Skocz do zawartości

CZYM RÓŻNIĄ SIĘ SONDY LAMBDA UNIWERSALNE OD DEDYKOWANYCH


Rekomendowane odpowiedzi

niczym.

sonda dziala w ten sposob:

jest tam material (nie pamietam jaki to pierwiastek) ktory po podgrzaniu do okolo 300 stopni generuje napiecie (tu zalezy jaki material) 1V lub 5V w zaleznosci od ilosci tlenu w spalinach. sonda lambda jest inaczej nazywana czujnikiem tlenu.na podstawie ilosci tlenu w spalinach komp dostosowuje mieszanke aby byla na granicu uboga/bogata. tak dziala sonda. sonda rozgrzewa sie w kilka minut, po to producenci zastosowali sondy 4 przewodowe (dodatkowe przewody to nic innego jak grzalka) aby sonda rozgrzewala sie szybciej i zeby auto nie trulo srodowiska w tych pierwszych minutach. wniosek jest prosty, jesli tylko gwint ci pasuje to kupuj i montuj. dziala prawidlowo !!!!. tylko z wtyczka sobie trzeba poradzic, a tu np bosch nie pozwala na lutowanie przewodu od sondy bo podobno to specjalny material jest i zaleca zlacze zaciskane (tulejka miedziana lub mosiezna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z mojego doświadczenia / wymieniam od kilku do kilkunastu / w miesiącu - zaznaczam że nie chciałbym nikogo przechwalać - ale jedyny stosowny zamiennik na rynku jeśli chodzi o sondy uniwersalne to

 

BOSCH z serii LS

 

w zależności od generowanego napięcia, mocy grzałki itd. jest w ofercie 7 modeli od LS01 do LS07

 

 

cena w detalu do 250PLN

TS SERWIS diagnostyka i elektronika samochodowa


tel. 607 890 658

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest znaczenie i to ogromne, pogadamy za 5 lat jak nie bedziesz mial pracy, bo chinczyk bedzie robil to samo co ty, tylko 10 razy taniej. pomysl o tym juz dzis, bo potem bedzie za pozno. pomijam kiepska jakosc materialow wykozystywanych do produkcji, my w branzy RTV nazywamy to - g ownolitem, a wyggryzanie elektroniki europejskiej przez chinska juz jest faktem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
  • Członkowie klubu

Odświeżę temat bo mam chyba problemik z sondą (albo z czymś innym)

 

samochód to E34 540iA M60B40 10.94r.

 

Od czasu do czasu z samochodem dzieją sie dziwne rzeczy.

Silnik zaczyna nierówno pracować i podczas dodawania gazu wchodzi nierówno na obroty ale tylko do pewnego momentu.

Jak ruszam to nie ma siły dopiero wyżej się lepiej zachowuje.

 

Trawa to jakis czas, czyli 20 - 40min i potem wszystko jest ok.

Nie ma zasady czy na ciepłym czy na zimnym - raz zdarzy sie to na zimnym raz na ciepłym.

 

Sonda Simensa kosztuje około 840 zł a boscha połowę mniej.

Czy jak wybiore tą tańszą opcje to będzie chulać??

 

A może powodem takich zachowań jest coś innego (przepływomierz, regulator ciśnienia na listwie)??

 

Czy zły dobór mieszanki ma wpływ na prace skrzyni??

Pytam dlatego bo jak wszystko jest ok, to skrzynia pracuje dobrze

a jak przytrafi sie ta dolegliwośc to skrzynia głupieje i nie wie co ma robić.

 

P.S. flash widzę że masz pojęcie, pomóż cos w tym temacie

 

Pozdrawiam

003.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.