Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dobra rezygnuję na razie ze swap'a :/ , wiec pozostaje mi wymienić łańcuch, moze ktoś mi poradzić co dokładnie muszę zmienić?

wiem że trzy koła łańcuch oczywiście i trzy ślizgi, napinacz mam nowy (zmieniłem i h...j) :)

 

jakieś podkładki szpilki itp??

jak ustawić tam znaki, jeśli ktoś to robił sam to proszę o szczegóły

Opublikowano

Przykro mi ale nie odpowiem na Twoje pytanie :) Jedynie spytam jaki jest mniej więcej koszt robocizny w miarę sensownym serwisie bo sam tego nie zrobię. Coś mi dziwne dźwięki z rozrządu chyba dochodzą. Takie stukanie czy coś, nie wiem jak to określić. Rzęził mi zaczep przy tłumiku końcowym ale to dzisiaj zrobiłem a całego wydechu nie jestem pewien czy coś nie ma w środku wysypane i mi nie wpada w rezonans. Słychać to około 1000-1200obr/min.

Mam przejechane 270tyś. więc należałoby chociaż looknąć co tam jest.

 

Pozdro

Opublikowano

Jesli lancuch nie dzwoni to po co go ruszac?? Przy wiarygodnym przebiegu 160 tkm raczej nie powinno byc takich efektow. Ja mam wg. ksiazki serwisowej ok 200 tkm i nic nie slysze. Jedynie napinacz musze wymienic bo rozpadlo sie jego zabezpieczenie :duh:

 

Ale jesli uparles sie na wymiane, to jest troche roboty... trzeba:

 

- zdjac plastikowy tunel chlodnicy, paski klinowe, odme, odkrecic czujnik polozenia walka rozrzadu, zdjac plastikowa prowadnice impulsatora

- odkrecic wiatrak (ale bez pompy wodnej - ona nie musi byc wyjmowana)

- odkrecic pokrywe zaworow (problem to kiepski dostep do srub od strony podszybia)

- krecac kluczem na kole pasowym walu korbowego ustawiasz pierwszy tlok w gornej pozycji (krecisz az krzywki zaworow dolotowego i wydechowego - od str rozrzadu - beda skierowane do siebie)... strzalki na kolach lancuchowych musza byc skierowane do gory (w przypadku silnika M42 pod katem w lewo... bo silnik jest przechylony) i w tym polozeniu blokujesz jakims klinem wal korbowy (otwor w kadlubie silnika i kole zamachowym)

- dalej... sprawdzasz ustawienia i wszystkie zanki na kolach (najlepiej zrob sobie dodatkowe)... sa jeszcze takie male kropeczki na kolach lancucha, ktore musza byc w jednakowej plaszczyznie z gorna pokrywa rzozrzadu

- odkrecasz gorna pokrywe rozrzadu (z tego co pamietam to nie musisz zlewac plynu chlodniczego i wyjmowac termostatu... ale nie daje glowy)

- odkrecasz kola pasowe blokujace dostep do dolnej pokrywy

- dolna pokrywa rozrzadu (jesli masz klime to ze zdjeciem dolnej jest przegwizdane :mad2: ... pompe klimy trzyma lapa przykrecona na 3 sruby (dwie sa z przodu i jest latwo je odkrecic, trzecia od strony kolektora wydechowego i wlasnie tam trzeba sie namocowac)

- po uporaniu sie z klima, pozostaje odkrecenie dolnej pokrywy

- odkrecasz (kluczem 19) srube pod ktora znajduje sie napinacz lancucha (po lewej stronie silnika) i wyjmujesz go

- nastepnie odkrecasz gorna prowadnice lancucha i gorna srube prawej prowadnicy (lewa prowadnica jest teraz bez napinacza)

... juz nie pamietam czy trzeba odkrecac kola lancuchowe przy wymianie samego lancucha czy nie (ja je odkrecalem przy wyjmowaniu glowicy)

- zdejmujesz lancuch i zakladasz nowy

......

- dalej robisz wszystko w odwrotnej kolejnosci niz napisalem powyzej, pamietajac o sprawdzeniu 10x ustawienia wszystkich mozliwych znakow oraz sprawdzeniu napiecia lancucha

......

- musisz pamietac o nowych uszczelkach pod pokrywy (zaworow; rozrzadu - tam sa papierowe... gorna i metalowe... dolna), ew. mozesz uszczelnic odpowiednia pasta

- dodatkowo lecz niekoniecznie mozesz wymienic napinacz lancucha

 

Moje zdanie jest takie... Jesli nie masz nie masz w garazu kanalu/podnosnika lub dobrych narzedzi, to zlec robote mechanikowi. A jesli nie ma potrzeby wymiany lancucha... to tymczasowo mozesz ja odpuscic :cool2: Po co masz ladowac dodatkowa kase :?: :!:

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano

Jesli cos Ci to pomoze, to jest taka strona www.318is.de ... w dziale DIY + FAQ jest kilka przydatnych informacji do pobrania - rowniez na temat rozrzadu

 

http://www.318is.de/docu_schrauber/steuerkettenwechsel.pdf

http://www.318is.de/docu_schrauber/Steuerkette_M42.pdf

http://www.318is.de/docu_schrauber/Steuerkette_M44.pdf

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano
właśnie o coś takigo mi chodziło, dzięki chłopkaki, co do przebiegu to myślę ze jest to realny przebieg, łańcuch słychać i to mnie wkurza, pozatym ludzie pisza że to zależy od tego w jaki sposób kto jeździł tym autem i przy takim przebiegu to norma, ale oczywiście moga być i sa wyjątki, jeszcze raz dzięki
Opublikowano
Mam dla Ciebie jeszcze taka propozycje... Tak czy inaczej pewnie bedziesz chcial kupic nowy napinacz, wiec kup go najpierw i zamontuj. Roboty 2 min i zobaczysz co sie bedzie dzialo. Byc moze stary napinacz nie rozpreza sie, jest delikatny luz na lancuchu i dlatego go slychac. Nie przestrasz sie jak po zamontowaniu napinacza zacznie wydobywac sie dzwiek luznego lancucha... poczekaj az napinacz wypelni sie olejem i sprawdz czy dalej jest slyszalny lancuch.

Pozdrawiam!!!

Michał

------------

...Może się nie znam, ale powinno być inaczej...

Opublikowano
tydzień temu to zrobiłem :), nie pomogło ale dziekuje za radę pokrywa się z tym co juz wcześniej czytałem, byłem dzisiaj w servic'ie, wybuliłem 400 euro, ale musze jeszcze poczekać na to małe dolne koło i to "coś" na samej górze nad kołami, wiec dopiero za około 2 tygodnie bede sie (prawdopodobnie :) ) cieszył dzwiekiem is'a :)
Opublikowano
Witam ja nie dawno w swoim wymienialem koszt wymiany 300zl lancuch febi blischtein 130 zl a reszte czesci dostaniesz w serwisie i tak bedzie najtaniej bo jak zamawiasz w sklepie to oni i tak biora to z serwisu.Wiec lyzwa prowadzaca napinajaca koszt 210 zl szyna prowadzaca 117 zl szyna prowadzaca gorna 35 zl i szyna dolna prowadnica 92 zl komplet uszczelek 66zl.I tak jak ktos juz mowil jesli nic nie slychac to ja bym nie wymienial.Ja musialem wymienic koszt spory ale teraz silnik pracuje idealni nic nie slychac dodam tyle ze jedna z szyn juz byla w takim stanie ze czesc byla juz ukruszona i jeszcze troche i by pekla a wtedy koszt 3000 lub 4000zl.
Nic wiecej nie trzeba mówic BMW
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Powracam wymieniłem wlasnie u siebie rozrzad w m42 318is..

 

Wymieniono mi 3 prowadnice ( 2 juz niebylo .. tylko w czesciach zmielone )lanuch, 2 zembatki, napinacz ( wczesniej ktos tanim sposobem zrobil bolec na sprezynie :duh: ) oczywiscie uszczelki i kilka jeszcze czesci. W zasadzie caly nowy rozrzad:

 

- Wszystko zostalo zrobione na orginalnych czesciach BMW bo poprostu nie ma zmiennikow ( chyba ze poszczegolne drobne czesci )

 

Koszt czesci to 1594 zł

 

Do tego doszedl termostat, wymiana plynu w chlodnicy, naprawa rozrusznika, wymiana uszczelki w kolektorze dolotowym i za calosc zaplacil 2000 zł ..

 

Powiem tak nie poznaje autka .. :** :twisted2:

 

A to co sie działo wczesniej w silniku to tylko cud ze nie bylo wiecej znisczen .. Jak ogladalem te czesci ktore mi wymontowali to sie zalamalem :> ...

 

Podejzewam ze 3/4 aut z allegro kupionych w tym sezonie czeka podobny zabieg do czasu gdy nie wyplucze sie w silniku jakis Doktor wyciszajacy i tanie patenty sie nie rozleca jak to bylo w moim przypadku..

 

Generalnie jestem zadowolony... Jesli ktos jest z woj. Pomorskiego okolice Słupska i chciał by wiedziec w jakim zakladzie to robiłem to zapraszam na PRV..

 

POZDRO IS :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.