Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Wiem ze ten temat był poruszany wielokrotnie ale nieznalazłem konkretnej odp. która by mi pomogła!

Otóż od wczoraj mam problem z chłodzeniem!Do tej pory wszytsko bylo idealnie(temp.nigdy nieprzekraczała połowy i ogrezwanie było super)!

Autko przy nadmiernej predkosci grzeje sie do 3/4 wskaznika, to samo dzieje sie podczas jazdy w miescie!

Odpaliłem dzis rano autko odkreciłem korek od zbiorniczka wyrównawczego i niezauwazyłem zadnego przepływajacego strumienia!

Visco podczas odpalania mozna zatrzymac reką i kreci sie cały czas z ta samą prędkoscią,nawet jak sie autko nagrzeje do 3/4 wsk.!A wydaje mi sie ze przy tej temp.powinno sie krecic razem z obr.silnika! Ogrzewanie równiez zanikneło całkowicie! Czy mozliwe aby tak nagle padła pompa razem z viskiem i termostatem!? Jezeli pompa jest uszkodzona to czy wisko bedzie działac poprawnie?! Od czego zaczac sprawdzanie?!

Opublikowano
witam.coś mi się wydaje że Ci się układ chłodzenia zapowietrzył .może wymieniałeś płyn albo masz gdzieś wyciek .mogła też paść pompa wody podobno to częste w tych motorach , radzę nie jeżdzić tylko zdjagnozować usterkę bo może wypalić uszczelke pod głowicą a wtedy :cry2:
Opublikowano
Przy układzie chlodzenia nic niegrzebałem od kiedy kupiłem autko bo wszytsko było ok.!!Wczoraj jadac na obwidnicy troche mu przycisnałem do ok.200km/h i sie nagrzał do 3/4!! Od tej pory mam problem z grzaniem silnika i z brakiem ogrzewania!
Opublikowano
A czy jezeli pompa jest walnieta to visko bedzie działać?!Nigdy przedtem mi sie niegrzał czyli przypuszczam ze visko było ok bo nawet je słychac bylo,a teraz nic! :cry: Mozliwe ze pompa wysiadła razem viskiem?!
Opublikowano
raczej nie jak pompa nie pompuje to prawdopodobnie nie ma odp. przepływu temperatury i dlatego visco się nie załącza najlepiej jak byś znalazł kogoś z taką bunią i sprawdził co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym , czy jest widoczny przepływ wody ja mam diesla to może być inaczej to nie ma sensu sprawdzać
Opublikowano
Byłem własnie sprawdzić autko!Przy zimnym silniku niewidac w zbiorniczku zadnego przepływu płynu!Po nagrzaniu autka nadal niemam ogrzewania!Przejechałem sie kawałek i temp.skoczyła znowu do 3/4 wsk. ale ogrzewania nadal niema!Termostat przepuszcza płyn bo oba węze są jednakowo ciepłe po nagrzaniu,lecz visko sie niezałancza!nagle zaczął sie podnosic poziom płynu w zbiorniczku az do maxa!Przypuszczam ze pompa niedziała bo brak przepływu (jedynie tyle co grawitacyjnie przez termostat)!Zauwazyłem tez ze koło pasowe pompy jest nadłamane i brak jest kawałka tego koła,ale obraca sie normalnie zgodnie z predoscia obrotowa silnika! Czy to moze oznaczac ze łopatki pompy są wyłamane?!Cemu ogrzewanie niedziała?! Czy jest to uzaleznione od pompy?!
Opublikowano
Ja myślę że to nie pompa. Grzał by się wtedy bardziej niż do 3/4. A na pewno nie jest zapowietrzony?
Opublikowano

sprawdz ta pompe najpierw,

mam taki sam model z 94 roku fura zadbana serwisowana do 230000 w belgi silnik nie robiony, dostalem ja w swoje rece nie katowalem ale pociskalem jej dosyc,

wydmuchalo mi uszczelke pod glowica po zrobieniu ja gdzies 5000 w dosc krotkim czasie,

po kupnie w zbiorniczku woda niedrgenela jak bog przykazal,

 

az tu na skrzyzowanku spod maski kupa pary rozerwalo mi krociec co waz na nim jest od chlodnicy czyli dmuchalo mi cisnienie do ukladu weze puchly na kamien, z visciem tez niewidzialem kiedy zalacza bo jak mialem rozgrzana to moglem sobie zatrzymac za kazdym razem takze wymienilem, plus chlodnica bez kawalka plastiku nienadawala sie juz :mad2:

 

ale bety mi sie nie grzala tak jak u ciebie i to ogrzewanie jeszcze, ciekawy jestem

 

po zakupie fury wymienialem plyny a chlodniczy wlali petrygo gdzies juz czytalem ze szkodzi,

Opublikowano

Oddałem autko do znajomego mechanika i jednak sie okazało ze to pompa walnieta ( wirnik pompy pekł w 2 miejscach przy wałku i nieobracał sie wogle )!

dzigit opisz jak teraz dziala u ciebie to visko bo ja nadal niemam pewnosci czy u mnie załancza!

Opublikowano

przed wymiana moglem zatrzymac spokojnie wiatrak palcem na dosc mocno rozgrzanym silniku,

a teraz palce lepiej nie przykladaj takze jest roznica i to duza, kazalem wymienic i jest efekt i pewnosc

teraz w londynie dosc przygrzewa a te swiatla i korki to lepiej nie ryzykowac juz raz stanolem w polowie miasta przez ta uszczelke linka kumpel i jazda 730 z 91r i moj trup

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.