano
No to ja też trochę pogrzebałem przy autku i już wiem że to płyn chłodniczy. No i nie cieknie na rurkach dochodzących do nagrzewnicy. Wiec pozostaje tylko nagrzewnica i tu nasuwa mi się jeden pomysł. Kiedyś w innym autku ciekła mi chłodnica i kupiłem uszczelniacz do chłodnic - pomogło. I zastanawiam się czy i w takiej sytuacji pomoże, co o tym myślicie?
Opublikowano

Witam kolegów,

w zasadzie wygląda że jest chyba..proste :) . Biorę się za zlokalizowanie i usunięcie awarii. Jak uda mi się dobrać do rzeczy i usunąć "chwasta" to będzie sukces.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.